|
کدخبر: 332099

رونق بساز بندازها در بازار مسکن | رقابت با دلال ها سخت شد

روح الله اکبری (دستیار ویژه راه و مسکن )با تأکید بر اهمیت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مسکن و ساختمان‌سازی اظهار داشت: در حال حاضر، سازندگان سنتی در بازار مسکن موفق‌تر عمل می‌کنند و شرکت‌های شایسته از رقابت عقب مانده‌اند.

اقتصاد رونق بساز بندازها در بازار مسکن | رقابت با دلال ها سخت شد

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در جلسه تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش بنیان‌های صنعتی‌ساز مسکن بیان کرد: برای پاسخگویی به نیازهای نوظهور، باید محصولات جدیدی تولید کنیم. همچنین، صنعتی‌سازی ابعاد متنوعی دارد و بدون به‌کارگیری علم و فناوری و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد : در اقتصاد نسل اول منابع طبیعی و در نسل دوم کارایی محور بودند اما در اقتصاد نسل سوم اقتصاد مبتنی بر دانایی و شرکت‌های دانش‌بنیان است. در این مرحله شرکت ها به صورت تک به تک با هم رقابت نمی‌کنند بلکه اجزای یک زنجیره با هم در رقابت هستند، اجزایی مانند تولید، ساخت، لجستیک، طراحی، تحقیق و توسعه و خدمات پس از فروش و ... در حال رقابت هستند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر بالای ٧٠ درصد DGP کشورهای در حال توسعه از اقتصاد خدمات و شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: سرعت ساخت در تولید نوظهور بسیار بالاست و باید تامین مالی هم سریع باشد و ساخت نمی‌تواند معطل تامین مالی باشد.

اکبری با تاکید بر ضرورت حضور و ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار مسکن افزود: در ایران نظام خدمات پس از فروش در بخش ساختمان خوب نیست و سود در بساز بندازی است و بساز بندازی برنده بازار مسکن ایران هستند و در این شرایط شرکت‌های شایسته از رقابت بازار مسکن و از رقیب جا می‌مانند .

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها