|
کدخبر: 328677

خوش به حال متقاضیان مسکن ملی شد

شهرستان رزن در استان همدان، یکی از شهرستان‌های برجسته کشور محسوب می‌شود. در دولت سیزدهم، با تلاش‌های جدی و مجدانه مسئولین محلی، شهرستان رزن در بحث طرح نهضت ملی مسکن به یک شهرستان پیشرو تبدیل شد. این شهرستان به دلیل انجام اقدامات نوآورانه در حوزه مسکن، به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود و نقش انقلابی در ارتقاء وضعیت مسکن در این منطقه را مشاهده می‌کنیم.

اقتصاد خوش به حال متقاضیان مسکن ملی شد

در حال حاضر، فاز سوم طرح مسکن ملی در آستانه شروع عملیات اجرایی قرار دارد. همچنین، طبق اظهارات فرماندار رزن، فاز اول این طرح نیز در هفته دولت به راه‌اندازی و بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار رزن از افتتاح فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در هفته دولت خبر داد و افزود: در بحث نهضت ملی مسکن شهرستان رزن، موفق شدیم در فاز نخست ساخت ۹۴ واحد مسکونی را انجام دهیم که هم‌اکنون این واحدها دارای پیشرفت قابل‌قبول و خوبی هستند به‌طوری‌که در حال حاضر هر ساختمان شامل دو طبقه بوده که عملیات اجرایی آن در مراحل پایانی خود است.

ضد حال بزرگ به متقاضیان مسکن ملی ۱۴۰۳

علی اصغر غفاری‌آثار با اشاره به کلنگ‌زنی فاز نخست نهضت ملی مسکن رزن در شهریور ماه سال گذشته، به ایسنا گفت: فاز نخست نهضت ملی مسکن رزن خوشبختانه با وجود مواجهه با فصل سرد سال، از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار بوده و این پروژه‌ در مرحله پایانی و برخی واحدها در حال نصب درب و پنجره، نماکاری و نصب کابینت هستند.

وی با بیان اینکه فاز دوم طرح نهضت مسکن ملی رزن شامل ۳۳۶ واحد بوده که زمین‌های۵۲ واحد آن با واریز سهم آورده متقاضی، تحویل آنان شده و  می‌توانند تسهیلات خود را دریافت کنند ضمن اینکه با جدیت پیگیر مابقی واحدها هستیم، اضافه کرد: در سال گذشته با جدیت و اهتمام ویژه، فاز سه نهضت ملی مسکن رزن پیگیری و در بهترین نقطه شهر تملک و توافق آن انجام شد و با همراهی و همکاری رئیس دادگستری شهرستان و دادستان، ۴۰ هکتار زمین را به این موضوع اختصاص دادیم که هم‌ اکنون در مرحله اجرای طرح است.

تسریع روند مسکن مهر شهر دمق

فرماندار رزن در ادامه از تسریع روند پروژه مسکن مهر شهر دمق خبر داد  و گفت: این پروژه از سال ۸۹ بلاتکلیف باقی مانده بود که در همین رابطه با پیگیری‌های مجدانه و نیز با مساعدت‌های استاندار همدان در سال گذشته این پروژه  تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به فعال شدن دوباره این پروژه، ادامه داد: پروژه ۶۶  واحدی مسکن مهر دمق را در سال گذشته با پیگیری لازم از وضعیت نابسامان خارج و با فراخوان متقاضیان، زمین واحدهای مسکن مهر را با قیمت بسیار پایین و به‌صورت اقساطی در اختیار متقاضیان قرار دادیم.

وام-ودیعه

غفاری‌آثار با بیان اینکه با پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ چهار درصد و با اقساط ۲۰ ساله به ۳۵ نفر از متقاضیان، این پروژه در حال حاضر فعال است و برخی از واحدها به مراحل پایانی و امکان سکونت نزدیک شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۳۱  واحد باقی‌مانده با وجود تذکر، اخطار و احضاریه به متقاضیان هنوز اقدامی از سوی ایشان برای تمدید پروانه و همچنین دریافت تسهیلات صورت نگرفته است که برنامه‌ریزی شده تا این واحدها نیز در اختیار افرادی که تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی هستند واگذار شود.

وی همچنین گفت: طی بازدید اخیر مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از  روند پروژه مسکن مهر دمق درخواست کردیم که با الحاق روستای شاطربالی به شهر دمق موافقت کند تا از این طریق موجبات پیشرفت و شکوفایی این شهر مهیا شود ضمن اینکه از بخشدار سردرود نیز  درخواست کردیم تا مشکل تأمین آب مجتمع مسکونی مهر دمق را حل و فصل کند.

غفاری‌آثار با اشاره به حل مشکل مسکن خودمالکی تعاونی مسکن ۳۰۰ واحدی ایثارگران مربوط به سال ۶۷، تعاونی مسکن ۳۲۰ واحدی بهداشت و درمان مربوط به سال ۸۲ و تعاونی مسکن ۶۱۰ قطعه‌ای فرهنگیان مربوط به سال ۸۶ در دولت سیزدهم طی دو سال گذشته، اظهار کرد: با احتساب قطعه خودمالکی ۶۰ واحدی زنبق در مجموع ۱۲۰۰  قطعه زمین برای ساخت مسکن خودمالکی با حل مشکل این‌سه تعاونی آماده احداث است که با آغاز عملیات اجرایی آن، ۵۲۰۰ واحد مسکونی خودمالکی در شهرستان احداث خواهد شد.

غفاری آثار همچنین اضافه کرد: در سطح روستاهای این شهرستان نیز طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم  ۱۰۰۰ واحد مسکونی احداث شده است.

نهضت-ملی-مسکن

اضافه شدن۴۰ هکتار زمین به مسکن ملی رزن

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز با اشاره به تلاش و پیگیری فرماندار رزن و مجموعه بنیاد مسکن در بحث طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان، به ایسنا گفت: شهرستان رزن در موضوع نهضت ملی مسکن پیش‌رو بوده و با وجود اتفاقاتی که در روستای خمیگان و مخالفت‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، فرماندار رزن با پیگیری دلسوزانه و تلاش وصف‌ناپذیر موفق شدند فازهای نخست تا سوم را به مرحله اجرا برسانند.

مجید صالحی امیری افزود: در روزهای آتی با توافق و تملک صورت گرفته بیش از ۴۰ هکتار دیگر به طرح نهضت ملی مسکن رزن افزوده خواهد شد و با این اتفاق تمام مشکلات مسکن در این شهرستان رفع خواهد شد.

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز نخست مسکن ملی رزن

رئیس بنیاد مسکن شهرستان رزن هم  در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن  شهرستان رزن، به ایسنا گفت: احداث بنا در این طرح به صورت مشارکتی بوده اما زمین کاملاً رایگان و به‌صورت  ‌۹۹  ساله در اختیار متقاضی قرار گرفته است.

مصطفی مددی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن رزن، یادآور شد: همکاری و تعامل خوب و ارزنده بانک مسکن و راه و شهرسازی موجب شده است تا امروز ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان رزن پیشرفت فیزیکی مناسبی را داشته باشند.

نهضت ملی مسکن شهرستان رزن یکی از جمله طرح‌ها و پروژه‌های تحسین برانگیز به عنوان آئینه تمام قد از عملکرد دولت سیزدهم در این شهرستان بوده که مسئولین آن نیز در تحقق این پروژه خوش درخشیده‌اند.

منبع: ایسنا
  • م.ص ارسالی در

    بهتر بود اینطور نوشته می شد : خوش به حال متقاضیان مسکن ملی در شهرستان رزن شد

  • گوهری ارسالی در

    سال ۱۴۰۰ مسکن ملی پرند تهران ثبت نام کردیم با اینکه واجد شرایط هستیم وضیعتمون روسیستم تایید اولیه در انتظار تایید مدیر !! بلاتکلیف نزدیک ۳ ساله مونده حتی تشکیل پرونده فیزیکی هم انجام ندادن تایید نهایی هم نکردن هربار شرکت عمران پرند پیگیر شدیم میگن اول باید تامین زمین بشه ۳ سال شد تامین زمین نکردن پس کی میخوان بسازن به ما مردم بدبخت تحویل بدن زیر باز مستاجری گرونی مسکن لح شدیم رسانه ها خواهشا پیگیری کنید بدادمون برسین ممنونم

  • غلامرضامنصوری ارسالی در

    به خاطرخداکمکم کنیدچندساله مستجرهستم

  • ناشناس ارسالی در

    شهرستان ها که خوش به حالشون بود پرند دوس اله که قراره پیامک واریز بیاد ولی خبری ن یست

  • ناشناس ارسالی در

    مرومو دست اندازین

  • حسین خوشبخت ارسالی در

    چه خوشبحالی الان بعد از چهارسال یه میلیارد دویست میلیون پول میخوان مجبور شدیم انصراف بدیم تمام آرزهامون برای خانه دار شدن به به خاک تبدیل شد

  • ناشناس ارسالی در

    مردک یه شخصی ساز ۸۰ واحد را درعرض چند ما ه می سازه بعد سه سال افتخارهم می کنی ۴۰و احد به پایان میرسه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام و عرض ادب بابت مشکلم دیروز چند بار به شماره 1420زنگ زدم و هر بار با پرخاشگر ی و بدون توضیح کامل و توضیح متناقض همکار ان 1420به من پاسخهای مناسب نمیدادن و من را الکی گزارش کردن به حراست و الکی شماره من را به شماره 0914027****الکی بلاک کرد ن و نمیتوانم زنگ بزنم آیا این رفتار 1420 درست است . من اصلن بی احترامی نکردم . و فیش حقوقی من را در سامانه نشان نمی‌دهد. لطفن پیگیری نمایید.باتشکر

  • حسین ارسالی در

    در تیتر زدن خبرها یک شیطنت شبیه به بیشرفی داره

  • ناشناس ارسالی در

    مرده شورتون رو ببرن،این که فقط مال رزن ب ود

  • مهدی ارسالی در

    به 35 نفر تسهیلات دادین بعد میگین فعاله؟ !!!

  • سعید اسکندرنژاد ارسالی در

    مسکن ملی مستاجر دارای دو فرزند تحت حمایت اداره بهزیستی آغ میاندوآب ۰۹۱۴۲۳۳****

  • ناشناس ارسالی در

    چی شده ک جرات کردی اسم مسکن بیاری
    آهان می خواهی کما فی سابق جوانان گول ب زنی کدام مسن از اساس دروغ هست

  • تیموراحمدی سیاه کمری ارسالی در

    باسلام ایامیتوانیم برای زمین مسکن ملی ثب ت نام کنیم

  • ع ارسالی در

    از مسکن ملی همون عکس خونه ای گذاشتی شاید نصیبمون بشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها