|
کدخبر: 331847

آمریکا ۵ درصد کل عرضه بیت کوین را خریداری می کند | کدام کشور بیشترین ارز دیجیتال را در اختیار دارد ؟

به نوشته کوین تلگراف، طبق داده‌های Arkham Intelligence، دولت ایالات متحده همچنین ۵۰ هزار اتریوم، ۱۲۱ میلیون تتر (USDT)، ۴۰ هزار رمزارز بایننس و بیش از ۱۰ میلیون از استیبل‌کوین دلاری سرکل (USDC) در اختیار دارد.

اقتصاد آمریکا ۵ درصد کل عرضه بیت کوین را خریداری می کند | کدام کشور بیشترین ارز دیجیتال را در اختیار دارد ؟

آخرین تراکنش از کیف پول‌های تحت کنترل دولت آمریکا در تاریخ ۲۹ جولای (8 مرداد) برای تقریبا ۲۸ هزار بیت‌کوین انجام شد، هرچند هویت کنترل‌کننده کیف پول دریافت‌کننده در حال حاضر ناشناخته است.

در ۲۷ جولای، آخرین روز کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل تنسی، سناتور سینتیا لومیس معرفی لایحه‌ای برای تبدیل بیت‌کوین به یک دارایی ذخیره استراتژیک ایالات متحده را اعلام کرد.

این قانون‌گذار از ایالت وایومینگ طرحی را برای خرید ۵ درصد از کل عرضه بیت‌کوین و نگهداری این ارز دیجیتال به عنوان دارایی خزانه‌داری پیشنهاد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز به ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت‌کوین اشاره کرده است. در سخنرانی اصلی خود در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری وعده داد که هیچ یک از دارایی‌های بیت‌کوین دولت آمریکا را نخواهد فروخت. ترامپ اظهار داشت که می‌خواهد صنعت بیت‌کوین در ایالات متحده شکوفا شود و نمی‌خواهد با نظارت بیش از اندازه نوآوری بلاک‌چین را تضعیف کند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (۸ مرداد) از ۶۶ هزار و ۵۴۴ دلار تا ۷۰ هزار دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۳:۱۳ به وقت ایران، ۶۷ هزار و ۴۴۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بود و قیمت آن حدود ۶۰۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸/۷۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۲۶۰ دلار تا 3 هزار و ۳۹۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران، ۳ هزار و ۳۱۲ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷/۰۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۵ درصد کاهش یافته است.

بزرگ‌ترین ذخایر بیت کوین در میان دولت‌های جهان

دولت ایالات متحده آمریکا با نگهداری ۲۱۲,۸۴۷ عدد بیت کوین که در زمان نگارش این گزارش حدود ۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد، بزرگ‌ترین دارنده ذخایر بیت کوین در میان دیگر دولت‌هاست. در کنار ذخایر بیت کوین، دولت آمریکا حدود ۲۰۰ میلیون دلار از دیگر ارزهای دیجیتال شامل اتریوم و استیبل‌کوین‌هایی مانند USDC و تتر را در اختیار دارد. این داشبورد همچنین نشان می‌دهد دولت آمریکا در سال‌های اخیر به‌ صورت پیوسته در حال افزایش ذخایر بیت کوین خود بوده است، به‌ طوری که در ابتدای سال ۲۰۲۳، این دولت اقدام به خرید حداقل پنج هزار بیت کوین کرده است. 

در رتبه دوم، دولت بریتانیا با ۶۱,۲۴۵ عدد بیت کوین به ارزش حدودی ۴.۵ میلیارد دلار قرار دارد. در جایگاه سوم نیز دولت آلمان با ۴۹,۸۵۸ بیت کوین به ارزش تقریبی ۳.۵ میلیارد دلار قرار دارد. در کمال تعجب، کشور السالوادور که اولین کشوری در جهان بود که بیت کوین را به‌ عنوان پول قانونی در سپتامبر ۲۰۲۱ به رسمیت شناخت، ذخایر بسیار محدودتری از دیگر کشورها در اختیار دارد. بر اساس اعلام این پلتفرم، این کشور ۵۷۱۵ بیت کوین با ارزش تقریبی ۴۰۵ میلیون دلار را در ذخایر خود دارد. 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها