|
کدخبر: 328308

خودروهای وارداتی آماده ثبت سفارش | خوش به حال این افراد شد

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، هم‌اکنون وب سرویس بنیاد شهید و سامانه جامع تجارت در اختیار سازمان فناوری اطلاعات قرار گرفته و این سازمان ضمن تایید اتصال این دو وب سرویس مقرر کرده است تا در اسرع وقت امکان تبادل اطلاعات فراهم شود.

اقتصاد خودروهای وارداتی آماده ثبت سفارش | خوش به حال این افراد شد

بلافاصله پس از انجام تست‌های فنی برای برقراری ارتباط بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنیاد شهید، وب سرویس مربوطه راه‌اندازی و ثبت سفارش خودروهای وارداتی جانباران در اسرع وقت انجام خواهد شد.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، هم‌اکنون وب سرویس بنیاد شهید و سامانه جامع تجارت در اختیار سازمان فناوری اطلاعات قرار گرفته و این سازمان ضمن تایید اتصال این دو وب سرویس مقرر کرده است تا در اسرع وقت امکان تبادل اطلاعات فراهم شود.

لازم به ذکر است؛ برقراری وب سرویس بنیاد شهید و سامانه جامع تجارت به منظور استعلام اطلاعات جانبازان معزز مشمول طرح واردات خودرو است، تا امکان صحت سنجی اطلاعات جانبازان میسر باشد.

جانبازان می‌توانند خودشان ثبت سفارش کنند

درهمین رابطه، احمد آقایی - سرپرست معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کلیه جانبازان می‌توانند رأساً اقدام به ثبت سفارش کرده و در صورت تمایل امور مربوط به واردات خودرو را  به شرکتهای واردکننده واگذار کنند .

وی افزود: پس از تکمیل ثبت سفارش و نهایی شدنِ میزان ارز مورد نیاز، بخشی از آن از سهمیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخشی دیگر از طریق منابع بانک مرکزی تامین خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت صمت خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت خود را مکلف به تامین خودروهای وارداتی جانبازان می‌داند و این عزیزان مطمئن باشند این وزارتخانه پیگیر امور آن‌ها خواهد بود.

حقوق-ایثارگران

چندی پیش مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما در پی تمدید مجدد بند مربوط به واردات خودرو جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر در بودجه امسال بودیم. حکم تصویب شده در زمان خود دارای اعتبار است و در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ نیز تمدید شده است تا اعتبار آن همچنان برقرار باشد.

میثم اروز گفت: با توجه به تقاضای ایثارگران و جانبازان، آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان اصلاح شده است. همچنین با درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران از دولت، محدودیت پنج ساله نقل و انتقال خودرو برداشته شده است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه واردات خودرو توسط شخص جانباز نیز مجاز است، خاطرنشان کرد که بنیاد به همه وظایف قانونی خود عمل کرده و همچنان به طور مستمر پیگیر موضوع واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به درخواست وزارت صمت مبنی بر تهیه سامانه ثبت نام، آن را راه‌اندازی و برای ثبت سفارش آن را در اختیار وزارت صمت قرار داده است و منتظر اقدامات بعدی از سوی سازمان تجارت ایران است.

اروز با تاکید بر پیگیری اخبار موثق در خصوص خودرو جانبازان از طریق پایگاه اطلاع رسانی ایثار و سامانه پیامکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران هرگونه اطلاعات در این زمینه را از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که بنابر اخبار واصله برخی از افراد فرصت‌طلب به شیوه‌های مختلف درصدد کسب امتیاز متعلق به جانبازان در راستای سوداگری و مواردی از این دست هستند، بنابراین شایسته است جانبازان معزز ضمن آگاهی و هوشیاری نسبت به مقاصد سو و غیرقانونی این افراد و عدم هرگونه گونه همکاری، موارد، تماس‌ها و مراجعات احتمالی را به مراجع ذیربط منعکس کنند.

سقف قیمت خودروهای وارداتی ایثارگران چقدر است؟

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سقف قیمت خودروهای وارداتی گفت: واردات خودرو برای افراد عادی تا ۲۰ هزار یورو است اما جانبازان ۷۰ درصد ویژه، تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد غیرویژه تا ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

اروز بیان کرد: جانبازان بالای ۵۰ درصد چون دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند و نمی توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، می توانند یک خودرو اتومات خارجی متناسب با وضعیت جسمی خود وارد کنند.

وی افزود: کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات در خصوص خودروهای وارداتی توسط ایثارگران یا بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد می‌شود با نرخ صفر محاسبه شود.

اروز با بیان اینکه براساس ماده ۴۵ قانون جامع ایثارگران، دولت مکلف است سالانه اعتبار و تسهیلات لازم برای تهیه خودرو مناسب برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا و آن تعداد از جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید از نظر جسمی، محدودیت حرکتی دارند و همسران و فرزندان معلول، شهدا را پیش بینی کند، افزود: این قانون از ۲ دیماه سال ۱۳۹۱ اجرایی شده است؛ کسانی که از این تاریخ به هر نحوی خودرو گرفته باشند مشمول این طرح نمی شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها