|
کدخبر: 329987

غافلگیری جدید سایپا | خودروی برقی جدید در راه بازار ایران است

به گفته سایپا، این شرکت قصد دارد خودروی تویوتا کرولا هیبرید را در رقابت با سایر واردکنندگان، به بازار ایران عرضه کند.

اقتصاد غافلگیری جدید سایپا | خودروی برقی جدید در راه بازار ایران است

حدود یکسال پیش، خبر واردات تویوتا کرولا هیبرید توسط گروه خودروسازی سایپا به کشورمان اعلام شد. اکنون، با انتشار یک نامه از سوی سازمان ملی استاندارد و دریافت مجوز استاندارد نسخه هیبرید کرولا ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ وارداتی شرکت سایپا، باید بزودی شاهد عرضه Toyota Corolla Hybrid وارداتی در سبد محصولات دومین خودروساز بزرگ ایران باشیم.

واردات تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا قطعی شد

کرولا-هیبرید-1

قطعی شدن واردات تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به کشورمان در حالی صورت گرفته که سال گذشته، محمدعلی تیموری، مدیرعامل پیشین سایپا، در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد خبر از واردات تویوتا کرولا هیبرید دست دوم ژاپنی داده بود. این موضوع به دلیل محدودیت‌های واردات خودروهای دست دوم از کشورهایی مانند ژاپن و انگلستان که خودروهای فرمان راست دارند و نمی‌توانند در خیابان‌های ایران تردد کنند، منتفی شده بود.

بدین ترتیب، سایپا به جای واردات خودروهای دست دوم، به واردات خودروهای نو و صفر کیلومتر از دیگر بازارها روی آورده و در اولین اقدام تویوتا کرولا هیبرید را علاوه بر محصولات چانگان به بازار خودرو عرضه خواهد کرد. این شرکت توانست پس از گذشت حدود شش ماه، مجوز استاندارد نسخه هیبرید کرولا ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را از سازمان ملی استاندارد اخذ کند و واردات تویوتا را به صورت رسمی آغاز کند.

کرولا-هیبرید-2

در حال حاضر، سایپا در تلاش است تا فرآیند ثبت سفارش، ترخیص و تحویل کرولاهای وارداتی را به‌سرعت انجام دهد. 

اگر سایپا وارد بازار واردات تویوتا شود، می‌تواند با استفاده از نمایندگی‌های فعال خود در سراسر کشور خدمات مشابهی به مشتریان ارائه دهد. همچنین با توجه به محدودیت‌های ارزی برای واردات خودرو، احتمالا سایپا نسخه پایه این خودرو را که مجهز به یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی است، وارد خواهد کرد. این دو موتور مجموعا ۱۳۸ اسب بخار توان و ۲۱۱ نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبریدی با فناوری بازیابی انرژی منتقل می‌کند.

شرکت سایپا در دور جدید واردات خودرو به سراغ یک محصول ژاپنی بسیار باکیفیت با نام تویوتا کرولا هیبرید رفته است. پیش از این شرکت‌های دیگری نیز در عرضه این خودرو به بازار ایران پیشتاز بودند، اما سایپا به سراغ یک نسخه دیگر از این سدان جمع‌وجور و محبوب ژاپنی رفته است.

تویوتا کرولا هیبرید سایپا به نسل دوازدهم این خودرو تعلق دارد و از سال ۲۰۲۲ به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است. نمونه‌های قدیمی این سدان ژاپنی در ایران بسیار محبوب هستند و جزو ماشین‌های کم‌استهلاک و بادوام به حساب می‌آیند.

کرولا-هیبرید

مشخصات فنی

تویوتا کرولا هیبرید به عنوان محصول وارداتی سایپا از یک پیشرانه هیبریدی شامل موتور بنزینی ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور برقی نیرو دریافت می‌کند. این پیشرانه هیبریدی به‌طور ترکیبی ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن.متر گشتاور را از طریق یک گیربکس E-CVT به سوی چرخ‌های جلو می‌فرستد. میزان مصرف سوخت کرولا هیبرید سایپا حدود ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود و بنابراین می‌توان با یک مرتبه سوخت‌گیری مسافت زیادی را با آن پیمود.

به دلیل برخورداری از این قوای فنی می‌توان انتظار داشت که تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۳ سایپا دارای شتاب صفر تا صد نزدیک به ۱۱ ثانیه باشد که برای یک ماشین خانوادگی در بازار ایران مناسب به حساب می‌آید. البته کرولا هیبریدی دارای سیستم تعلیق کمی خشک است و سواری آن شاید به اندازه رقبای لوکس‌تر، خیلی نرم و لذت‌بخش نباشد، اما در جاده‌های هموار می‌توان انتظار سواری قابل قبول و هندلینگ پایدار و اطمینان‌بخش را از این محصول ژاپنی انتظار داشت.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها