|
کدخبر: 329521

خرس ها در شدت کاهش قیمت ارز دیجیتال ناتوان هستند | گاوها در دفاع از قیمت ضغیف عمل می کنند

بر اساس گزارش‌ها، در هفته جاری با ادامه فروش خرس‌ها، بیت‌کوین بیش از ۶٪ کاهش قیمت را تجربه کرده است. هر چند قیمت آن به زیر قیمت تحقق یافته هولدرهای کوتاه‌مدت در ۶۴,۲۳۰ دلار رسیده، اما خرس‌ها نتوانستند به سرعت کاهش قیمت عمیق‌تری ایجاد کنند.

اما این اتفاق از شب گذشته رخ داده و بیت‌کوین به پایین‌ترین قیمت ۶۲,۲۵۸ دلار رسیده است. در این شرایط، شب گذشته گاوها در دفاع از این سطح قیمتی (قیمت خرید تجمیعی هولدرهای بیت‌کوینی با عمر کمتر از ۱۵۵ روز) با شکست روبرو شدند.حال این سؤال مطرح است که تکلیف قیمت بیت‌کوین از این پس چه خواهد شد؟

از بازار بیت کوین چه خبر؟

طبق داده‌های فارساید اینوستورز، ضعف بیت‌کوین از ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) باعث جریان خروج ادامه‌دار از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین شده است. این موضوع نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در رابطه با وضعیت کوتاه‌مدت بیت‌کوین نگران هستند.

جدول-بیت-کوین

هیت مپ عملکرد بازار – منبع: Coin360

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر مطرح ارز دیجیتال در صفحه X خود بیان کرد که احتمالا بازیابی قیمت بیت‌کوین پس از خروج ماینرهای ضعیف و بازیابی هش‌ریت شروع خواهد شد. قابل ذکر است که در سال ۲۰۲۰، هش‌ریت در ۸ روز بازیابی را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۷، این بازیابی ۲۴ روز زمان برد. وو افزود که تسلیم ماینرها پساهاوینگ امسال، زمان زیادی برده است که احتمالا به دلیل افزایش موقت سود اینسکریپشن‌های اوردینالز باشد.

جدول-بیت-کوین۱

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در ۲۱ ژوئن (۱ تیر)، حمایت ۶۴٬۶۰۲ دلار را شکست، اما خرس‌ها نتوانستند از این اتفاق به نفع خود استفاده کنند. اما از شب گذشته ورق برگشت و بیت‌کوین با کاهش قیمت قابل توجهی روبرو شد و به محدوده ۶۲٬۲۵۰ دلار رسید.

جدول-بیت-کوین۲

نمودار روزانه قیمت بیت کوین – منبع: تریدینگ ویو

گاوها برای به دام انداختن خرس‌ها باید قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند. اگر موفق به این کار شوند، احتمالا بیت کوین مومنتوم گرفته و رالی خود تا ۷۰٬۰۰۰ دلار و سپس ۷۲٬۰۰۰ دلار شروع خواهد کرد. انتظار می‌رود خرس‌ها با قدرت از ناحیه ۷۲٬۰۰۰ دلار تا ۷۳٬۷۷۷ دلار دفاع کنند.

اما در حال حاضر، قیمت بیت کوین به پایین بازگشته است که احتمال شکست صعودی میانگین‌های متحرک را پایین می‌آورد. در چنین حالتی، یک اصلاح عمیق‌تر تا ۶۰٬۰۰۰ دلار در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود.

نمودار ۴ ساعته نیز نشان می‌دهد گاوها در تلاش برای بازیابی به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای، شکست خوردند و قیمت همچنان با کاهش روبروست. اگر خرس‌ها بتوانند فروش خود را ادامه دهند، می‌توان انتظار کاهش قیمت تا ۶۰٬۰۰۰ دلار را داشت.

گاوها در صورتی که بتوانند میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای را بشکنند و قیمت را بالای آن حفظ کنند، از این شکست قدرت گرفته و می‌توان افزایش قیمت تا ۶۷٬۰۰۰ دلار و سپس ۷۰٬۰۰۰ دلار را انتظار داشت.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها