|
کدخبر: 329129

ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در پایخت | تهرانی ها به آرزوی خود رسیدند

درحالی که یک عضو شورای شهر بیان می‌کند که "هنوز جایگاه ساخت واحدهای مسکونی تحت عنوان شهرداری مشخص نشده است"، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران دیدگاه دیگری را مطرح می‌کند.

اقتصاد ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در پایخت | تهرانی ها به آرزوی خود رسیدند

مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران بیان می‌کند که "جزییات مربوط به زمان آغاز ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۹۲ نقطه پایتخت هنوز در اختیار ما نیست."

ابهاماتی در خصوص محل ساخت واحدهای مسکونی شهرداری تهران مطرح شده است و برخی هم موقعیت مکانی این واحدها را در حاشیه شهر عنوان کرده‌اند؛ اما رئیس سازمان نوسازی شهر تهران مهدی هدایت می‌گوید که « این واحدها در ۲۲ منطقه شهر تهران ساخته می‌شوند.»

کلنگ ساخت تعدادی واحد مسکونی در پایتخت ۹ خرداد سال جاری با حضور سرپرست ریاست جمهوری و شهردار تهران زده شد. پس از اخذ مصوبات قانونی، برخی از پروژه‌ها گودبرداری شده و تعدادی هم به مرحله تجهیز کارگاه رسیده‌اند. گفته می‌شود که این واحدهای مسکونی ۲ ساله آماده بهره‌برداری می شوند.

از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی استطاعت پذیر در تهران، منطقه ۲۱ با ۲۶ هزار و ۶۱۰ واحد مسکونی بیشترین سهم و منطقه ۱۰ با ۱۶۸ واحد مسکونی کمترین میزان را به خود اختصاص داده است. همچنین برای ۳۹ هزار و ۷۷۴ واحد مسکونی در خارج از بافت فرسوده هم پروانه ساخت صادر شده است.

معضل مسکن علاوه بر تهران در سایر کلانشهرها هم وجود دارد. در حال حاضر در پایتخت مدت زمان انتظار برای خانه‌دار شدن بر اساس یک سوم درآمد ماهانه خانوار به حدود ۷۰ سال رسیده است.

کارشناس مسایل شهری مهدی شریفیان با اشاره به اینکه جمعیت در تهران باید کاهش یابد، می‌گوید که «ساخت مسکن در تهران باعث افزایش تراکم و شلوغی بیش از حد می‌شود» و زیرساخت‌ها در پایتخت جوابگو نیست.

ساخت-مسکن

در مقابل کارشناس دیگر مسایل شهری ،مصطفی آل‌داوود، می‌گوید که با ساخت و ساز در بافت فرسوده که زیرساخت‌های لازم در آن وجود دارد و کاهش هزینه صدور پروانه و عوارض، «قیمت خانه کم می‌شود.»

با توجه به اینکه کسری مسکن بالاست و از هر ۲ تهرانی یک نفر اجاره‌نشین است، کارشناسان می‌گویند که باید ظرفیت تولید مسکن شناسایی و منابع خرد و سرگردان را به سمت مسکن برد.

نرخ-آپارتمان

نرخ-آپارتمان-1

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها