|
کدخبر: 329800

آخرین شرایط استخدام فرهنگیان در مدارس | کسب صلاحیت معلمی اجباری شد؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد که استفاده از تجربه معلمان بازنشسته در مدارس غیردولتی به عنوان اساتید مشاور در نظر گرفته می‌شود. وی افزود: استخدام معلمان در این مدارس باید طبق قوانین و مقررات مربوطه انجام شود.

اقتصاد آخرین شرایط استخدام فرهنگیان در مدارس | کسب صلاحیت معلمی اجباری شد؟

به گفته احمد محمودزاده (رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش) حدود ۷۰ هزار نفر از کل ۲۸۰ هزار معلم و مدیر مدارس غیردولتی و نیروهای شاغل و معلمان بازنشسته آموزش‌وپرورش هستند که به عنوان اضافه تدریس در این مدارس فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شاغلان ساعت رسمی را در مدارس دولتی می‌گذرانند و اضافه تدریس را در مدارس غیردولتی سپری می‌کنند افزود: متناسب توافق معلمان با موسس، دوره تحصیلی و کتابی که تدریس می کنند، میزان اضافه تدریس آنها را مشخص می‌کند.

احمد-محمودزاده

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش، با بیان اینکه در بحث مدارس غیردولتی موسسان اجازه به کارگیری نیروی آزاد را دارند اما با شروط تعیین شده باید همراه باشد، ادامه داد: از جمله این شرط‌ها این است که دوره تحصیلی معلم به کارگرفته شده لیسانس به بالا باشد، گزینش شده باشد، رشته‌اش متناسب با دوره تحصیلی که معاونان تخصصی اعلام می کنند باشد و آموزش‌هایی که تدارک دیده شده بیاموزد که با این کار سه سال طول خواهد کشید تا معلم، صلاحیت معلمی را پیدا کند.

محمودزاده با بیان اینکه در مدارس غیردولتی اختیار به کارگیری معلم به خود موسسان داده شده است گفت: با شرط‌هایی که ما داریم، موسسان از بین فارغ التحصیلان دانشگاه و دانشجویانی که در دوره‌های عالی مثل کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند، می‌توانند در مدارس غیردولتی مشغول شوند.

شایان ذکر است که رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه واگذاری کار به دست مردم در عرصه‌های مختلف کشور زمینه‌ساز پیشرفت و تعالی نظام خواهد بود گفت: برای اجرای کامل و متقن «سند توسعه تعاون» باید مغایرت‌های قانونی مرتفع و مشوق‌های لازم برای توسعه تعاونی‌ها طراحی شود.

احمد محمودزاده در نشست تخصصی که اواخر خرداد ماه با حضور معاونین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفته بود: ان شاءالله همه ما بتوانیم در مسیر شهدا، گام‌های مثبتی در آموزش وپرورش و تعاون برای آینده ایران برداریم.

وی تاکید کرد: هم اکنون تعداد قابل توجهی از مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی از قبیل آموزشگاه‌های زبان و علمی مشغول فعالیت هستند که به دلیل مغایرت‌های قانونی نمی توان از فضای بعد از ظهر مدارس دولتی برای تشکیل تعاونی‌ها توسط موسسان مراکز مذکور، استفاده کرد؛ بنابراین ابتدا باید این مغایرت‌ها و موانع حذف شود.‌

به گفته محمودزاده درخصوص ماده ۳۱ سند نیز باید ۲۵ درصد از سرفصل‌های آموزشی مرتبط در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی به موضوع ترویج و تبلیغ موضوع تعاون و فرهنگ‌سازی مشارکت درجامعه اختصاص یابد که می توان با برنامه ریزی منطقی این موضوع را در کتاب‌های مدارس به تناسب سال تحصیلی گنجاند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها