|
کدخبر: 331658

صعود جنجالی قیمت بیت کوین | سرمایه گذاران ارز دیجیتال به این رمز ارز توجه کنند

در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴، مایکل سیلر، هم‌بنیان‌گذار شرکت اطلاعات تجاری MicroStrategy، پیش‌بینی کرد که بیت‌ کوین تا ۲۱ سال آینده ۷٪ از ثروت جهانی را به خود اختصاص خواهد داد و قیمت آن به ۱۳ میلیون دلار خواهد رسید. از سوی دیگر، سینتیا لومیس، سناتور جمهوری‌خواه، به لایحه جدید پیشنهادی در مورد بیت کوین اشاره نکرد، همانطور که انتظار می‌رفت.

اقتصاد صعود جنجالی قیمت بیت کوین | سرمایه گذاران ارز دیجیتال به این رمز ارز توجه کنند

پیش‌بینی سیلر که به‌روز شده و از تخمین ۱۰ میلیون دلاری او در ماه ژوئن بالاتر رفته است، تنها یک سناریوی پایه است. طبق گفته سیلر، قیمت بیت کوین می‌تواند طبق سناریوی نزولی به ۳ میلیون دلار و طبق یک سناریوی صعودی به ۴۹ میلیون دلار نیز برسد.

نظرات خوش‌بینانه مایکل سیلر در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴

تقریباً هیچ‌کس از اینکه مایکل سیلر تا این میزان به آینده بیت کوین امیدوار است تعجب نمی‌کند. مایکل سیلر در کنفراس روز جمعه بیت کوین ۲۰۲۴ نیز ناامید نبود و گفت که در سناریوی مد نظر او تا سال ۲۰۴۵ شاهد افزایش قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان، تا سطح ۱۳ میلیون دلار خواهیم بود.

سیلر در سخنرانی اصلی خود در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در نشویل، خاطرنشان کرد که بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۶۵,۰۰۰ دلاری و ارزش بازار ۱.۳ تریلیون دلاری خود تنها ۰.۱٪ از کل ثروت جهانی را به خود اختصاص داده است.

به گفته سیلر، برای اینکه بیت کوین در سال ۲۰۴۵ به قیمت ۱۳ میلیون دلاری خود برسد، به نرخ بازده سالانه ۲۹٪ نیاز دارد. وی ادامه داد که در آن سطح، بیت کوین دارای ارزش بازار ۲۸۰ تریلیون دلاری خواهد بود و ۷٪ از ثروت جهانی را تشکیل می‌دهد.

وی از شنوندگان خواست تا نسبت به بیت کوین «Triple maxi» شوند که بر سطح تشدید تعهد به بیت کوین تاکید می‌کند. سیلور با بیان این واژه خواستار یک شکل تقویت‌شده و قوی از حداکثر‌گرایی (ماکیمالیسیتی) برای بیت‌کوین است و مخاطبان خود را تشویق می‌کند تا موضع مشتاقانه‌تر و متعهدانه‌تری نسبت به بیت‌کوین اتخاذ کنند.

بیت کوین، یک استثنا در میان دارایی‌های جهان

سیلر اعتقاد دارد که تمام سرمایه‌های فیزیکی، از سهام و اوراق قرضه گرفته تا شرکت فراری‌ و املاک ساحلی میامی، تحت تأثیر قوانین ترمودینامیک، از جمله آنتروپی (یا تمایل انرژی به پراکندگی در طول زمان) قرار دارند.

سیلر می‌گوید: آنتروپی ارزش دارایی‌های فیزیکی را کاهش می‌دهد و انرژی و سرمایه را از آن‌ها تخلیه می‌کند. دلیلی وجود دارد که ما به زمین می‌گوییم زمین، نه بهشت!

حتی در بهترین مثال‌های ممکن، مانند املاک سلطنتی بریتانیا که از سال ۱۰۶۶ در اختیار خانواده سلطنتی بوده است، دارایی‌های فیزیکی ممکن است ۱٬۰۰۰ سال دوام بیاورند، اما به احتمال بیشتر و در بهترین حالت ممکن، تنها می‌توانید ۵۰ تا ۷۵ سال از آن‌ها بهره ببرید.

سیلر با اشاره به مستثنی بودن بیت کوین از این قاعده می‌گوید: بیت‌ کوین جاودانه، تغییرناپذیر و غیرفیزیکی است و راه‌حل معضل اقتصادی ماست. این ارز دیجیتال در دنیای فیزیکی نیست و عمری بی‌نهایت دارد.

مایکرواستراتژی یکی از بزرگ‌ترین دارندگان بیت‌ کوین در جهان است. تا تاریخ ۲۰ ژوئن، این شرکت مجموعاً ۲۲۶,۳۳۱ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۸.۳۳ میلیارد دلار با قیمت متوسط ۳۶,۷۹۸ دلار به ازای هر توکن در اختیار داشت.

سیلر، از این موضوع نیز حمایت کرد که ایالات متحده باید برای تقویت خزانه‌داری و تقویت قدرت مالی خود، به دنبال خرید ۴ میلیون بیت کوین باشد. او گفت که تنها یک یا دو کشور این فرصت را خواهند داشت تا از رشد عظیم آتی این ارز دیجیتال، بهره‌مند شوند.

سیلر گفت:بیت کوین راه حل همه مشکلات ما نیست. اما راه حل نیمی از مشکلات ماست.

سناتور سینتیا لومیس بیت کوین را به‌عنوان ذخیره مالی استراتژیک آمریکا اعلام نکرد

سناتور سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در نشویل، همراه با سناتور تیم اسکات سخنرانی خود را ارائه داد. با این حال، در این ارائه از معرفی قانون پیشنهادی برای تعیین بیت‌کوین به عنوان دارایی ذخیره استراتژیک ایالات متحده خبری نبود.

سناتور لومیس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به‌دلیل تنظیم قوانین سخت‌گیرانه علیه بیت کوین، مورد انتقاد قرار داد. سپس او بر کنترل دولت بر پول تمرکز کرد و از پلتفرم جدید حزب جمهوری‌خواه که حفاظت از مالکیت و نگهداری دارایی‌های دیجیتال را تأیید می‌کند، حمایت کرد.

او گفت: این دارایی‌ها مصداق آزادی هستند و به افراد حاکمیت می‌دهند، از فقیرترین افراد تا مایکل سیلر.

در روزهای منتهی به کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴، شایعات بسیاری در جریان بود که سناتور لومیس بیت‌کوین را به عنوان دارایی ذخیره استراتژیک برای آمریکا اعلام می‌کند.

با این حال، این سناتور آمریکایی در کنار نکات مختلفی که در این سخنرانی اظهار داشت؛ این موضوع را اعلام نکرد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها