|
کدخبر: 332347

امیدی به صعود بیت کوین هست ؟

در روزهایی که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در پی ریزش اخیر بازار در ناامیدی به سر می‌برند، این خبر به بررسی دو شاخص کلیدی می‌پردازد که نشانه‌های امیدبخشی برای آنها محسوب می‌شوند.

اقتصاد امیدی به صعود بیت کوین هست ؟

بر اساس تحلیل این اندیکاتورها، علیرغم کاهش ۱۳٪ قیمت بیت‌کوین (BTC)، نباید همه چیز را از دست رفته تلقی کرد. این دو شاخص نشان می‌دهند که بازار در حال ایجاد حمایت و سیگنال‌های مثبت برای آینده است.

این گزارش نشان می‌دهد که با توجه به بهبود این اندیکاتورهای کلیدی، سرمایه‌گذاران می‌توانند به آینده بیت‌کوین امیدوار باشند، حتی در پی افت اخیر قیمت. این موضوع می‌تواند به بازگرداندن اعتماد و امید در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کمک کند.

بررسی دو شاخص امیدوارکننده برای بیت کوین

این دو شاخص عبارتند از:

شاخص بازار آپشن بلندمدت بیت‌کوین که به بررسی تمایل سرمایه‌گذاران در بازه‌های زمانی طولانی‌مدت می‌پردازد همچنان نشان از تمایل صعودی بیت کوین دارد.شاخص کلیدی بعدی نشان‌دهنده حضور علائم مناسب خرید/تقاضا در زمان کاهش قیمت است که نشان از به صرفه شدن قیمت برای بخشی از خریداران است.

این ماه (آگوست) به نحوی گذشت که تنها در پنج روز ابتدایی آن، قیمت بیت کوین به کمترین مقدار خود یعنی زیر ۵۰٬۰۰۰ دلار رسید. این کاهش قیمت می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله افزایش ین، ارز رسمی ژاپن و نگرانی‌های موجود در پیرامون اقتصاد ایالات متحده رخ داده باشد. با این حال، فعالان بازار می‌توانند حداقل به دو شاخص دلگرم باشند که اولین آنها براساس داده‌های صرافی پیشرو معاملات آپشن یعنی دریبیت (Deribit) ارائه شده است.

شاخص Skew آپشن‌ها برای بلندمدت همچنان صعودی است

داده‌های Amberdata نشان می‌دهند که حتی با وجود کاهش‌های اخیر در بازار ، شاخص Skew کال-پوت ۱۸۰ روزه بیت‌کوین همچنان بالای ۳ باقی مانده است که این اطلاعات نشان‌دهنده تمایل بالای سرمایه‌گذاران به معاملات آپشن‌های خرید (Call) است تا آپشن‌های فروش (Put). به زبان ساده این وضعیت نشان‌دهنده تمایل بالای معامله‌گران به پیش‌بینی‌های افزایش قیمت بیت کوین در آینده است.

قیمت‌گذاری صعودی بلندمدت در معاملات آپشن بیت کوین با دیدگاه برخی ناظران هم همخوانی دارد که معتقدند پس از از بین رفتن شوک اولیه ناشی از نوسانات بازار جهانی، قیمت بیت‌کوین دوباره بهبود خواهد یافت. بنیان‌گذاران سرویس خبرنامه LondonCryptoClub در بیانیه روز دوشنبه گفتند:

کاهش نرخ رشد اقتصادی در ایالات متحده بسیار واضح است و بانک مرکزی ایالات متحده (فدرال رزرو) در واکنش به شرایط اقتصادی و نیازهای بازار از نظر زمان‌بندی و سرعت اتخاذ تصمیمات، تاخیر داشته است. بر همین اساس فدرال رزرو نیاز خواهد داشت تا نرخ‌های بهره را بیشتر از حد انتظار قبلی کاهش دهد. به تبع آن، بازده خزانه‌داری و دلار ایالات متحده در حال کاهش قیمت هستند که این موضوع، عاملی بسیار اثرگذار در روند صعودی بیت‌کوین خواهد بود. علاوه بر این، با افزایش محرک‌ها و تزریق‌ نقدینگی از سوی چین و ضعف دلار، شرایط تزریق نقدینگی جهانی به اقتصاد و بازارها در حال تسریع است.

آن‌ها همچنین افزودند:

برای ما، بیت‌کوین به نظر واضح‌ترین گزینه برای فدرال رزرو است که از زمان‌بندی عقب مانده و قرار است نرخ بهره را کاهش داده و نقدینگی را افزایش دهد. برای چند هفته پرنوسان آماده شوید، اما از تصویر بزرگ غافل نشوید.

CVD نشان از توصیه خرید در قیمت‌های‌ پایین بازار دارد

به گفته‌ شرکت کایکو (Kaiko)، فروش و کاهش قیمت سریع اخیر با خرید در زمان کاهش قیمت‌ها همراه بوده است. این آمار از داده‌های صرافی‌های موجود در ایالات متحده، مانند جمنای (Gemini)، کوین بیس (Coinbase) و کراکن (Kraken) جمع‌آوری شده است.

CVD (تفاضل حجم تجمعی)، اختلاف بین حجم معاملات خرید و حجم معاملات فروش را در یک دوره مشخص نشان می‌دهد. افزایش CVD مثبت نشان‌دهنده این است که حجم خرید بیشتر از حجم فروش است، در حالی که کاهش و CVD منفی نشان‌دهنده حجم بالای فروش است. CVD در کوین بیس، جمنای و کراکن از ۱ اوت (۱۱ مرداد) به طور عمده همچنان مثبت باقی مانده است که نشان‌دهنده فشار خرید خالص یا شکار فرصت‌های خرید در زمان کاهش قیمت‌هاست. کایکو در یادداشتی که دوشنبه منتشر شد، گفت:

جالب است بدانید، در حالی که صرافی‌های خارج از آمریکا مانند بایننس و OKX از جمعه شاهد فروش قوی بودند، CVD بیت‌کوین (BTC) در بیشتر پلتفرم‌های آمریکایی همچنان مثبت باقی مانده است که این امر نشان‌دهنده حضور خریداران در زمان کاهش قیمت‌هاست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها