|
کدخبر: 330148

پادشاه ارز دیجیتال روزهای سختی پیش رو دارد

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر شاهد بازیابی قیمت بیت‌کوین از ضررهای ماه ژوئن است. با این حال، داده‌های آنچین نشان می‌دهند که قیمت بیت‌کوین ممکن است در حدود ۶۵٬۰۰۰ دلار با مقاومت سختی روبرو شود.

اقتصاد پادشاه ارز دیجیتال روزهای سختی پیش رو دارد

بر اساس اطلاعات تریدینگ ویو، قیمت بیت‌کوین در حال حاضر ۶۰٬۹۰۲ دلار است و نسبت به روز گذشته ۳.۸٪ کاهش داشته است. این روند نزولی در ادامه کاهش قیمت در ماه ژوئن و پس از سودآوری ماه می رخ داده است.

این نوسانات قیمتی نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال همچنان در حال تثبیت و بازیابی است. با توجه به مقاومت احتمالی در سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار، تحلیل‌گران بازار به دنبال شناسایی عوامل مؤثر بر این روند هستند تا بتوانند پیش‌بینی‌های دقیق‌تری از آینده این بازار ارائه دهند.

مقاومت در ۶۵٬۰۰۰ دلار

طبق داده‌های کوین‌گلس، از نظر تاریخی هر زمانی که بیت کوین در ماه ژوئن کندل منفی داشته، در ماه جولای جهش قوی از خود به نمایش گذاشته است. در واقع، بیت کوین معمولا بازده متوسط ۷.۹۸٪ و بازده میانه ۹.۶۰٪ در جولای را نشان داده است.

با این وجود، داده‌های تکنیکال و آنچین نشان می‌دهند هر تلاشی برای بازیابی در این ماه ممکن است با فشار سمت فروش در سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار روبرو شود. با یک نگاه به نمودار روزانه مشاهده می‌شود که قیمت بیت کوین در مسیر بازیابی قیمت خود با مقاومت شدیدی روبروست.

این ناحیه بین ۶۳٬۸۱۷ دلار و ۵۶٬۹۱۴ دلار است که میانگین‌های متحرک نمایی ۱۰۰ روزه و ۵۰ روزه در بالا و پایین آن قرار دارند.

تحلیلگری در بلاک‌ویر اینتلجنس (Blockware Intelligence) بیان کرد:

در کوتاه مدت، باید انتظار مقاومتی در حدود ۶۵٬۰۰۰ دلار داشته باشیم؛ چرا که سفته‌بازان کوتاه مدت احتمالا به دنبال خروج از موقعیت‌هایشان در سطح سربه‌سر باشند.

تابستان سال گذشته که سطح حمایت قیمت تحقق یافته هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین (قیمت عادلانه یا قیمت خرید) شکسته شد، قیمت آن برای دو ماه در وضعیت بد و نوسانی قرار داشت تا اینکه بالاخره دوباره صعودی شد.

در نظر داشته باشید کاهش قیمت رد ماه ژوئن، باعث جابه‌جایی قیمت اسپات به زیر قیمت خرید هولدرهای کوتاه مدت شد و در رابطه با کاهش قیمت نگرانی بیشتری ایجاد کرد.

طبق داده‌های لوک‌اینتو بیت کوین (LookIntoBitcoin)، قیمت خرید هولدرهای کوتاه مدت در ۲۸ ژوئن (۸ تیر) در سطح ۶۴٬۵۱۳ دلار قرار داشت که در مقایسه، قیمت اسپات آن با قیمت ۶۰٬۳۱۷ دلار بسیار پایین‌تر از آن قرار دارد.

قیمت تحقق یافته یا قیمت خرید تجمیعی به میانگین قیمتی اشاره دارد که هر کوین آخرین بار به صورت آنچین خرج شده است.

این به معنای روبرو بودن هولدرهای کوتاه مدت با ضرر است که احتمالا یا با ضرر از بازار خارج می‌شوند یا در سطح سربه‌سر که این فشار فروشی در نزدیکی ۶۵٬۰۰۰ دلار ایجاد می‌کند.

علی مارتینز (Alicharts)، تحلیلگر دیگری در X این دیدگاه را تایید و بیان کرد که بر اساس معیار MVRV، قیمت بیت کوین ممکن است در بالای ۶۵٬۰۰۰ دلار با مقاومت روبرو شود.

طبق گفته‌های مارتینز، یک شکست به بالای این سطح می‌تواند باعث شروع یک رالی تا ۷۸٬۷۰۰ دلار شود.

جالب است بدانید که هیت‌مپ لیکوییدیشن یک ماهه بیت کوین نشان می‌دهد درخواست‌های فروش (Sell Bid) به ارزش ۱.۲۳ میلیارد دلار در سطح ۶۴٬۹۴۰ دلار متمرکز شده است.

با این وجود، توماس فاهرر (Thomas Fahrer)، بنیانگذار شرکت کریپتویی آپولو (Apollo) در رابطه با قدرت بیت کوین برای شکستن سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار خوش‌بین است. وی در پست X خود بیان کرد:

۹۴۰ میلیون دلار موقعیت شورت در سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار لیکویید خواهد شد.

وی اضافه کرد:

اولین قانون بیت کوین این است که هرگز نباید شورت گرفت، جریان‌های ورودی می‌آیند و شورت‌ها تنبیه خواهند شد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها