|
کدخبر: 329434

طنین صدای اعتراض فرهنگیان در مجلس | آقای نماینده پشت معلمان بازنشسته در آمد

نماینده مجلس به استنکاف صندوق بازنشستگی و سازمان برنامه و بودجه انتقاد کرد و تذکر داد که قانون همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته به درستی اجرا نشده است.

اقتصاد طنین صدای اعتراض فرهنگیان در مجلس | آقای نماینده پشت معلمان بازنشسته در آمد

رتبه بندی فرهنگیان پس از سال ها به مرحله اجرا رسید و افزایش حقوق فرهنگیان و تخصیص رتبه ها اعمال شد اما نتایج چندان دلخواه معلمان نشد و بسیاری نسبت به این طرح معترض بودند.

نماینده مردم خمین در مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: فرهنگیان بازنشسته بر اساس قانون همسان‌سازی و بر اساس مصوب دولت مشمول همسان‌سازی و رتبه بندی هستند اما صندوق بازنشستگی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون استنکاف کرده است.

مجلس-شورای-اسلامی

محمد بیات ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و قدردانی از حضور مردم در انتخابات و دعوت از مردم حوزه انتخابیه و سراسر کشور برای انتخابی آگاهانه، درست و منطقی در ۸ تیرماه در تذکری خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بازنشستگان فرهنگی بر اساس قانون همسان‌سازی و بر اساس مصوب دولت مشمول همسان‌سازی و رتبه بندی فرهنگیان هستند اما صندوق بازنشستگی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون استنکاف کرده و آقای منظور بداند اگر مردم نبودند کسی اجازه مسئولیت به ایشان نمی‌داد لذا باید به قانون و حقوق مردم توجه کنند و بدانند مردم مهمترین قاضی هستند.

همانطور که می دانید رتبه بندی معلمان باعث افزایش رقابت و حس مسئولیت‌پذیری در بین معلمان خواهد شد. این اقدام همچنین به والدین و دانش‌آموزان اطمینان می‌دهد که معلمان آن‌ها دارای کیفیت و توانایی لازم برای انجام وظایف خود هستند.

در همین جهت ماه گذشته (خردادماه) میزکار رتبه بندی معلمان، اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده‌ بود:

پیرو اطلاعیه شماره ۷۰۰/۴۲۸۶۹ مورخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳و باستناد ماده ۵ آئین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان، مشمولانی که پس از ارزیابی نخست، حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم ( عدم احراز رتبه) را کسب ننموده‌اند از تاریخ اولین تایید هیات ممیزه پس از مدت حداقل یکسال و در شرط شاغل بودن می‌توانند با کسب امتیاز لازم و ارزیابی مجدد در یکی از رتبه‌ها قرار گیرند. سامانه رتبه بندی از امروز ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ برای  فاقدین رتبه باز و امکان بارگذاری مدارک فراهم می‌گردد.

براساس این اطلاعیه باید تمام اطلاعیه‌ها به صورت مکتوب و رسمی به مناطق، نواحی و مدارس ارسال گردد و به اطلاع تمامی ذی نفعان رسانده شود.

طبق اعلام این اطلاعیه، افراد می‌توانند از طریق پنجره my.medu.ir نسبت به ورود به سامانه اقدام و پس از ورود با مطالعه دقیق راهنمای بارگذاری مستندات و شرایط و ضوابط نسبت به بارگذاری مدارک اقدام نمایند.( تاکید می‌گردد افراد شخصا وارد سامانه شده و شرایط و ضوابط را به دقت مطالعه نمایند از ارجاع بارگذاری مدارک به غیر از خودشان اجتناب نمایند. وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه مسئولیتی را پذیرا نخواهد بود.)

همچنین مدارک و مستنداتی که در بازه زمانی قبل از ۱ خرداد ۱۴۰۳ و بعد از اولین حکم استخدام باشد معتبر هستند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. براساس این اطلاعیه فرصت بارگذاری مدارک تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳ است و فرصت مذکور به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود .

باعنایت به اینکه تمامی مدارک و مستندات به طور کامل بررسی می‌گردد در بارگذاری مدارک فایل راهنمای بارگذاری مستندات را که در سامانه تعبیه شده است به دقت مطالعه و نسبت به بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

۶. با عنایت به اینکه ملاک یکسال از مورخ ۱ خرداد ۱۴۰۳ ( از تاریخ اولین تایید هیات ممیزه ) به قبل می‌باشد.( افرادی که تا تاریخ ۱ خرداد ۱۴۰۲ به قبل عدم احراز شده‌اند) فعلا امکان بارگذاری مدارک را دارند افرادی که بعد از این تاریخ عدم احراز شده اند در مرحله بعدسامانه باز می گردد . 

۷. قرارگرفتن در چرخه ارزیابی پرونده از مورخ ۲۰ تیر ۱۴۰۳ و پس از پایان مهلت یک ماه آغاز می‌گردد .

۸. اموراداری مناطق و نواحی از مورخ ۲۰ تیر ۱۴۰۳ نسبت به بررسی ۵ مولفه ( ضمن خدمت، ارزشیابی، مدرک تحصیلی، امتیاز تربیت معلم، سنوات تجربی ) به دقت اقدام نمایند.

در پایان این اطلاعیه خواسته شد تا این موارد به مدیران مدارس اطلاع رسانی شود تا بررسی مستندات و تاییدات مطابق قانون و مقررات انجام پذیرد و مسئولیت حسن انجام کار و اطلاع رسانی دقیق و جامع برعهده رئیس هیات ممیزه استان است.

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها