|
کدخبر: 329776 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

معرفی بهترین صندوق طلا | سرمایه گذاری در بورس یا خرید از بازار؟

طلا همیشه یک گزینه جذاب برای سرمایه گذاری است. در کنار خرید سنتی طلا، خرید از بورس نیز رونق گرفته است. در این گزارش به بررسی سرمایه گذاری در صندوق های طلا در بورس می پردازیم.

اقتصاد معرفی بهترین صندوق طلا  |  سرمایه گذاری در بورس یا خرید از بازار؟

تصور عموم مردم درباره طلا مثبت است و همیشه سرمایه گذاری در بازار طلا را سودمند و امن ارزیابی می کنند؛ اما این بار قصد داریم سرمایه گذاری در صندوق های طلا  را بررسی کنیم و ببینیم کدام صندوق سودمندتر است و معایب و مزایای سرمایه گذاری در صندوق های طلا بورسی چیست و آیا سرمایه گذاری در آن ها توصیه می شود یا خیر. با این گزارش همراه گسترش نیوز باشید.

صندوق-بورس

صندوق طلا بورسی چیست؟

صندوق طلا یک ابزار است که به شما امکان می‌ دهد با حداقل سرمایه‌ گذاری ۵۰۰ هزار تومان، در طلا سرمایه‌ گذاری کنید. این صندوق‌ها با داشتن تیم تخصصی در زمینه مدیریت سرمایه و ریسک، از سرمایه‌ گذاران سرمایه جذب کرده و آن را در دارایی‌ های خاص مانند طلا و سهام سرمایه‌ گذاری می‌کنند. بیشترین ترکیب دارایی صندوق طلا باید در طلا یا موارد مرتبط با طلا مانند گواهی سپرده سکه سرمایه‌ گذاری شود.

بهترین صندوق های طلا در بورس

صندوق سرمایه‌ گذاری طلای کهربا در یک سال گذشته، با بازدهی ۹۶.۷۷ درصد، پربازده‌ترین صندوق طلا بود. بررسی تاریخچه سودآوری نشان می‌دهد که بازدهی این صندوق در مدت زمان مذکور بیشتر از بازدهی دلار در یک سال اخیر بود. در حقیقت، در یک سال اخیر، بازدهی دلار ۶۰.۸۵ درصد و بازدهی سکه طلا ۹۹.۱۷ درصد بود، در حالی که بازدهی صندوق طلای کهربا به ۹۶.۷۷ درصد رسید.

صندوق-طلا

بازدهی صندوق های طلا

تنوع صندوق‌ های طلا در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است و انتخاب صندوق طلا دیگر به سادگی امکان‌پذیر نیست. اگرچه بازدهی صندوق‌ های طلا به دلیل شباهت هایی که با دارایی طلا دارند، به همدیگر نزدیک هستند؛ اما در نهایت انتخاب بهترین صندوق می‌ تواند ریسک سرمایه‌ گذاری شما در طلا را کاهش داده و بازدهی بهتری را برای شما به ارمغان آورد.

استفاده از ابزارهای مشتقه و نوع چینش ترکیب دارایی، از جمله عواملی است که استراتژی مدیریت صندوق را تعیین می‌کند. بررسی این موارد می‌تواند نشان دهد که صندوق موردنظر از نظر ریسک و بازده مورد انتظار، در چه موقعیتی قرار دارد.

صندوق‌های سرمایه‌ گذاری به دو دسته صندوق‌ های صدور ابطالی و صندوق‌ های قابل معامله در بورس (ETF) تقسیم می‌ شوند. خرید و فروش صندوق‌ های صدور ابطالی از طریق سایت صندوق انجام می‌شود؛ اما صندوق‌های قابل معامله در روزهای معاملاتی بورس قابلیت خرید و فروش دارند. از نظر نقدشوندگی، صندوق‌های بورسی رتبه بهتری دارند و می‌ توانید سریع‌ تر واحدهای صندوق خود را به فروش برسانید.

سرمایه گذاری در صندوق طلا چه معایبی دارد؟

خرید واحدهای صندوق طلا ممکن است معایبی نسبت به خرید فیزیکی طلا یا سرمایه‌ گذاری در بازارهای دیگر داشته باشد. باید توجه داشت که طلا به عنوان یک دارایی امن شناخته می‌ شود و بازدهی آن باید با توقعات شما همخوانی داشته باشد. به همین دلیل، توصیه می‌شود طلا را به عنوان بخشی از سبد سرمایه‌ گذاری خود در نظر بگیرید و تمام سرمایه خود را به طلا اختصاص ندهید تا به حداقل رساندن ریسک‌ های مرتبط با سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ های معاملاتی طلا کمک کند.

تفاوت سرمایه گذاری در صندوق طلا با خرید فیزیکی طلا 

در خرید طلا به صورت فیزیکی، شما مالکیت طلا را به دست می‌آورید، اما همزمان ممکن است هزینه‌ هایی مانند اجرت را پرداخت کنید. به همین دلیل، توصیه می‌ شود طلا را به صورت آب‌شده خریداری کنید تا از پرداخت اجرت معاف شوید. از طرف دیگر، به دلیل وقوع تقلب‌ها در بازار طلا آب‌شده، ممکن است فروش آن به سرعت در صندوق‌ های معاملاتی طلا امکان‌پذیر نباشد. همچنین، ریسک‌ هایی مانند سرقت همواره می‌تواند طلا را تهدید کند.

طلای فیزیکی، در مقایسه با سایر دارایی‌های مالی مانند سهام یا اوراق قرضه، دارای نقدشوندگی کمتری است و ممکن است در صورت نیاز به نقدینگی، فروش آن با مشکلاتی همراه باشد. به طور کلی، خرید طلای فیزیکی دارای مزایایی مانند داشتن دارایی قابل لمس و حفاظت در برابر تورم است، اما باید معایبی مانند هزینه‌های نگهداری و محدودیت‌ های نقدشوندگی را نیز در نظر گرفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها