|
کدخبر: 329260

گزارش لحظه به لحظه از دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

یارانه محور اصلی دومین مناظره انتخاباتی | از وعده ۲۰ گرم طلا تا پرداخت سالی ۹۰ میلیون به مردم

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم برای شرکت در دومین مناظره انتخاباتی در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند.

اقتصاد یارانه محور اصلی دومین مناظره انتخاباتی | از وعده ۲۰ گرم طلا تا پرداخت سالی ۹۰ میلیون به مردم

مناظره‌ نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از امروز پنج شنبه (۳۱ خردادماه) آغاز شد و از شبکه‌های یک، سلامت و جام‌جم به صورت زنده در حال پخش است. 

اولین مناظره با موضوع «اقتصادی» بود و دومین مناظره با عنوان «خدمات‌رسانیِ عدالت‌محور دولت» است. 

محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما در گفتگو با شبکه خبر درباره مناظره های انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مناظره دوم مانند مناظره اول محور اصلی اش اقتصادی است اما حوزه اجتماعی را هم شامل می شود و عنوان کلی «خدمت عدالت محور دولت» است که دولت چه خدماتی را به مردم ارائه می‌کند.

وی افزود: این موضوع سه زیرعنوان کلی دارد، اول سیاست گذاری در یارانه‌ها، محرومیت زدایی و فقر، دوم ارتقای نظام سلامت و سوم ارتقای نظام آموزشی که امروز درباره این موضوعات گفتگو می‌شود.

وی گفت: محورهای اصلی و محورهای فرعی در اختیار نامزدها قرار گرفته است که بتوانند با آمادگی در مناظره‌ها حاضر شوند. در مناظره اول ایده ما این بود که فرصت بدهیم نامزدها اولا ایده خود را بیان کنند و ثانیا بتوانند با همدیگر گفتگو کنند. فرصت ها کوتاه نیست و سوالات در لحظه نخواهیم داشت، نامزدها از سوالات و محورها مطلع هستند و می‌توانند محتوا را از قبل آماده کنند.

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما گفت: تا پایان انتخابات، چهار مناظره داریم که دو مناظره اقتصادی است؛ دو مناظره میانی؛ یکی حوزه فرهنگی و اجتماعی را پوشش می‌دهد که فردا جمعه است و موضوع مناظره بعدی حوزه سیاست خارجی است که هفته آینده برگزار می‌شود. از نظر زمان‌بندی همه مناظره ها از ساعت ۲۰ تا ۲۴ خواهد بود، به جز مناظره آخر که به علت برگزاری جشن‌های غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

وی درباره پخش این مناظره‌ها گفت: برای برنامه اول هماهنگی‌ها و تشریفاتی در نظر گرفته بودیم که در برنامه‌های بعدی ضرورتی برای آنها وجود ندارد. برنامه ریزی این است که این تشریفات مانند قبل نباشد و نامزدها به ترتیب قرعه کشی که دیروز انجام شد، وارد استودیو می‌شوند.

قرعه کشی صندلی مناظره دوم به این ترتیب اعلام شده است:

صندلی شماره ۱ برای قاضی زاده هاشمی . صندلی شماره ۲ برای قالیباف. صندلی شماره ۳ برای پورمحمدی . صندلی شماره ۴ برای زاکانی. صندلی شماره ۵ برای پزشکیان. صندلی شماره ۶ برای جلیلی.

شش نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری برای شرکت در دومین مناظره از ساعت ۱۹ و ۳۰ وارد سازمان صداوسیما شدند و پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا با ورود به استودیوی ۱۱ سیما مناظره انتخاباتی از ساعت ۲۰ با تغییر دکور مناظره آغاز شد و تاساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت.  در این مناظره هم‌چنین از مقدمه‌ برگزاری مراسم خبری نبود.

سوالات بخش اول؛ سیاست گذاری در یارانه‌ها، محرومیت زدایی و فقر:

برنامه دولت شما برای عادلانه کردن یارانه ها چیست؟
ارز ترجیحی به ابتدای زنجیره تولید داده شود یا اینکه دولت در قالب کالابرگ و یا نقدی به مصرف کننده دهد؟
تا پایان برنامه باید فقر مطلق به صفر برسد؛ برنامه شما برای توانمندسازی پایدار جامعه به ویژه نیازمندان چیست؟
برای رفع فقر و محرومیت زدایی چه برنامه ای دارید؟

سوالات بخش دوم؛ موضوع «ارتقای نظام سلامت» به شرح زیر است.

برنامه دولت شما برای دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی چبست؟
چقدر برای سلامت و پیگیری و ارتقای سلامت جامعه ارزش قائل هستید؟
برنامه شما برای حل مشکل نیروی انسانی نظام سلامت و بحران هایی همچون فرسودگی شغلی، مهاجرت و نکه‌داشت نیروی انسانی چیست؟
نگاه شما به عدالت در سلامت، دسترسی عادلانه مردم در نقاط محروم، توسعه زیرساخت ها و نظام شبکه و راهکارهای تقویت پوشش بیمه ای و کاهش پرداخت از جیب مردم چگونه است؟
چه برنامه ای برای یکپارچکی اطلاعات و پزشک خانواده و نظام ارجاع دارید؟

 

گزارش لحظه به لحظه اظهارات قاضی زاده هاشمی

گزارش لحظه به لحظه اظهارات محمد باقر قالیباف

گزارش لحظه به لحظه اظهارات مسعود پزشکیان

گزارش لحظه به لحظه اظهارات سعید جلیلی

گزارش لحظه به لحظه اظهارات علیرضا زاکانی

گزارش لحظه به لحظه اظهارات مصطفی پورمحمدی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها