|
کدخبر: 328681

خرید خانه فقط در ۷ سال | این نامزد کام کارگران را شیرین کرد

محمدباقر قالیباف در برنامه زنده تلویزیونی از برنامه اقتصادی خود صحبت کرد. او مدعی شد که قادر است مشکل تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه را با برنامه ای اصولی و مدون برطرف کند. بازار مسکن کشور ماه هاست که در وضعیت خوبی به سر نمی برد و حجم معاملات در آن به پایین ترین حد در سال های اخیر رسیده است. باید صبر کرد و دید که نامزدهای انتخاباتی چه برنامه هایی برای این حوزه دارند و تا چه میزان در اجرایی سازی آن مصمم هستند.

اقتصاد خرید خانه فقط در ۷ سال | این نامزد کام کارگران را شیرین کرد

محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه های دولتش برای تامین مسکن مردم به بیان اظهاراتی پرداخت. او مدعی شد که برای خانه دار شدن جوانان، کارمندان و کارگران برنامه های دقیق و اصولی پیش بینی کرده است.

​قالیباف ادامه داد: باید به سمت این برویم که یک کارگر و کارمند بتواند با تمام درآمد ۷.۵ سالش یک خانه بخرد. برای این کار باید با بهره‌وری از زمین‌ها استفادۀ درست کنیم و ساخت مسکن را ارزان‌تر کنیم. ​

رئیس مجلس شورای اسلامی، به باور بسیاری از تحلیلگران سیاسی شانس بالایی برای پیروزی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دارد. وی در تلاش است تا با ارائه مستنداتی از برنامه های اقتصادی خود سخن بگوید و نظر رای دهندگان جلب کند.

شورای نگهبان پس از بررسی های لازم، سرانجام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده را اعلام کرد که بر این اساس، علیرضا زاکانی، سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، مصطفی پورمحمدی، محمد باقر قالیباف و مسعود پزشکیان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

محمدباقر قالیباف یکی از نامزدهایی محسوب می شود که بنا به نظر اکثر کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، از شانس خوبی برای پیروزی برخوردار است. او در حالی برای نامزدی در انتخابات نام نویسی کرد که چندی پیش با آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بار دیگر به عنوان رئیس مجلس برگزیده شده بود.

تصمیم قالیباف برای ثبت نام در انتخابات، موجی از شگفتی را در میان سیاسیون، خبرنگاران و حتی هم حزبی های خود ایجاد کرد. اصولگرایان بر این باور بودند که قالیباف پس از انتخاب مجددش برای پست ریاست مجلس دوازدهم، دیگر میلی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نخواهد داشت اما شهردار سابق تهران همه را غافلگیر کرد.

از جلیلی به عنوان رقیب اصلی قالیباف یاد می شود اما ظواهر امر این طور نشان می دهد که بخت رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی برای رفتن به پاستور بیش از هر کس دیگری است. در ادامه به رزومه و سوابق محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اشاره می کنیم.

محمدباقر-قالیباف

مروری بر زندگی شخصی

محمدباقر قالیباف، متولد نخستین روز از شهریور ماه سال ۱۳۴۰ در طرقبه مشهد است. او دارای دکترای جغرافیای سیاسی است و پیش از این فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بوده است. قالیباف فرماندهی ناجا (۱۳۷۹–۱۳۸۴) را نیز در کارنامه دارد. رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی پس از ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری ایران  سال ۱۳۸۴ به سمت شهردار تهران انتخاب شد که تاسال ۱۳۹۶ این سمت را عهده‌دار بود. در ادامه به بهارستان رفت و عنوان ششمین رئیس مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داد.

 پدر او حسین قالیباف اصالتاً کُرد زبان و مادرش خیرالنساء بوژمهرانی اصالتاً فارس زبان بودند. برادرش حسن قالیباف طرقبه‌ای در عملیات کربلای ۴ در جریان جنگ ایران و عراق کشته شد.

وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در مقطع فوق لیسانس و دکترای همین رشته در دانشگاه تربیت مدرس، هم‌زمان با فرماندهی نیروی هوایی سپاه، است که در هر دو مقطع تحصیلی با سهمیه ایثارگری پذیرش گرفتند. پایان‌نامهٔ دکترای وی بررسی سیر تکوین نهادهای محلی ایران در دورهٔ معاصر بوده‌است.

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها