|
کدخبر: 332299

بورس ریخت

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: محدودیت دامنه نوسان معادل تعطیلی بورس است و بر اساس همین امر، نمی‌توان انتظار داشت که حرکت خاصی در حجم و ارزش معاملات امروز و در روز‌های آینده این بازار رخ دهد.

اقتصاد بورس ریخت

با تجزیه و تحلیل تأثیرات محدودیت دامنه نوسان و لزوم تغییر یک سری از قوانین حاکم در بورس، علی فراقی اظهار کرد: باید یادآور شد که به دلیل محدودیت دامنه نوسان، انتظار نمی‌رود که در بورس حرکت یا تغییرات چشمگیری، همچون حجم و ارزش معاملات روز سه‌شنبه و روزهای پیش رو، روی دهد. در حال حاضر، بازار وضعیت تقریباً تعطیل را تجربه می‌کند و به عنوان یک بازار نیمه تعطیل در نظر گرفته می‌شود.

فراقی در ادامه افزود: اگر میزان ریسک در بازار افزایش پیدا نکند ،محدودیت دامنه نوسان موجب می‌شود که نماد هایی که معامله می‌شود وضعیت بهتری نسبت به روز های گذشته ،در همان دامنه نوسان داشته باشند ،اما اگر اخباری مبنی بر ریسک در بازار انتشار یابد، بورس روند نزولی خود را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به محدوده مهم بورس گفت:اعداد شاخص بازار در محدوده مهمی قرار دارند اگر این محدوده حفظ نشود معامله گران با فشار روانی بسیاری مواجه می‌شوند محدودیت های اعمال شده بر بازار باعث حفظ ارزش بازار می‌شود.

وی ادامه داد: با مشاهده های امسال به این نکته مهم باید توجه داشت که این محدوده از بورس با نوسانات بسیاری که داشته بار ها مقاومت کرده و شکسته نشده است.

شاخص-بورس

کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: باید تا هفته آینده صبر کرد تا برای بازار تصمیم گیری شود و ریسک ها کمتر یا بیشتر نشوند . با توجه به اعمال محدودیت دامنه نوسان ویا بسته و باز بودن بازار ، میتوان متوجه شد که بازار سمت و سوی جدیدی را برای هفته آتی انتخاب می کند یا خیر.

فراقی در پایان با اشاره به تصمیم گیری ها در ارتباط با بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه اتفاق خاصی در بازار رخ نداده است و این محدودیت دامنه نوسان ادامه دارد، انتظار میرود اگر بازار بخواهد به سمت روند صعودی حرکت کند باید اعتماد معامله گران به بازار بازگردد و این موضوع نیازمند این است که تصمیم گیری ها و یکسری ازقوانین در بازار تغییر کند.

منبع: صدای بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها