|
کدخبر: 329580 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

دروگر گندم با قیمت میلیونی! | کشاورزی آسان تر اما گران تر

درورگر گندم ابزار مهمی برای کشاورزان است و در این گزارش به بررسی فنی این دستگاه ها و همچنین قیمت های مختلف آن می پردازیم.

اقتصاد دروگر گندم با قیمت میلیونی! | کشاورزی آسان تر اما گران تر

گندمکاران حتما با دستگاه دروگر گندم سر و کار داشته اند و آشنایی لازم را نیز دارند. این دستگاه همان طور که از اسمش پیداست مخصوص درو کردن گندم است. دروگر گندم، که به عنوان گندم چین با بافه بند نیز شناخته می‌شود، برای جمع‌آوری محصولات در مزارع کشاورزی و کار در اراضی شیبدار و نامسطح استفاده می‌شود. این دستگاه به دلیل مزایایی مانند صرفه‌جویی در زمان، هزینه و نیروی انسانی، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. علاوه بر این، نصب و نگهداری آسان این دستگاه و هزینه‌های کمتری برای انبارداری آن نیز وجود دارد.

در این گزارش خبرنگار گسترش نیوز به بررسی مفصل در باره دروگر گندم و همچنین ارزیابی درباره قیمت های جدید این دستگاه پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

دروگر گندم چیست و چه کاربردی دارد؟

دروگر گندم  معمولا برای مناطق مرطوب و باران خیز کاربرد دارد. ارتفاع دستگاه پایین و در حدود ۱۹ سانتی ‌متر و مناسب برای درو محصولات دیمی و زمین ‌های دیمی است. یکی از موارد مهم در زمان برداشت گیاهان، زمان کوتاه برای برداشت است. استفاده از دروگرهای دستی، باعث طولانی شدن زمان برداشت و ممکن است به کاهش کیفیت گیاهان منجر شود. بنابراین، باید این نکته را در نظر داشت که زمان برداشت بهینه باشد تا بهترین نتیجه را برای گیاهان به دست آوریم.

قیمت انواع دروگر گندم در بازار

در تصویر زیر چند نمونه از دستگاه های دروگر گندم را می توانید ببینید. به عنوان مثال در تصویر اول دروگر گندم با نوع تیلر بنزینی ۵۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. همچنین دروگر ویکتور در تصویر بعدی به قیمت ۵۵ میلیون تومان برآورد قیمت شده است. در تصویر بعدی نیز دروگر گندم با نوع تراکتور دو چرخ به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته می شود. در نهایت دروگر گندم از نوع بشقابی به قیمت ۶۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

دروگر-گندم

بهترین دروگر گندم را بشناسید

دروگرها بر اساس دو معیار، یعنی نوع سوخت و مدل و نوع برش محصولات، دسته‌بندی می‌شوند. نوع سوخت دروگرها شامل بنزینی و دیزلی است. دروگرهای بنزینی از بنزین برای تأمین انرژی استفاده می‌کنند و توان آن‌ها حدوداً ۵ تا ۱۵ اسب بخار است. این نوع دروگرها در برداشت محصولاتی مانند برنج، گندم، جو و سایر غلات استفاده می‌شوند.

از سوی دیگر، دروگرهای دیزلی از گازوئیل برای تأمین انرژی استفاده می‌کنند و بیشتر در مزارع بزرگ کشت غلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از دروگرهای دیزلی باعث افزایش سرعت برداشت محصولات علوفه‌ای می‌شود. این نوع دروگرها به دو صورت استارتی و هندلی راه‌اندازی می‌شوند. همچنین، بر اساس مدل و نوع برش، دروگرها به دروگر دنباله بند تراکتور و دروگر خودگردان تقسیم می‌شوند. دروگرهای خودگردان به تنهایی قابل استفاده هستند و نیازی به اتصال به تراکتور ندارند.

چرا کشاورز باید از دروگر استفاده کند؟

دروگرها برای برداشت محصولات کشاورزی و کندن علف‌های هرز قبل از کاشت محصولات استفاده می‌شوند. یکی از مزایای استفاده از دروگر تراکتور این است که میزان ریزش دانه به حداقل خواهد رسید. به‌علاوه قیمت آن نسبت به کمباین کمتر است و در مزارعی که جای حرکت برای کمباین وجود ندارد، بهترین ابزار دروگر تراکتور خواهد بود. همچنین جابه‌جا کردن و متصل کردن دروگر به تراکتور یا جداکردن آن آسان است.

دروگر تراکتور در تهیه علوفه دام کاربرد زیادی دارد. برخی از انواع علوفه‌ها شامل شبدر، یونجه، ذرت خوشه دار و موارد دیگر می‌شوند. البته برخی علف‌ها مانند علف گندم، علف برمودا و چاودار هم در دامداری کاربرد دارند. درگذشته و زمانی که ابزارآلات کشاورزی تولید نشده بودند، چیدن علوفه‌ها برای دام به‌صورت دستی توسط خود دامداران یا کشاورزان انجام می‌شد که به‌شدت زمان‌بر و هزینه‌بردار بود. اما با وجود ابزارآلاتی مانند دروگر کار چیدن علوفه‌ها برای دام با سرعت بالاتر و هزینه کمتر انجام می‌شود. لازم به ذکر است که با برداشت محصولات و علوفه‌ها به‌وسیله دروگرها کیفیت آن‌ها در سطح بسیار بالا حفظ خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها