|
کدخبر: 331728

کمپین کامالا زیر فشار بازار ارز دیجیتال‌ | دموکرات ها هم از صنعت کریپتو حمایت کردند

در اقدامی جدید، برخی از اعضای دموکرات کنگره آمریکا، نامه‌ای به کمیته ملی دموکرات‌ها نوشتند و خواستار پذیرش سیاست‌های حامی صنعت کریپتو شدند.

اقتصاد کمپین کامالا زیر فشار بازار ارز دیجیتال‌ | دموکرات ها هم از صنعت کریپتو حمایت کردند

 ویلی نیکل، یکی از نمایندگان مجلس، در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ سخنرانی کرد و ادعا کرد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، اهمیت بازار ارزهای دیجیتال را درک می‌کند.

نیکل همچنین ادعا کرد که برخی از جناح‌های حزب دموکرات در حال فشار آوردن به کمپین انتخاباتی هریس هستند تا او موضع حمایتی خود را در قبال صنعت کریپتو اعلام کند. این اقدام نشان می‌دهد که موضوع ارزهای دیجیتال به یک موضوع سیاسی مهم تبدیل شده و احتمالاً در انتخابات آتی ایالات متحده نقش چشمگیری خواهد داشت.

آیا دموکرات‌ها از قافله کریپتو عقب مانده‌اند؟

نماینده ویلی نیکل (D-NC) روز شنبه در کنفرانس بیت کوین نشویل گفت که کامالا هریس، معاون فعلی رئیس‌جمهور ایالات متحده، رمزارز را «می‌شناسد» و ممکن است آن را به عنوان یک موضوع در کمپین تازه‌اش برای کاخ سفید بپذیرد.

نیکل گفت:ما انتخابات ریاست‌جمهوری را به طور کامل بازنگری کردیم. ما سخت تلاش کرده‌ایم تا از معاون رئیس‌جمهور نیز این بازنگری را دریافت کنیم.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بیست و هشت مقام دموکرات، از جمله دوازده عضو مجلس نمایندگان، از رهبران این حزب خواسته‌اند تا سیاست‌های خود در مورد کریپتو را «بازنگری» کنند.

کریپتو همچنان به عنوان یک مسئله تعیین‌کننده در انتخابات ۲۰۲۴ مطرح می‌شود و تاکنون میلیون‌ها دلار کمک‌ مالی از سوی رهبران این صنعت به کمپین‌های انتخاباتی شده است. برخی اعتقاد دارند که تغییر موضع ترامپ به سمت بازار کریپتو و عملکرد ن امید‌کننده بایدن در حوزه بازار کریپتو، باعث شده تا حزب دموکرات از قافله کریپتو عقب بماند و تمام حمایت‌های جامعه کریپتو به سمت حزب جمهوری‌خواه روانه شود.

اما ترامپ نیز در زمان ریاست جمهوری خود، بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، بیت‌کوین را به‌عنوان پروژه «کلاهبرداری» در نظر می‌گرفت و انتقادهای فراوانی به این حوزه داشت. اما حالا موضع خود را به‌کلی تغییر داده است و تمام‌قد از این حوزه حمایت می‌کند. ویلی نیکل نیز در سخنرانی خود به تغییر موضع ناگهانی ترامپ اشاره کرد و این موضوع باعث شد تا صدای اعتراض طرفداران ترامپ، با کلاه‌های قرمز «MAGA» در سالن کنفرانس بپیچد.

شاید بتوان از این نتیجه گرفت که دموکرات‌‌ها هنوز برای تغییر مواضع خود وقت دارند تا احتمالا بتوانند تعداد آرای خود در بین اعضای جامعه کریپتو را افزایش دهند.

مشاوران کامالا هریس در حال مذاکره با ریپل، کوین بیس و سیرکل

در همین راستا، به گزارش فایننشال تایمز (Financial Times)، مشاوران کامالا هریس، با شرکت‌های بزرگ صنعت کریپتو مانند ریپل، کوین‌بیس و شرکت سیرکل (Circle) تماس‌ گرفته‌اند تا بتوانند موقعیت خود را در بین جامعه کریپتو بهبود ببخشند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که جامعه ارزهای دیجیتال حمایت شدیدی از دونالد ترامپ نشان داد و از بایدن انتقاد کرد.

چهار منبع مطلع گفتند که تیم کمپین هریس به دنبال جلساتی با شرکت‌های ارز دیجیتال در روزهای آینده است. دو منبع نیز تأیید کردند که افراد نزدیک به این شرکت‌های کریپتو در حال مذاکره با هریس هستند.

کارشناسان کریپتو به حزب دموکرات در مورد شکست در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل سیاست‌های ضدکریپتو هشدار داده‌اند. بازارهای پیش‌بینی نشان داد که شانس جو بایدن برای پیروزی در انتخابات در میان کمپین‌های متمرکز بر کریپتو کاهش یافته است.

با این حال، کمپین هریس مجددا تأیید کرد که تصمیم برای ملاقات با شرکت‌های کریپتو ارتباط چندانی با جذب کمک‌های مالی جدید ندارد. یکی از افراد نزدیک به کمپین او گفت که هریس می‌خواهد با این کار بیان کند که دموکرات‌ها «حامی کسب‌وکار و تجارت مسئولانه هستند».

اما به‌هرحال، شواهد حاکی از آن هستند که ریپل و کوین‌بیس تا به‌حال میلیون‌ها دلار به کمپین‌های انتخاباتی حامی کریپتو، کمک مالی کرده‌اند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها