|
کدخبر: 329881

پیگیری دوباره مطالبات فرهنگیان بازنشسته | کمبود معلم صدای نماینده مجلس را درآورد!

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت که مدارس دولتی به آرامی از موفقیت در کنکور و تربیت شاگردان نخبه دست می‌کشند. او همچنین اشاره کرد که مسئله آموزش و پرورش در تراز قانون اساسی بعد از ۴۵ سال در برنامه‌های تصمیم‌گیران دولت و ناظران مجلس قرار نگرفته است.

اقتصاد پیگیری دوباره مطالبات فرهنگیان بازنشسته | کمبود معلم صدای نماینده مجلس را درآورد!

در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، منوچهر متکی پس از خواندن گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره اقدامات مورد نیاز برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، به یاد و خاطر دانش آموزان و معلمان شهید و امام شهدا احترام گذاشت و از وزیر برای ارائه گزارش در سه حوزه کمبود نیروی انسانی، مطالبات فرهنگیان و آماده سازی مدارس و فضای آموزشی تقدیر کرد. او گفت: نکته‌ای که به آن توجه ویژه‌ای دارم، مربوط به بند ۳ اصل سوم قانون اساسی است که به آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمامی سطوح و تسهیل و تامین آموزش عالی اشاره دارد و آن را به دولت جمهوری اسلامی ایران در زمره اهداف اصل دوم قانون اساسی یادآوری می‌کند.

نماینده-مجلس-تهران

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس آمار از مجموع ۱۰۷ هزار و ۱۱۷ مدرسه در کشور بخش کمی از آن ها غیرانتفاعی و حدود ۹۰ درصد دولتی هستند که اصلا در وضعیت خوبی قرار ندارند.

وی افزود: متاسفانه در تهران با کمبود هزاران معلم در مدارس مواجه هستیم کما اینکه در محروم ترین و پرجمعیت ترین منطقه تهران یعنی منطقه ۱۷ مشکلات مربوط به معلم، مدرسه و فضای آموزشی بیداد می کند.

متکی یادآور شد: در گفت وگویی که با والدین دانش آموزان در یکی از مساجد این منطقه داشتیم به این نکته اشاره شد که ۳ تا ۴ درس در مدرسه معلم نداشته است و الان دانش آموزان آن برای امتحانات نهایی آماده می شوند.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: گزارشی از نمایه اقدامات و پیشرفت های پروژه های کلان آموزش و پرورش در دولت شهید رئیسی دارم که مجال گفتن نیست اما اصل حرف این است مدارس دولتی آرام آرام از چرخه موفقیت در کنکور و تربیت شاگردان نخبه خالی می شود ضمن اینکه موضوع آموزش و پرورش در تراز قانون اساسی بعد از ۴۵ سال در برنامه تصمیم گیران در دولت و ناظران در مجلس قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: اعتبارات آموزش و پرورش با ماموریت های این وزارتخانه در تراز قانون اساسی نیست و این در حالی است که در کشورهای موفق در زمینه آموزش و پرورش مساحت فضای مدارس در بالاترین سطح استانداردها قرار دارد.

متکی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: سوال اساسی آن است چرا خروجی مراکز آموزشی در تراز انقلاب اسلامی نیست و همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یک مطالبه جدی مورد توجه قرار نمی گیرد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها