|
کدخبر: 331701

سیل شکایت مردمی از گرانی خودرو | افزایش قیمت غیر قانونی است ؟

سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد که شکایت‌های مردمی درباره افزایش قیمت کارخانه‌ای برخی محصولات خودرویی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

اقتصاد سیل شکایت مردمی از گرانی خودرو | افزایش قیمت غیر قانونی است ؟

سپهر دادجوی توکلی گفت که شورای رقابت با خودروسازان متخلف که اقدام به افزایش غیرقانونی قیمت خودرو کرده‌اند، برخورد خواهد کرد.

قیمت خودرو مجددا بررسی می‌شود

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت با اشاره به افزایش چشمگیر شکایت‌های مردمی درباره افزایش قیمت کارخانه‌ای برخی محصولات خودرویی، گفت: مرکز ملی رقابت درحال بررسی نحوه محاسبه قیمت این خودروهاست.

سخنگوی شورای رقابت تاکید کرد: مرکز ملی رقابت پس از بررسی‌های انجام شده، گزارش خودش بر اساس مصوبه شماره ۶۳۳ به شورای رقابت ارائه خواهد داد.

با خودروسازان متخلف برخورد می‌شود

توکلی گفت: درصورتی که از نتایج بررسی‌ها مشخص شود که تخلفی صورت گرفته، شورای رقابت با خودروسازان متخلف برخورد خواهد کرد.

در روزهای گذشته، برخی ثبت نام کنندگان خودرو اعلام کردند که برخی خودروسازان از جمله شرکت مدیران خودرو و... قیمت محصولات خود را افزایش داده است.

معترضان می گویند علیرغم اینکه در فرایند خرید خودرو، وجه خودرو را به طور کامل پرداخت کرده اند، اما شرکت، تقاضای مبلغ اضافه برای تحویل خودرو به متقاضیان داده است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت هم در مصاحبه‌ای درباره افزایش قیمت خودروهای شرکت ایران خودرو گفته: شرکت‌های خودرویی تقاضای افزایش قیمت داشته اند، اما درخواست‌ها در مراحل بررسی و تشریفات قانونی است و هیچگونه مجوز افزایش قیمت و ابلاغ رسمی به ایران خودرو و سایپا داده نشده است.

ایران خودرو هم گران کرد!

مقایسه لیست قیمت محصولات شرکت خودروسازی ایران خودرو در مرداد ماه امسال با آخرین لیست قیمت این شرکت خودرو ساز که در تیرماه ۱۴۰۲ توسط شرکت مذکور بر روی سایت این خودروساز قرار گرفته، حاکی از آن است که قیمت کارخانه‌ای مصرف کننده محصولات این خودروساز افزایش قابل توجهی یافته است.

ایران خودرو مجوز افزایش قیمت ۶ محصول خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد.

همچنین گزارش شده است که قیمت خودروهای خارجی نو در بازار ایران طی دوران پس از آغاز واردات، نوسانات زیادی داشته است. با این حال، در حال حاضر قیمت تمام مدل‌های واردشده به کشور نسبت به ابتدای ورود آنها به بازار، کاهش قابل‌توجهی یافته است.

بر اساس گزارش‌ها، به مبالغ قیمت خودروها حدود ۱۸ درصد به عنوان مالیات ارزش افزوده، بیمه، شماره گذاری و سایر هزینه‌ها اضافه خواهد شد.

منبع: حیات نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها