|
کدخبر: 331103

عملکرد قوی این رمز ارز در بازار ارز دیجیتال | ریپل فعالان بازار کریپتو را شوکه کرد

ریپل باز هم افراد فعال در بازار کریپتو را با خبر خوشی‌های خود شاد کرد و با شکستن سقف قیمت ۰.۶۰ دلار، نشان داد که بهترین عملکرد را در میان تمام ارزهای دیجیتال دارد. این ارز دیجیتال در روز سه‌شنبه با ۹٪ رشد، سود هفتگی خود را به بیش از ۳۹٪ افزایش داد.

اقتصاد عملکرد قوی این رمز ارز در بازار ارز دیجیتال | ریپل فعالان بازار کریپتو را شوکه کرد

با توجه به داده‌های آنچین، نهنگ‌ها به نظر می‌رسد میلیون‌ها کوین را در حین رشد ریپل جابه‌جا کرده‌اند و این امر منجر به ایجاد موجی از هجوم گمانه‌زنی درباره تغییرات قیمت آینده آن شده است.

۳۵٪ رالی ریپل

علاوه بر این، سود باز (OI) فیوچرز این توکن با ۱۳.۷۷٪ رشد به ۷۶۹.۶۳ میلیون دلار رسید که با افزایش حجم ۱۲۸٪ مشتقات به ۴.۸۸ میلیارد دلار همراه شد. این داده‌ها بر روند صعودی بازار ریپل مهر تاییدی می‌زند و در عین حال بر علاقه رو به رشد سرمایه‌گذاران نیز تأکید دارد.

همچنین، RSI در تایم فریم ۴ ساعته در نزدیکی ۷۲ حرکت کرده و اشاره دارد که این دارایی ممکن است به سطح اشباع خرید رسیده باشد. این امر، راه را برای عقب‌نشینی کوتاه مدت یا اصلاح قیمت هموار می‌کند.

با این حال، دارک دفندر (Dark Defender)، تحلیلگر بازار کریپتو، در بحبوحه این افزایش قیمت، مقاومت مهم ۰.۶۶۴ دلار را اعلام کرد. اگر XRP این سطح را بشکند، علاقه‌مندان به بازار کریپتو می‌توانند انتظار رشد بیشتری نیز داشته باشند.

در دسامبر ۲۰۲۰، SEC شکایتی علیه ریپل لبز تنظیم و ادعا کرد که XRP یک سهام ثبت نشده است. در ۱۳ جولای سال گذشته، زمانی که دادگاه حکم داد که XRP یک سهام نیست، ریپل یک پیروزی قابل توجه به دست آورد. داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که پس از این حکم، توکن XRP بیش از ۱۰۰٪ افزایش یافته است. همچنین در سالگرد این حکم، این کوین مجدداً با ۴۸٪ افزایش قیمت مواجه شده است.

شاخص‌های تکنیکال نیز تمایل صعودی را برای XRP نشان می‌دهند. شاخص MACD نشان می‌دهد در حالی که خط سیگنال در ۰.۰۰۲۸۱- قراردارد، از خط سیگنال در ۰.۰۱۲۸۴ عبور می‌کند. اگر این پیش‌بینی درست باشد، به زودی روند صعودی XRP را خواهیم دید.

طبق نمودار، تمام میانگین‌های متحرک به عنوان حمایت عمل می‌کنند و قیمت را ثابت نگه می‌دارند. در نمودار فیبوناچی، قیمت ریپل از چندین مقاومت عبور کرده است.

 

کانال مقاومت/حمایت نشان می‌دهد آخرین حمایت XRP در منطقه ۰.۵۴۹ – ۰.۵۵۸ دلار و مقاومت اصلی آن ۰.۶۵ دلار است. اگر XRP از این مقاومت عبور کند، می‌تواند رالی خود تا ۱ دلار را ادامه دهد.

نکته مهم این است که نمودار هفتگی نشان می‌دهد که اگر XRP در چند روز آینده از ۰.۶۵ دلار عبور کند، به روند صعودی باز می‌گردد و از سوی خط روند هفتگی حمایت خواهد شد.

داده های مساری (Messari) نیز نشان می‌دهد XRP در طول سال گذشته، یک دارایی سودآور بوده است. ریپل از کف خود در طول روند نزولی در ۰.۱۲۲ دلار (۱۳ مارس ۲۰۲۰)، ۳۷۷.۵۶٪ رشد کرده است. با این حال، هنوز ریپل ۸۲.۲۸٪ پایین‌تر از سقف خود در ۳.۲۹ دلار (۴ ژانویه ۲۰۱۸) است.

نهنگ‌ها ۵۱ میلیون XRP انتقال دادند

طبق داده‌های ارائه شده توسط ردیاب تراکنش‌های ویل‌الرتس (Whale Alert) در پلتفرم X، دو نهنگ در یک روز گذشته در مجموع ۵۰.۹۲ میلیون کوین به ارزش ۲۷.۴۵ میلیون دلار را جابه‌جا کردند. این معاملات نهنگ‌ها هم انباشت و هم فروش را شامل می‌شود.

قابل ذکر است که ۲۷.۹ میلیون کوین به ارزش ۱۴.۹۱ میلیون دلار توسط نهنگ مشهور Rzn به صرافی بیت‌استمپ (‌Bitstamp) منتقل شد. به طور همزمان، آدرس نهنگ rarG نیز ۲۳.۰۲ میلیون کوین به ارزش ۱۲.۵۴ میلیون دلار از صرافی ارز دیجیتال بایننس خریداری کرده است.

پلتفرم اطلاعاتی بازار سنتیمنت، توییتی را به اشتراک گذاشت که منطقه انباشت نهنگ‌های XRP را نشان می‌دهد و بیان می‌کند که نهنگ‌ها از این افزایش قیمت حمایت می‌کنند. طبق گفته سنتیمنت (Santiment)، این رشد به افزایش سطوح هولدینگ نهنگ‌ها با تعداد کوین‌های بالای ۱۰۰٬۰۰۰ نسبت داده می‌شود.

XRP اکنون برای اولین بار از زمان بازگشت مجدد بازار در ۱۲ آوریل به بالای ۰.۵۸ دلار رسیده است. این بازگشت با بالا رفتن سطوح هولدینگ از سوی نهنگ‌ها و کوسه‌ها با تعداد بالای ۱۰۰٬۰۰۰ کوین حمایت می‌شود. آگوست سال پیش، انباشت قابل توجه شروع شد.

جالب است که هر دو آدرس نهنگ‌ها به عنوان نهنگ‌های معروف ریپل دسته‌بندی می‌شوند.

در عین حال، ریپل همچنان به رشد بی‌سابقه خود ادامه می‌دهد. این افزایش قیمت در بحبوحه پیش‌بینی نتیجه پرونده ریپل علیه SEC اتفاق افتاده است. بیل مورگان (Bill Morgan) و فرد ریسپولی (Fred Rispoli) وکلای طرفدار XRP، انتظار دارند در پایان جولای یا اوایل آگوست حکمی در مورد اقدامات جبرانی و دستور قضایی صادر شود.

در حال حاضر، همه شاخص‌ها و داده‌های آنچین از افزایش قیمت XRP پشتیبانی می‌کنند، اما جامعه کریپتو منتظر پیروزی ریپل در پرونده SEC است. کارشناسان معتقدند زمانی که ریپل در این جنگ پیروز شود، هیچ چیز نمی‌تواند مانع رسیدن آن به ۱۰ دلار شود. علاوه بر این، بسیاری از موسسات ممکن است شروع به پذیرش ریپل کنند و پس از ETF سولانا، می‌توانیم شاهد یک ETF ریپل نیز باشیم.

یکی دیگر از کاتالیزورها، بخش تجارت مشتقات CME و CF بنچمارک بود که شاخص‌ها و نرخ های مرجع XRP را اعلام می‌کند. براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل شرکت پرداخت بلاکچین Ripple، اظهار داشت که این چنین اتفاقاتی ممکن است پذیرش نهادی XRP را تقویت کند.

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها