|
کدخبر: 332761

ورود این خودرو جذاب سایپا به بازار | سیتروئن RX3c تا پایان نیمه اول ۱۴۰۳ وارد میدان می شود؟

سایپا، یکی از گروه‌های خودروسازی در ایران، اخیرا از تولید یک محصول جدید خبر داده است که احتمالا برای متقاضیان بازار جذاب خواهد بود. سایپا قرار است به زودی تولید خودروی سیتروئن C3-RX را آغاز کند.

اقتصاد ورود این خودرو جذاب سایپا به بازار | سیتروئن RX3c تا پایان نیمه اول ۱۴۰۳ وارد میدان می شود؟

 مدیرعامل سایپا اعلام کرده که  محصول جدید سیتروئن به زودی به سبد محصولات این خودروساز افزوده خواهد شد. اگرچه زمان دقیق تولید این خودرو هنوز مشخص نشده است، اما گفته می‌شود که نارنجی‌های جاده مخصوص قبلا برنامه‌ریزی کرده بودند تا این مدل جدید را در نیمه اول سال جاری به بازار عرضه کنند.

با توجه به زمان باقی مانده تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۳ ، به نظر می‌رسد که این اتفاق در آن بازه زمانی محقق نشود. همچنین، با توجه به تحریم‌های صنعت خودرو و قطع همکاری سایپا با خودروساز فرانسوی، این خودرو احتمالا با نام "سایپا سیلک" به بازار عرضه خواهد شد.

پیش‌تر، سایپا در چند نمایشگاه، محصول جدید خود را با نام M44 به نمایش گذاشته بود. این محصول جدید همانند سیتروئن C3 که اولین محصول پسابرجامی خودروساز فرانسوی در ایران بود، قرار است در کارخانه سایپا در کاشان تولید شود. نارنجی‌های جاده مخصوص برنامه‌ریزی کرده‌اند تا سایپا سیلک را در همین کارخانه تولید کنند.

سایپا سیلک یک کراس اوور جمع و جور شهری است. این خودرو از همکاری سیتروئن با شرکت دانگ فنگ برای بازار چین طراحی و تولید شده است. بررسی فنی این خودروی کراس اوور  نشان می‌دهد پلتفرم سیتروئن C۳ XR یا همان سایپا سیلک با پژو ۲۰۰۸ یکی است و هر دو خودرو روی پلتفرم PF۱ شرکت پژو-سیتروئن تولید شده اند؛ بنابراین می‌توان گفت برادر پژو ۲۰۰۸ به زودی از خطوط تولید خودروسازی سایپا به بازار خودرو فرستاده می‌شود.

البته فراموش نکنیم با توجه به تداوم تحریم‌های خودرویی، مدیران طراحی و تولید نارنجی‌های جاده مخصوص مجبور به ایجاد تغییراتی در تولید این محصول جدید خود شده اند. به گزارش اقتصادنیوز، به نظر می‌رسد با توجه به قطع همکاری با خودروساز فرانسوی و شریک پیشین نارنجی‌های جاده مخصوص، مدیران سایپا برای ایجاد تغییرات و همچنین مونتاژ این خودرو در خطوط تولید خود با شریک چینی سیتروئن یعنی دانگ فنگ مشورت کرده و قرار است سایپا سیلک از مسیر همکاری با این خودروساز چینی در ایران تولید شود.

برخی اخبار حمایت از آن دارد که سایپا سیلک به تدریج داخلی سازی شده و تولید آن با عمق داخلی سازی ۴۵ درصدی نهایی شود. نارنجی‌های جاده مخصوص جدیدترین جزییات تولید این محصول خود را منتشر نکرده اند. اما برخی اخبار منتشر شده نشان می‌دهد مدیران تولید سایپا پیش‌تر برنامه داشتند تا این کراس اوور خود را با یک موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربو شارژ تولید کنند. این پیشرانه ۱۳۶ اسب بخار قدرت و گشتاوری ۲۳۰ نیوتن متری تولید می‌کند.

یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز قرار است قدرت پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل کند. دیگر امکانات پیش بینی شده برای این خودرو می‌توان به کروز کنترل، چراغ روز، سیستم کنترل پایداری ESP، مانیتور لمسی، دوربین دید عقب، ترمز ABS و EBD و همچنین دو کیسه هوا نام برد. این احتمال وجود دارد تا در نسخه‌های فول سایپا سیلک از چهار کیسه هوا استفاده شود. هنوز قیمت این خودرو در بازار داخل مشخص نیست، اما بررسی اق از بازار خودرو چین نشان می‌دهد این خودرو با قیمتی حول و حوش ۱۶ هزار دلار در بازار این کشور پهناور اسیایی حضور دارد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها