|
کدخبر: 332344

دونالد مانع فروش دارایی های دیجیتال آمریکا در بازار ارز دیجیتال می شود ؟

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد محتمل جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی، در مصاحبه آنلاین خود با Adin Ross Live، بر اهمیت حفظ و مدیریت مناسب ارزهای دیجیتال توسط دولت آمریکا تأکید کرد.

اقتصاد دونالد مانع فروش دارایی های دیجیتال آمریکا در بازار ارز دیجیتال می شود ؟

ترامپ با مقایسه ارزهای دیجیتال با هوش مصنوعی، بر اهمیت نوآوری و پیشی گرفتن از رقبای جهانی، به‌ویژه چین، در این حوزه تأکید کرد. وی هشدار داد که فروش دارایی‌های دیجیتال دولت می‌تواند به ضرر آمریکا تمام شود.

همچنین ترامپ پیشنهاد استفاده از بیت‌ کوین‌های دولتی را برای پرداخت بدهی ۳۵ تریلیون دلاری کشور مطرح کرد و برنامه‌هایی را برای تبدیل آمریکا به یک قدرت بزرگ در حوزه استخراج بیت‌ کوین و ایجاد شورای مشورتی ریاست‌جمهوری در حوزه ارزهای دیجیتال اعلام کرد. وی همچنین از مردم خواست تا بیت‌ کوین‌های خود را نفروشند.

ترامپ اهمیت ارزهای دیجیتال را درک می‌کند

دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه، در یک روز سخت برای بازار کریپتو، فرصتی پیدا کرد تا درباره ارزهای دیجیتال صحبت کند.

ترامپ در یک مصاحبه زنده با ادین راس در پلتفرم Kick شرکت کرد و این دو نفر به موضوعات مختلفی پرداختند. راس که به‌عنوان یک استریمر بازی‌های ویدئویی در توییچ (Twitch) شناخته می‌شود، قبل از اینکه به‌دلیل استفاده مکرر از الفاظ ناشایست از پلتفرم توییچ محروم (Ban) شود، به شهرت رسید.

در طی مصاحبه، راس به فروش اخیر ارزهای دیجیتال توسط دولت آمریکا اشاره کرد و از ترامپ پرسید که آیا در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر همچنان از کریپتو حمایت خواهد کرد یا خیر؟

ترامپ، در پاسخ به این سوال گفت: آمریکا نباید دارایی‌های دیجیتال خود را بفروشد، زیرا ما باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌های لازم را بسازیم. اگر ما این کار را نکنیم، چین و کشورهای دیگر به‌هرحال این کار را انجام می‌دهند.

طبق داده‌های شرکت آرکهام (Arkham Intelligence)، هفته گذشته، یک کیف پول منتسب به دولت آمریکا، ۲ میلیارد دلار بیت‌ کوین را به یک کیف پول ناشناس منتقل کرد. به نظر می‌رسید این بیت‌ کوین‌ها مربوط به وجوهی باشد که وزارت دادگستری آمریکا قبلاً از جاده ابریشم مصادره کرده بود. دولت آمریکا همچنان حدود ۱۱.۱ میلیارد دلار ارز دیجیتال در اختیار دارد.

دونالد ترامپ، ارزهای دیجیتال را «ارزهای بسیار مدرن» نامید و آن‌ها را با هوش مصنوعی مقایسه کرد و گفت:

دنیای ارزهای دیجیتال، درست مانند هوش مصنوعی است، فرقی نمی‌کند که ما آن را دوست داشته باشیم یا نه. اگر ما در این زمینه تلاش نکنیم، چین و کشورهای دیگر این کار را انجام می‌دهند و ما نمی‌توانیم از آن‌‌ها عقب بمانیم.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، قبلاً گفته بود که دوست دارد ایالات متحده به «قدرت برتر استخراج بیت‌ کوین» تبدیل شود.

ترامپ در اوایل سال جاری موضع منفی خود در مورد ارزهای دیجیتال را تغییر داد و حتی ماه گذشته در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴، یکی از بزرگترین کنفرانس‌های این صنعت، سخنرانی کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این حضور به‌تنهایی به‌میزان ۲۱ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی او کمک کرده است.

تحلیلگران برنستین (Bernstein)، اخیرا در یادداشتی نوشتند: به نظر می‌رسد جامعه و صنعت کریپتو به‌وضوح فهمیده‌اند که کریپتو دیگر مسئله‌ای دو حزبی نیست. ما معتقدیم که بازارهای کریپتو تا زمان اعلام نتایج انتخابات در اوایل نوامبر، تحت تاثیر تحولات سیاسی معامله خواهند شد.

سناتور سینتیا لومیس، اخیرا لایحه‌ای تهیه کرده که به‌مدت پنج سال، ایالات متحده را به خرید حداکثر ۲۰۰٬۰۰۰ بیت‌کوین در سال تشویق می‌کند.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌ کوین در ۲۴ ساعت گذشته، ۵.۸۰٪ افزایش یافته است و در محدوده ۵۵,۸۷۶ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات بیت کوین نیز به ۱۱۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها