|
کدخبر: 331479

از این ارز دیجیتال غافل نشوید | قیمت ریپل صعودی می شود ؟

بر اساس تحلیل‌های انجام شده، ترکیبی از عوامل مختلف نشان می‌دهد که احتمال افزایش قیمت ریپل (XRP) از حالا تا ماه اکتبر وجود دارد. این پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ریپل ممکن است برای اولین بار از سال ۲۰۲۱ میلادی، از مرز یک دلار عبور کند.

اقتصاد از این ارز دیجیتال غافل نشوید | قیمت ریپل صعودی می شود ؟

عوامل مختلفی از جمله تحولات در پرونده قضایی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، روند تقاضا برای استفاده از ریپل در انتقالات بین‌المللی، و همچنین کلیات بازار ارزهای دیجیتال، می‌توانند در این افزایش قیمت نقش داشته باشند. با این حال، همواره باید به ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال توجه داشت و این پیش‌بینی‌ها را با احتیاط در نظر گرفت.

در شرایط کنونی، ترکیبی از عوامل مختلف می‌تواند زمینه‌ساز رشد چشمگیر قیمت ریپل (XRP) باشد. این عوامل شامل موارد زیر است:

عوامل تکنیکال: روندهای فنی و الگوهای قیمتی در بازار ریپل، نشانه‌های مثبتی را برای افزایش قیمت این ارز دیجیتال ارائه می‌دهند.

فعالیت نهنگ‌ها: معاملات و جابجایی‌های حجیم ریپل توسط سرمایه‌گذاران نهادی و بزرگ ("نهنگ‌ها")، می‌تواند روند صعودی قیمت را تقویت کند.

پایان نبرد حقوقی ریپل با SEC: احتمال حل و فصل پرونده قضایی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، می‌تواند ابهامات و نگرانی‌های موجود را رفع کرده و به افزایش تقاضا برای ریپل منجر شود.

این ترکیب از فاکتورها می‌تواند زمینه لازم برای رشد چشمگیر و انفجاری قیمت ریپل (XRP) را در آینده نزدیک فراهم کند. البته همواره باید به ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال توجه داشت.

بررسی تحلیل تکنیکال ریپل

اگر نگاهی به نمودار ریپل در تایم فریم هفتگی بیندازیم می‌بینیم الگوی مثلث متقارنی از اوایل سال ۲۰۱۸ تشکیل شده است. مشخصه این الگو، دو خط روند همگراست که با کاهش نوسانات رسم می‌شوند.

در حال حاضر ریپل در حال آزمایش خط روند بالایی الگوست. اگر این خط مقاومت شکسته شود، قیمت ریپل می‌تواند تا ماه‌های آتی تا مقاومت ۱ دلاری صعود کند. با این حال، در این مسیر ابتدا ریپل باید مقاومت ۰.۸۶ دلاری را از میان بردارد که ۴۵٪ بالاتر از سطوح فعلی است. این مقاومت اهمیت بسیار زیادی دارد و در گذشته (ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ و جولای ۲۰۲۳) از رشد قیمت ریپل جلوگیری کرده است.

سایر شاخص‌های تکنیکال نیز از این چشم‌ناداز صعودی حمایت می‌کنند. به عنوان مثال، در حال حاضر شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم ۱ هفته از ۵۰ عبور کرده که نشان‌دهنده افزایش مومنتوم خرید است. علاوه بر این، حجم معاملات نیز افزایش یافته که از صعود پایدار قیمت در هفته‌های آتی خبر می‌دهد.

انباشت نهنگ‌های ریپل

با توجه به داده‌های آنچین، در چند هفته گذشته فعالیت نهنگ‌های ریپل به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به عنوان مثال، عرضه در اختیار ثروتمندترین گروه نهنگ‌های ریپل یعنی آن دسته از آدرس‌هایی که بیش از ۱ میلیارد توکن XRP دارند در سال ۲۰۲۴ از ۴۰.۲۷٪ به ۴۱.۴۴٪ افزایش یافته است. این افزایش با کاهش جزیی عرضه در اختیار آدرس‌های حاوی ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد واحد XRP همخوانی دارد.

این روند در بین سایر گروه‌های نهنگ‌ها نیز دیده می‌شود. به عنوان مثال، در این بازه، عرضه در اختیار نهنگ‌های دارای ۱ تا ۱۰ میلیون توکن XRP نیز با رشد قابل توجهی همراه شده است.

انباشت نهنگ‌ها اغلب سیگنالی صعودی تلقی می‌شود چراکه از پیش‌بینی صعودی سرمایه‌گذاران بزرگ به بازار خبر می‌دهد.

پایان دادگاه ریپل و کمیسیون بورس

به نظر می‌رسد نبرد حقوقی طولانی‌مدت ریپل و کمیسیون بورس آمریکا بالاخره به ایستگاه پایانی خود رسیده است.

همانطور که گزارش دادیم، در سال ۲۰۲۳، آنالیسا تورس، قاضی پرونده در حکمی اعلام کرد فروش XRP در صرافی‌های دیجیتال اوراق بهادار نبوده است، اتفاقی که پیروزی مهمی برای ریپل محسوب می‌شود. البته، تورس خاطرنشان کرد آن بخشی از توکن‌های XRP که به سرمایه‌گذاران نهادی فروخته شده، با معیارهای تست هاوی همخوانی داشته و ناقض قوانین اوراق بهادار بوده است.

حالا جلسه بین ریپل و کمیسیون بورس به ۲۵ جولای، یعنی دو روز دیگر موکول شده است. انتظار می‌رود این دو در این جلسه در رابطه با شرایط توافق با یکدیگر صحبت کنند.

تحلیلگران معتقدند رسیدن به توافق می‌تواند قیمت ریپل را افزایش دهد. علاوه بر این، این اتفاق می‌تواند با فراهم نمودن زمینه راه‌اندازی ETF اسپات ریپل، به پذیرش بیشتر این ارز دیجیتال منجر شود.

علیرغم این خوش‌بینی‌ها، برخی از کارشناسان حقوقی همچنان محتاط هستند. به عنوان مثال، مارک فاگل (Marc Fagel)، وکیل سابق کمیسیون بورس معتقد است احتمال رسیدن به توافق پایین است و ممکن است این پرونده از طریق روال قانونی خود دنبال شود.

با این حال، برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل نسبت به اتمام این پرونده خوش‌بین است و به تازگی مدعی شده احتمالا پیش از پایان تابستان، جدال حقوقی ریپل و SEC به پایان خود خواهد رسید.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها