|
کدخبر: 331888

طرح تازه آموزش و پروش برای دانش آموزان | از مدرسه وارد بازار کار شود!

امیدملک، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و هدایت نیروی انسانی وزارت کاراظهار کرد که باید قادر باشیم نیروی کاری را آموزش دهیم که به راحتی و سرعت بتواند وارد بازار کار شود و در شغل خود پایداری داشته باشد.

اقتصاد طرح تازه آموزش و پروش برای دانش آموزان | از مدرسه وارد بازار کار شود!

امید ملک (مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در دومین دوره تبیینی آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه مدیران و سرگروه‌های آموزش کارآفرینی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم و اساسی در توسعه و ترویج کارآفرینی، آموزش و تقویت مهارت‌های نرم و پرورش تفکر خلاق و ایجاد نگرش کارآفرینی و ارزش آفرینی در نوجوانان است. 

دنبال آماده سازی دانش آموزان برای ورود به بازار کار هستیم

 

وی ادامه داد: باید بتوانیم نیرویی تربیت کنیم که به راحتی و سهولت بتواند جذب بازار کار و در موقعیت شغلی خود تثبیت شود. 

ملک تاکید کرد: باید به دنبال شناسایی استعدادهای نهفته، خلاق و افراد نوآوری باشیم که بتوانند برای خود کسب و کار مناسبی راه اندازی کنند. 

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: باشگاه کارآفرینان نوجوان ارائه آموزش مهارت‌های نرم کارآفرینانه در مدرسه را جهت ایجاد، تقویت رویکرد و نگرش خلاقانه و نوآورانه در نوجوانان را که جزء شاخص‌های ۱۳گانه دیده بان جهانی کارآفرینی است دنبال می‌کند. 

وی افزود: اثربخشی این دوره‌ها ارزیابی خواهد شد و استانهایی که در زمینه اجرای باشگاه کارآفرینان نوجوان از لحاظ کمی و کیفی عملکرد مطلوبی داشته باشند تشویق خواهند شد. 

گفتنی است؛ افتتاحیه کارگاه آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان، ویژه سرگروه‌های آموزش کارآفرینی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور «امید ملک» مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد امین بابایی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، «حمید یزدانی» مدیر کل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش و «سید امیر شوشتری» مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسئولان موسسه کار و تأمین اجتماعی برگزار شد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها