|
کدخبر: 331396

در نبود بایدن بازار ارز دیجیتال صعودی می شود | رشد چشم گیر قیمت بیت کوین

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، با اعلان کنار کشیدن از کاندیداتوری ریاست جمهوری، بازارها را شوکه کرد. این تصمیم ناگهانی بایدن ممکن است تأثیر مثبتی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. اما اکثر تحلیلگران معتقدند که هنوز زود است برای هیجان‌زده شدن در مورد یک رالی عظیم ارزهای دیجیتال.

اقتصاد در نبود بایدن بازار ارز دیجیتال صعودی می شود | رشد چشم گیر قیمت بیت کوین

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که این تصمیم بایدن در ماه‌های آینده به نفع بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال خواهد بود. با این حال، برخی نیز بر این باورند که سرمایه‌گذاران نباید زیاد به این موضوع خوشبین باشند.

رشد سراسری در بازار ارز دیجیتال پس از کنار کشیدن بایدن

قیمت بیت کوین بلافاصله پس از اعلام این خبر تا ۲.۸٪ کاهش یافت، اما دقایقی بعد از سطح ۶۵٬۸۰۰ دلار جهش کرد. این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مطلب، با قیمت ۶۷٬۷۵۱ دلار در حال معامله است.

جاش گیلبرت (Josh Gilbert)، تحلیلگر بازار ای‌ تورو (eToro)، با توصیف حرکت ناگهانی بایدن به عنوان «برنده شدن دارایی‌های کریپتویی»، اظهار داشت که افزایش شانس ترامپ برای انتخاب مجدد نشان‌دهنده «پیشرفت بزرگی برای این کلاس دارایی» است و افزود:

هر چه بیشتر شاهد پیشتاز بودن ترامپ در شانس انتخابات باشیم، دارایی‌های کریپتو در پیروزی او قیمت بیشتری خواهند داشت.

او توضیح داد:

تصور اینکه کامالا هریس یا یکی دیگر از نامزدهای دموکرات بتواند برتری ترامپ را در نظرسنجی‌ها با فاصله سه ماه مانده به انتخابات، تغییر دهند، دشوار است، اما در این بازه زمانی، اتفاقات بسیاری می‌تواند رخ دهد، بنابراین هیچ چیز دور از ذهن نیست.

ترامپ اخیراً بیت کوین و ارزهای دیجیتال را به بخشی کلیدی از کمپین انتخاب مجدد خود تبدیل کرده است و در ۱۴ ژوئن (۲۳ تیر) اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، به «جنگ علیه ارزهای دیجیتال» در دولت بایدن، پایان خواهد داد.

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، رییس بخش تحقیقات 10X، اظهار داشت که ریاست‌جمهوری ترامپ به عنوان یک مقام دوستدار کریپتو می‌تواند باعث شود که بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره استراتژیک، بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

در گزارشی در ۲۱ جولای (۱ مرداد)، تیلن نوشت که دولت ایالات متحده تنها ۲۱۲٬۸۰۰ بیت کوین به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد دلار دارد، این در حالی است که حدود ۶۰۰ میلیارد دلار ذخایر طلا دارد. اگر دولت بخواهد دارایی بیت کوین خود را دو برابر کند، «تقریبا معادل» تاثیر قیمت ورودی خالص به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات از ابتدای سال تا امروز خواهد بود.

گیلبرت با اشاره به راه‌اندازی آتی ETF اسپات اتر گفت که انتظار دارد این اتفاق قیمت بیت‌کوین را بالاتر ببرد و این صندوق‌ها، کاتالیزور اصلی رشد بازار خواهند بود.

در رابطه با پیروزی ترامپ هیجان‌زده نشوید

با این حال، برخی از تحلیلگران می‌گویند که کنار کشیدن بایدن ممکن است منجر به رشد سریع ارزهای دیجیتال نشود.

پاو هوندال (Pav Hundal)، تحلیلگر Swyftx هشدار داد که اگرچه خروج بایدن می‌تواند شانس ترامپ را افزایش دهد، اما ایجاد یک ارتباط مستقیم بین این رویداد و جهش قیمت در بازار ارزهای دیجیتال دشوار است. او در این باره گفت:

با کسب تجربه از ETF اسپات بیت کوین، قبل از ادامه روند صعودی، احتمالا شاهد توقف موقت قیمت‌ها باشیم.

این افزایش اخیر قیمت ممکن است به گمانه‌زنی‌های اولیه ETF اتریوم نسبت داده شود و برای سرمایه‌گذاران مهم است که محتاط بمانند و در کوتاه‌مدت بیش از حد هیجان‌زده نشوند.

گری بلک (Gary Black)، شریک مدیریتی در فیوچر فاند (The Future Fund)، به ۴۳۳٬۰۰۰ دنبال‌کننده خود در پلتفرم X هشدار داد که پیروزی ترامپ در انتخابات، قطعی و نهایی نشده است.

بلک امروز در صفحه X خود گفت:

کسانی که فکر می‌کنند ترامپ و ونس با قاطعیت پیروز خواهند شد، عجولانه فکر کرده‌اند. مردم آمریکا پس از ششم ژانویه دیگر به ترامپ اعتماد ندارند. من طرفدار بایدن یا کامالا نبودم، اما دموکرات‌ها همچنان می‌توانستند نیوسام (Newsom)، میشل اوباما یا یکی دیگر از دموکرات‌ها را به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری خود معرفی کنند. خیلی زود است که چنین نظری درمورد ریاست جمهوری دوم ترامپ داشته باشیم.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها