|
کدخبر: 329199

ارز دیجیتال محبوب از لیست اوراق بهادار آمریکا خارج شد | پرونده اتریوم به کجا رسید ؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تحقیقات خود در مورد آنکه آیا ارز دیجیتال اتر یک اوراق بهادار محسوب می‌شود یا خیر را به پایان می‌رساند.

اقتصاد ارز دیجیتال محبوب از لیست اوراق بهادار آمریکا خارج شد | پرونده اتریوم به کجا رسید ؟

طبق اعلام شرکت کانسنسیس (Consensys)، SEC به این شرکت اطلاع داده است که درحال متوقف کردن تحقیقات خود درباره اتریوم ۲.۰ است.

آیا اتریوم دیگر اوراق بهادار نیست؟

کانسنسیس (Consensys)، توسعه‌دهنده اتریوم، امروز در پست X خود گفت:

بخش اجرایی SEC به ما اطلاع داده ‌که تحقیقات آن‌ها در مورد اتریوم ۲.۰ متوقف شده و خاتمه پیدا کرده است.

این شرکت تصمیم SEC را به عنوان یک «پیروزی بزرگ برای توسعه‌دهندگان اتریوم، ارائه‌دهندگان فناوری و فعالین این صنعت» ستایش کرد و گفت:

اتریوم از دست SEC جان سالم به در برد. این بدان معناست که SEC اتهاماتی را مبنی بر اینکه فروش اتر در دسته معاملات اوراق بهادار قرار می‌گیرد، به ما وارد نخواهد کرد.

کانسنسیس گفت که این تصمیم SEC پس از ارسال نامه‌ای توسط این شرکت به آژانس در تاریخ ۷ ژوئن (۱۸ خرداد) اتخاذ شده است. کانسنسیس در این نامه ‌از SEC پرسید که آیا به تحقیقات خود در مورد اتر پایان می‌دهد یا خیر، چرا که این رگولاتور صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF‌) اسپات اتریوم را در ماه می (اردیبهشت) تایید کرده و بر این اساس ‌اتر یک کالاست.

لورا بروکوور (Laura Brookover)، مشاور ارشد کانسنسیس، پاسخ SEC به این شرکت را به اشتراک گذاشت. SEC در نامه خود بیان کرده بود که آژانس «‌این موضوع را بررسی کرده و تصمیم گرفته در حال حاضر دنبال هیچ‌گونه پیگرد قانونی یا نظارتی علیه این شرکت نباشد».

در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲)، فورچون (Fortune) گزارش داد که SEC احضاریه‌هایی را برای چندین شرکت صادر کرده ‌که مربوط به تلاش آن‌ها برای دسته‌بندی اتر به عنوان یک اوراق بهادار بوده است.

کانسنسیس در ماه آوریل (فروردین) و بلافاصله پس از دریافت اعلان ولز (Wells) از آژانس مبنی بر اینکه کیف پول ‌متامسک (MetaMask) ممکن است قوانین اوراق بهادار را نقض کرده باشد، از SEC شکایت کرد.

در این دادخواست ادعا شده بود که SEC و رییس آن یعنی گری گنسلر (Gary Gensler) حداقل از اوایل سال ۲۰۲۳ به اوراق بهادار بودن اتریوم باور داشته‌اند. کانسنسیس ادعا کرد که گوربیر گروال (Gurbir Grewal)، رییس بخش اجرایی SEC، در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۳ (۸ فروردین ۱۴۰۲) دستور رسمی آغاز تحقیقات درباره وضعیت اتر به عنوان یک اوراق بهادار را تأیید کرده است.

البته کانسنسی خاطر نشان کرد این تصمیم قابل توجه است، اما برای بسیاری از توسعه‌دهندگان بلاکچین، ارائه‌دهندگان فناوری و شرکت‌کنندگان در صنعت که تحت اجرای غیرقانونی و تهاجمی SEC آسیب دیده‌اند، حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب را دارد.

کانسنسیس گفت: مبارزه ما ادامه دارد و در شکایت خود به دنبال ‌بیانیه‌ای از سوی SEC هستیم که مطمئن شویم ارائه سواپ و استیکینگ در رابط کاربری متامسک قوانین اوراق بهادار را نقض نمی‌کند.

کانسنسیس در آخرین پست خود اعلام کرد که این دادخواست همچنان پیگیری می‌شود.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها