|
کدخبر: 332426

خداحافظی با کروم‌کست گوگل | جایگزین معرفی شد

گفته می شود که گوگل قرار است تولید کروم کست را متوقف کند.

اقتصاد خداحافظی با کروم‌کست گوگل | جایگزین معرفی شد

گوگل خط تولید کروم‌کست را پس از بیش از یک دهه متوقف می‌کند و گوگل تی‌وی استریمر (TV Streamer) جایگزین کروم‌کست خواهد شد.

باوجوداین‌، دستگاه‌های کروم‌کست تا زمانی که موجودی آن‌ها به پایان برسد، در دسترس خواهند بود. گوگل می‌گوید انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی برای دستگاه‌های جدیدتر را ادامه خواهد داد.

کروم‌کست دستگاهی است که گوگل آن را توسعه داده و به کاربران امکان می‌دهد محتوای آنلاین را از طریق گوشی، تبلت یا کامپیوتر به تلویزیون‌هایشان منتقل کنند. این دستگاه اولین بار سال ۲۰۱۳ معرفی شد و به‌دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه و قابلیت‌های گسترده‌اش به‌سرعت محبوب شد.

گوگل می‌گوید: «تکنولوژی به‌طرز چشمگیری تکامل یافته است.» از سال ۲۰۱۳ ، زمان عرضه Chromecast اصلی،وضعیت بسیار تغییر کرده است.

این شرکت اضافه می‌کند: «ما سرمایه‌گذاری سنگینی در یکپارچه‌سازی تکنولوژی Google Cast در میلیون‌ها دستگاه تلویزیون، ازجمله اندروید تی‌وی، کرده‌ایم. ما درحال برداشتن گام بعدی در تکامل دستگاه‌های استریمینگ تلویزیون هستیم تا قابلیت‌های بیشتری به تلویزیون‌های هوشمندی اضافه کنیم که براساس همان تکنولوژی Chromecast ساخته شده‌اند.»

اما باید دید چه دستگاهی جایگزین کروم‌کست می‌شود. گوگل ۲۴ سپتامبر دستگاه جدید Google TV Streamer را با قیمت۹۹.۹۹ دلار به‌جای کروم‌کست عرضه خواهد کرد. این ست‌تاپ باکس نسبت به کروم‌کست بهبودهای قابل‌توجهی کرده؛ برای مثال پردازنده‌اش ۲۲ درصد سریع‌تر است.

درحالی‌که گوگل تی‌وی استریمر ارتقای قابل‌توجهی نسبت به Chromecast به حساب می‌آید، حتی ممکن است با Apple TV 4K هم رقابت کند، ازدست‌دادن کروم‌کست گوگل ناامیدکننده است. کاربران می‌توانستند با قیمتی ۲۹.۹۹ دلار کروم‌کست را تهیه کنند.

روم کست گوگل دستگاهی است که به درگاه HDMI تلویزیون متصل می‌شود و با استفاده از یک کابل USB به منبع برق ارتباط برقرار می‌کند. سپس با استفاده از گوشی هوشمند یا کامپیوتر به عنوان کنترل از راه دور، می‌توان محتواهای ویدئویی از نتفلیکس، یوتیوب، هلو، گوگل پلی استور و دیگر سرویس‌ها را روی تلویزیون نمایش‌ داد.

کروم کست گوگل به تلویزیون متصل می‌شود و از طریق گوشی هوشمند قابل کنترل است. می‌توان اپلیکیشنی را روی گوشی هوشمند باز کرد و سپس از طریق این تکنولوژی جدید محتوای آن را روی تلویزیون به نمایش گذاشت.

کروم کست گوگل برای نمایش محتواها روی تلویزیون از پروتکل گوگل کست پیروی می‌کند بنابراین برای نمایش محتوا روی تلویزیون باید از منابع مورد استفاده پشتیبانی ‌شود (سرویس‌هایی مثل نتفلیکس، آمازون پرایم ویدئو، یوتیوب، مرورگر کروم، اندروید و بسیاری سرویس‌های دیگر از این وسیله پشتیبانی می‌کنند.

کروم کست گوگل برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی ‌شد و سپس در سال ۲۰۱۵ با عرضه نسخه کروم کست گوگل ۲ بروزرسانی ‌شد و سپس مجددا در سال ۲۰۱۸ نسل سوم این تکنولوژی معرفی‌ شد. تمامی این نسخه‌ها از محتوای فول HD پشتیبانی می‌کنند و هرچه وای ‌فای مورد استفاده سرعت بیشتری داشته ‌باشد، این تکنولوژی جدید عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۱۶ کروم کست گوگل اولترا معرفی ‌شد که عملکرد مشابهی با نسخه قبلی داشت اما این مزیت را دارا بود که می‌توانست محتواها را با کیفیت 4K به نمایش بگذارد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها