|
کدخبر: 328252

خبر مهم برای متقاضیان مسکن ملی | دولت با مردم اتمام حجت کرد

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامک به متقاضیان نهضت ملی مسکن به آنها تا آخر خرداد برای تکمیل وجه تا مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان مهلت داد.

اقتصاد خبر مهم برای متقاضیان مسکن ملی | دولت با مردم اتمام حجت کرد

پیامک اداره کل راه و شهرسازی استان تهران خطاب به متقاضیان نهضت ملی مسکن به شرح زیر است:

«متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن (پیگیری دوم)، پیرو پیامک قبلی و با توجه به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، با عنایت به این که تاکنون نسبت به تکمیل آورده خود اقدام نکرده‌اید، مقتضی است نسبت به تکمیل آورده تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ اقدام کنید. عدم واریز وجه در موعد مقرر موجب توقف پروژه، افزایش قیمت تمام شده و متضرر شدن متقاضیان خواهد شد. بدیهی است با توجه به امتیاز بندی بر مبنای هر یک میلیون تومان در هر روز یک امتیاز در صورت تأخیر در پرداخت، موارد در امتیازبندی و رتبه متقاضی لحاظ می‌گردد».

لازم به ذکر است پیش از این، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اوایل اردیبهشت ماه امسال با ارسال پیامکی به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن هشدار داده بود تا ۳۱ اردیبهشت آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.

ساخت-و-ساز-مسکن

‌خدمات دولت سیزدهم در حوزه نهضت ملی مسکن

طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، دولت سیزدهم خدمات شایان توجهی در حوزه نهضت ملی مسکن و راه و شهرسازی در استان فارس انجام داده است که بخش‌های از آن در کتاب «صعود ۷۳۰» آمده است.

در حوزه نهضت ملی مسکن در بازه زمانی مذکور ۴۷۴ هزار نفر در شیراز و شهرستان‌های استان فارس ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶۳ هزار نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن بودند. در همین بازه برای تعداد واجد شرایط ۸ هزار هکتار تأمین زمین شده است که علاوه بر آن ۴ شهرک‌ هم برای ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است و طی دو سال ۵۰ هزار واحد آن اجرایی شد.

در شهرستان لارستان نیز ۴۵ هزار نفر در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶ هزار نفر واجد شرایط بودند و برای آنان ۲ هزار و ۷۳۷ هکتار زمین تأمین شد و ۷ هزار و ۵۸۷ واحد اجرایی شد.

به طور کلی در بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۵۱۹ هزار نفر در استان فارس (شامل لارستان و شیراز و نقاط دیگر استان فارس) در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۷۹ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و ۱۰ هزار و ۷۳۷ هکتار زمین تأمین شد و ۵۷ هزار و ۵۸۷ واحد هم تأمین شد.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن، ۷۵۲ واحد نهضت ملی مسکن نیز طی ۲ سال منتهی به شهریور ۱۴۰۲ در بخش‌های روستایی و شهری استان فارس تکمیل شده است.

در حوزه راه طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۱۲۰ کیلومتر احداث راه روستایی انجام شده است و ۶۰.۵ کیلومتر هم در حوزه راه لارستان و به طور کلی ۱۸۰.۵ کیلومتر در سطح استان فارس احداث راه روستایی داشتیم.

در حوزه احداث راه فرعی ۳۲.۵ کیلومتر در شهرستان لارستان انجام شده است و در احداث راه اصلی نیز ۹۷ کیلومتر در حوزه فارس و ۳۶ کیلومتر در حوزه لارستان و به صورت کلی ۱۳۳ کیلومتر احداث راه اصلی داشتیم.

در بحث احداث بزرگراه ۷۰ کیلومتر در حوزه فارس و ۸۰ کیلومتر در حوزه لارستان و به طور کلی ۱۵۰ کیلومتر احداث داشتیم و احداث آزادراه هم ۲۱۲ کیلومتر در استان فارس در بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ داشتیم.

در بخش شهرسازی نیز ۲ هزار و ۸۷۱ کیلومتر نوسازی بافت فرسوده در حوزه فارس و ۱۱۶ کیلومتر در لارستان داشتیم که جمع کل آن ۲ هزار و ۹۸۷ کیلومتر می‌شود. در بخش بازآفرینی شهری ۵ هزار و ۸۵۰ کیلومتر در استان فارس داشتیم و ۷ کیلومتر هم تقاطع غیرهمسطح در بازه زمانی مذکور در استان فارس انجام شده است.

در بحث عمران شهرهای جدید نیز احداث، تکمیل یا شروع ساخت ۳۱ پروژه در صدرا از جمله مجتمع فرهنگی هنری، طراحی و اجرای محور شهید سلیمانی (اتصال صدرا به محور شیراز ـ مرودشت)، آماده‌سازی ناحیه ۲۰۰ هکتاری، شروع عملیات اتصال صدرا به شیراز (جاده قره پیری) و بهسازی معابر و ادامه بزرگراه ابوعلی سینا (جاده صدرا ـ دوکوهک) انجام شده است.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها