|
کدخبر: 329646

پیشنهادهایی طلایی برای رفع بحران بازار مسکن + فیلم

یک اقتصاددان با تأکید بر ضرورت استفاده از روش‌های تأمین مالی جدید توسط دولت چهاردهم برای عبور از بحران مسکن، اظهار می‌کند که یکی از این روش‌ها می‌تواند بهره‌گیری از ظرفیت بازار سرمایه باشد.

اقتصاد پیشنهادهایی طلایی برای رفع بحران بازار مسکن + فیلم

حجت میرزایی با انتقاد از طرح‌های پیشنهادی از سوی برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری برای رفع چالش‌های بخش مسکن، عنوان می‌کند: در حالی برخی نامزدها به افزایش ظرفیت سکونتگاهی اشاره می‌کنند که می‌توان در محدوده شهرها با استفاده از ظرفیت بافت فرسوده به توسعه انبوه‌سازی واحدهای کوچک متراژ روی آورد.

به گفته او اجاره به شرط تملیک و اجاره‌داری حرفه ای از دیگر روش‌هایی است که باید مدنظر دولت جدید قرار گیرد.

جزئیات  گفته های این اقتصاددان را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

شایان ذکر است که در روزهای پایانی خردادماه، یک کارشناس مسکن راهکاری به دولت چهاردهم برای ساماندهی بازار مسکن پیشنهاد داد.    

این کارشناس مسکن گفت: دولت چهاردهم برای ساماندهی بازار مسکن باید ساخت و ساز را افزایش دهد. برای رسیدن به این هدف زمین ارزان قیمت با شرط ساخت در اختیار انبوه‌سازان و سازندگان قرار دهد، انبوه‌سازان با منابع مالی خود طرح‌ها را تکمیل کنند و دولت از آنها تعهد بگیرد که خانه‌ها را به افراد بی‌خانه و واجد شرایط واگذار کنند.      

همچنین حسن محتشم اظهار کرد: دولت‌ها تقریبا در دو دهه گذشته هدف‌گذاری سالیانه یک میلیون واحد مسکونی را مدنظر داشتند. این برنامه در دولت سیزدهم نیز از سال ۱۴۰۰ تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفت، اما در مقام اجرا با چالش‌هایی مواجه شد. وزارت راه و شهرسازی نتوانست زیرساخت‌های لازم را برای اجرای پروژه به وجود بیاورد. چند مرحله ثبت نام صورت گرفت و حدود شش میلیون نفر ثبت نام کردند و ۴.۵ میلیون نفر واجد شرایط شناخته شدند.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها