|
کدخبر: 332713

افزایش قیمت خانه در ۱۴۰۳ باورنکردنی شد | خانه دار شدن را فراموش کنید!

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بر اهمیت ارائه گزارشی از سوی شهرداری تهران در خصوص اقدامات انجام شده برای تأمین مسکن کارکنان تأکید نمود.

اقتصاد افزایش قیمت خانه در ۱۴۰۳ باورنکردنی شد | خانه دار شدن را فراموش کنید!

مهدی پیرهادی در دویست و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، در قالب تذکری به موضوع تأمین مسکن کارکنان شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: مدتی است که شهردار و معاونین ایشان نکاتی را در این زمینه مطرح کرده‌اند که باید از نگرانی شهردار در این خصوص قدردانی کنیم. شهردار به طور مکرر در مورد ارائه تسهیلات تأمین مسکن در قالب بسته‌های معیشتی صحبت کرده و درخواست ما این است که گزارشی در این زمینه در صحن شورا ارائه شود؛ زیرا کارکنان در این خصوص از ما پیگیری می‌کنند و ما نیز مطلع هستیم که اقدامات خوبی انجام شده و پیگیری‌هایی صورت گرفته است، اما بهتر است که گزارشی از این اقدامات ارائه گردد.

وی با تأکید بر اینکه چنین اقداماتی منجر به افزایش انگیزه کارکنان می‌شوند، افزود: افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن، خانه دار شدن را به امری بعید تبدیل کرده است؛ لذا درخواست ما این است که اقدام عاجلی در این زمینه صورت بگیرد تا مشکل مسکن کارکنان شهرداری تهران برطرف شود که قطعاً اقدامی شایسته و اثرگذار خواهد بود.

پیرهادی تأکید کرد: تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی توسط معاون برنامه ریزی پیگیری شده اما درخواست ما این است که این موضوع سریعتر پیگیری شود و گروه تشویقی برای پرسنل نیز مورد پیگیری قرار بگیرد.

چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از تذکر پیرهادی با بیان اینکه دو قطعه زمین برای مسکن کارگران تهیه شده است گفت: ما خواهش کردیم که وقتی تأمین زمین و اقدامات به قطعیت رسید، گزارش آن ارائه شود.

مسکن-ملی

ظلم آشکار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان مسکن ملی کرمان

در این راستا، برخی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن کرمان با عنوان "پروژه ۸۰ واحدی حاجی‌ آباد"، نسبت به آنچه قرارداد یک‌ طرفه بنیاد مسکن، تعیین قیمت تمام شده واحدها به نرخ روز، باوجود گرفتن هزینه از سال‌ های قبل و تاخیر در پروژه خواندند، اعتراض کردند. این افراد با حضور مقابل ساختمان ایرنا کرمان تاکید کردند که می خواهند صدای اعتراضشان به گوش مسئولان برسد و برای حل مشکلشان اقدام کنند.

یکی از متقاضیان در این خصوص می گوید: ما سال ۹۸ ثبت نام کردیم و سال ۹۹ آورده اول ۴۰ میلیون تومانی را واریز کردیم. ابتدا قرار بود پروژه حاجی آباد ۲۴۰ واحد باشد اما دو سال بعد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد که اشتباه شده است و طبق زمینی که اختصاص داده شده، پروژه ۸۰ واحد است و قرار بر این شد که ۸۰ نفر اولویت اول در این پروژه بمانند و بقیه به پروژه های دیگر منتقل شوند.

این متقاضی در ادامه گفت: در تماسی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ خرداد ۱۴۰۱ با اعضا داشت، اعلام کرد که تا دو هفته دیگر اگر ۳۰۰ میلیون تومان واریز کردید که در پروژه ۸۰ واحدی می مانید، اگرنه از این پروژه حذف و به پروژه دیگری که ۵۰ درصد پیشرفت دارد، منتقل می شوید. ما به هر بدبختی که بود با فروش طلا و ماشین این پول را تهیه کردیم و واریز کردیم تا از پروژه حذف نشویم.

این متقاضی در ادامه گفت: سال ۱۴۰۱ با اینکه پول را واریز کردیم، پروژه ۶ ماه خوابید و با پیگیری هایی که از بنیاد مسکن داشتیم، به ما اعلام کردند که مطمئن باشید که شب عید در خانه هایتان خواهید بود.

وی در ادامه گفت: بعد از آن واریزی های دیگری هم از ما خواستند و در نهایت ۶۶۰ میلیون تومان واریز کردیم و سال ۱۴۰۲ به ما گفتند ۹۵ میلیون تومان دیگر واریز کنید که آخرین آورده شما است و خانه هایتان را دی ماه تحویل می دهیم اما خبری از تحویل نشد. سال ۱۴۰۳ دوباره ۹۵ میلیون تومان دیگر از ما خواستند و گفتند برای اختصاص واحد و امضای قرارداد بیایید تا برآورد قیمت کنیم و بقیه آورده را واریز کنید و در نهایت به ما اعلام کردند که واحدها یک میلیارد و ۴۶۷ میلیون تومان تمام می شود و یک قرارداد کاملا یک طرفه جلوی ما گذاشتند و گفتند ۳۰۰ میلیون تومان دیگر باید واریز کنید، اگرنه حذف می شوید.

این متقاضی با بیان اینکه در قرارداد به هیچ عنوان تاریخ تحویل قید نشده است، گفت: بنیاد مسکن به ما گفت این قیمت هم تقریبی است و قیمت نهایی نیست و پول انشعابات با متقاضی است.

وی در آخر گفت: ما کارمند و کارگری با حداقل حقوق چگونه می توانیم این آورده ها را تهیه کنیم. این در حالی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان، قیمت واحدها را به روز سال ۱۴۰۳ با ما حساب کرده است، در حالی که ما از سال ۹۹ تا امروز آورده های خود را طی اقساط پرداخت کرده ایم. چرا ما متقاضیان که کم کم پول خود را واریز کرده ایم باید با قیمت روز صاحب خانه های مسکن ملی شویم؟

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها