|
کدخبر: 332236 هادی خرسند

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو گفت؛

انجمن واردکنندگان مخالف واردات خودرو دست دوم نیست | این مدل واردات به صلاح مردم نیست !

سلیمانی گفت: رویه کنونی که برای واردات خودرو ها در نظر گرفته شده است، کارشناسی شده نیست و مسئله بزرگی مانند ارز در آن در نظر گرفته نشده است.

اقتصاد انجمن واردکنندگان مخالف واردات خودرو دست دوم نیست | این مدل واردات به صلاح مردم نیست !

هادی سلیمانی ملکان رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص واردات خودروهای دست دوم گفت: انجمن دغدغه هایی در زمینه واردات خودروهای دست دوم دارد که سبب ایجاد ریسک ها و ممنوعیت هایی در این حوزه شده است. اگر واردات خودروهای نو به صورت مستمر صورت بگیرد دیگر دولت نیازی به واردات خودروهای دست دوم نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: ما مخالف واردت خودرو کارکرده نیستیم اما نکته ای که در اینجا باید در نظر گرفته شود این است که رویه کنونی که برای واردات این خودرو ها در نظر گرفته شده است کارشناسی شده نیست و مسئله بزرگی مانند ارز در آن در نظر گرفته نشده است. در مسئله واردات خودرو  کارکرده، نو و  جانبازان مهمترین مبحث تامین ارز و تخصیص ارز مورد نیاز به آن است.

کوروش مرشد سلوک عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو در رابطه با واکنش انجمن به موضوع واردات خودروهای کارکرده گفت: مسئله واردات خودروهای دست دوم طی یک جلسه ۴ ساعته توسط اعضای هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو بررسی شد که در نتیجه آن شرایط واردات خودروهای دست دوم به صورت مکتوب به وزارت صمت ارائه شد.

دلیل اعلام مخالفت انجمن با واردات خودروهای دست دوم مسائل ارزی است. اگر بهانه دولت برای عدم واردات خودروهای نو، چالش ارزی است، چطور برای واردات خودروهای کارکرده این امکان از سوی دولت وجود دارد؟

وی افزود: معضل اصلی ما در زمینه واردات خودروهای کارکرده، مسئله ارز است. دولت اگر ارز دارد به واردات خودروی نو تخصیص دهد. زمانی که بازار از خودروی نو اشباع شد و ارز مازاد وجود داشت، آن زمان می‌تواند بر واردات خودروی کارکرده تمرکز کند که انجمن واردکنندگان خودرو به صورت مکتوب شرایط واردات آن را اعلام کرده است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها