|
کدخبر: 331460

فرهنگیان بخوانند | سامانه رتبه بندی معلمان چه نام دارد؟

رتبه بندی معلمان بود. طرح آن که سال هاست مطرح است و هم اکنون با اجرایی شدن این طرح به گفته مسئولان ذیربط ۸۰۶ هزار معلم مشمول این طرح خواهند شد. طبق قانون آن ، این طرح به منظور افزایش کیفیت فرایند تعلیم و تربیت و استقرار نظام پرداخت ها بر مبنای تخصص و عملکرد رقابتی معلم ها انجام می شود.

اقتصاد فرهنگیان بخوانند | سامانه رتبه بندی معلمان چه نام دارد؟

رتبه بندی معلمان یکی از بخش های حیاتی است که تمامی فرهنگیان به آن توجه می کنند و منتظر اطلاعات جدید در این زمینه هستند. این سیستم پس از ده سال در دوره خدمت شهید اجرا شد و به یکی از مهمترین اقدامات آن دوره تبدیل شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دنبال کردن جزئیات بیشتر، می توانید اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سامانه رتبه بندی معلمان چه نام دارد؟

هم اکنون با اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان به گفته مسئولان ذیربط ۸۰۶ هزار معلم مشمول این طرح خواهند شد. طبق قانون آن ، این طرح به منظور افزایش کیفیت فرایند تعلیم و تربیت و استقرار نظام پرداخت ها بر مبنای تخصص و عملکرد رقابتی معلم ها انجام می شود.

اکنون مطالبه فرهنگیان کشور به تحقق پیوسته و سامانه آن  rtb.medu.ir به منظور اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان شروع به کار کرده است. در گذشته رتبه بندی معلمان از طریق سایت rtb.medu.ir انجام می شد، اما اکنون تمامی فرایندهای نظام رتبه بندی فرهنگیان از بارگذاری مدارک گرفته تا ثبت اعتراضات از طریق سامانه my.medu.ir صورت می گیرد. سامانه های مختلفی برای ارائه خدمات به فرهنگیان راه اندازی شده که یکی از آن ها سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش است که به منظور یکپارچه سازی و انجام سریع امور مربوط به منابع انسانی آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

برای جلوگیری از ایجاد اختلال و مشکل فنی در سامانه رتبه بندی معلمان جدول زمان بندی برای ثبت نام در این سامانه تعیین شده است و علاوه بر آن مهلت ثبت نام نیز تمدید خواهد شد، بدین جهت مشمولان اعم از معلمان رسمی و پیمانی می توانند با خیالی آسوده اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند. در ادامه مقاله به ثبت نام سایت my.medu.ir پرداخته شده است.

ثبت نام سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، برای ثبت نام سامانه آن  به نشانی rtb.medu.ir جدول زمان بندی بر اساس رقم آخر کد ملی تعیین شده و افراد بایستی نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند. پس از ثبت نام و بارگذاری مدارک در این سامانه که پیش بینی شده است یک و نیم ماه طول می کشد، بررسی های لازم انجام شده و نتایج اعلام خواهد شد. به علاوه امکان اعتراض به رتبه بندی معلمان نیز با شرایط خاصی امکان پذیر است.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش به دلیل آن که ممکن است برخی افراد در این مرحله به دلایل مختلف امکان ثبت و تکمیل اطلاعات را نداشته باشند، مقرر شد برای افراد جامانده از بازه زمانی اول، فوت شدگان شاغل و بازنشسته از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد، نیرو‌های جدیدالاستخدام از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد و افراد مشمول تبصره ۴ ماده ۳ آئین نامه (مهرآفرین و …) از ۲۵ مهر تا ۱۳ آبان ۱۴۰۱ دسترسی به سامانه رتبه بندی جهت ثبت و تکمیل اطلاعات فراهم شود. متقاضیان برای ورود به سامانه my.medu.ir می توانند از لینک هایی که در مقدمه مقاله گذاشته شده است، استفاده نموده و به طور مستقیم وارد سایت مذکور شوند.

امروز شاهد مهاجرت معکوس از دستگاه های دیگر به معلمی هستیم!

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در بخشی از آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم با ارائه گزارشی از عملکرد وارتخانه متبوع خود گفت: بیش از ۷۰۰۰ مدرسه در طول این سه سال ساخته شد و نهضت بزرگ مدرسه سازی در این مدت به بهترین نحو انجام شد.

وی افزود: انتظار ۱۰ ساله معلمان در موضوع رتبه بندی محقق شد و امروز شاهد مهاجرت معکوس از دستگاه های دیگر به معلمی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دوره تقویت مدارس دولتی محقق شد و لایحه حمایت از این موضوع هم در دستور کار است.

صحرایی عنوان کرد: توجه به دانش آموزان تیز هوش با پارامترهای مشخص به نتیجه رسید و میزان مدال های کسب شده در المپیادهای جهانی حاکی از تایید این موضوع است.

رتبه-بندی-معلمان

سامانه رتبه‌ بندی معلمان به زودی باز می‌شود

وزارت آموزش و پرورش ۲۰ خرداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که سامانه رتبه‌بندی برای معلمان فاقد رتبه از همان تاریخ به مدت یک ماه باز و امکان بارگذاری مدارک فراهم می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه مشمولانی که پس از ارزیابی نخست، حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم (عدم احراز رتبه) را کسب نکرده‌اند از تاریخ اولین تأیید هیات ممیزه پس از مدت حداقل یک‌سال و به شرط شاغل بودن می‌توانند با کسب امتیاز لازم و ارزیابی مجدد در یکی از رتبه‌ها قرار گیرند.

همچنین در این اطلاعیه عنوان شده بود که مدارک و مستنداتی که در بازه زمانی قبل از اول خرداد ۱۴۰۳ و بعد از اولین حکم استخدام باشد معتبر هستند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. فرصت بارگذاری مدارک تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳ است و فرصت مذکور به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. با توجه به اینکه همه مدارک و مستندات به طور کامل بررسی می‌شود، افراد باید در بارگذاری مدارک فایل راهنمای بارگذاری مستندات را که در سامانه تعبیه شده است به دقت مطالعه و نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند.

اما اکنون پس از گذشت حدود یک ماه از این اطلاعیه‌ برخی از معلمان اعلام کردند که این سامانه به مدت یک ماه باز نشده است، در این راستا خبرنگار ایرنا این موضوع را از وزارت آموزش و پرورش پیگیری کرد.

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار ایرنا درباره باز شدن سامانه رتبه بندی اعلام کرد: معلمانی که پیش از این ثبت نام کرده‌اند در حال تکمیل هستند و تقریبا همه تعیین رتبه شده‌اند و مدارک اندک تعداد نفرات باقیمانده هم در حال بررسی است.

همچنین این وزارتخانه عنوان کرد: نومعلمان اگر مدارک لازم را داشته باشند، در رتبه احراز شده قرار می‌گیرند اما اگر مدارک لازم را نداشته باشند، یک سال از مزایای رتبه آموزشیار استفاده می کنند.

سامانه رتبه بندی معلمان چند روزی با مشکل مواجه و این امر باعث شد که معلمان نتوانند وارد سامانه شوند اما وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد با رفع مشکلات سامانه، به زودی این امکان برای آنها فراهم می شود تا مدارک خود را برای بررسی بارگذاری کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها