|
کدخبر: 332774 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

هر ۱۰۰ لباس دست دوم ۱ میلیون تومان! | نظر پزشکان درباره لباس تاناکورا چیست؟

لباس های دست دوم قیمت های بسیار پایین تری نسبت به لباس های نو دارند. حتی شاید بتوانید برخی لباس های برند و خارجی را بین آن ها پیدا کنید. در این گزارش به مزایا و معایب استفاده از این لباس ها و همچنین قیمت آن ها می پردازیم.

اقتصاد هر ۱۰۰ لباس دست دوم ۱ میلیون تومان! | نظر پزشکان درباره لباس تاناکورا چیست؟

خرید لباس های دست دوم یا تاناکورا! حتما شما هم با واژه تاناکورا روبرو شده اید. لباس هایی که ظاهر نو و استفاده نشده ای ندارند و مشخص است که قبلا پوشیده شده اند را لباس های تاناکورایی می گویند. عده ای به طعنه برخی لباس های نویی که ارزش خرید را ندارند به لباس تاناکورایی شباهت می دهند! اما سابقه خرید و فروش لباس های تاناکورا در کشورمان به دهه ۶۰ برمی گردد. تاناکورا یا همان پوشاک دست دوم از تاریخچه ای برخوردار است که به قرن ۱۴ میلادی می رسد. حد فاصل میان قرون وسطی و رنسانس فقر شیوع پیدا کرده بود. در این میان مردم برای تأمین لباس و پوشاک مورد نیازشان درمانده بودند به طوری که فقط طبقه اشراف می توانستند لباس های فاخر و زیبا بر تن کنند. بنابراین اروپایی ها به فکر ورود و عرضه لباس های استفاده شده و کهنه به بازار افتادند.

خرید و استفاده لباس های دست دوم که از نظر قیمتی خیلی به صرفه است همیشه هم به این آسانی ها نیست و دردسرهای خاص خودش را دارد. به عنوان مثال  استفاده از پوشاک دست دوم برای سالمندان، شیرخواران و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی و قلبی خطرساز است. 

با تمام این اوصاف و تعریفی که از لباس دست دوم یا تاناکورا داشتیم، خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در این گزارش به بررسی قیمت انواع لباس دست دوم پرداخته است که در ادامه می خوانیم.

تاناکورا

فروش لباس دست دوم دونه ای ۲۵ هزار تومان!

لباس دست دوم همان طور که از اسمش پیداست، لباسی است که قبل از شما توسط شخصی استفاده شده است و به هر دلیلی صاحب قبلی می خواهد آن را به فروش برساند. لباس های دست دوم معمولا با مواد شیمیایی قوی ضدعفونی می شوند و اغلب بوی خاصی دارند. در تصویر زیر یک نمونه آگهی در مورد فروش لباس دست دوم را می بینیم که فروشنده این لباس ها را دانه ای  ۲۵ هزار تومان برای فروش گذاشته است. در ادامه این آگهی ادعا کرده است که لباس ها در حد نو و سالم هستند.

لباس-دست2

 

فروش لباس های دست دوم کیسه ای ۶۰۰ هزار تومان!

برخی دیگر از مشتریان لباس های دست دوم آن را برای استفاده شخصی خود نمی خرند و بلکه می خواهند خودشان یکی از عرضه کنندگان لباس های دست دوم باشند. در تصویر زیر یک نمونه آگهی فروش لباس دست دوم به صورت کیسه ای را مشاهده می کنیم که فروشنده قیمت هر کیسه لباس دست دوم را ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

کیسه-لباس

فروش میلیونی لباس های دست دوم!

در آگهی بعدی عدد و رقم ها کاملا متفاوت شده است. لباس بچه و زنانه دست دوم در این آگهی به تعداد هر ۱۰۰ لباس ۱ میلیون تومان برای فروش اعلام شده است. مجموع لباس های دست دوم در این آگهی ۱۵۰۰ عدد اعلام شده است که اگر بخواهید تمام آن ها را بخرید باید ۱۰ میلیون تومان به فروشنده بپردازید.

لباس-دست دو

دردسرهای مربوط به خرید لباس های دست دوم

باید به این نکته توجه کنید که حتی اگر برای لباس‌ های دست دوم یا تاناکورایی هزینه کمی پرداخت می‌کنید، ممکن است مجبور شوید همان مبلغی را که در جیب خود ذخیره کرده‌اید، برای ویزیت پزشک و درمان مشکلات سلامتی که ممکن است به دلیل استفاده از این لباس‌ها به وجود آید، صرف کنید! بسیاری از فروشندگان ادعا می‌کنند که بوی ناخوشایند مواد شیمیایی در واقع ناشی از مواد ضدعفونی‌کننده این لباس‌هاست و این لباس‌ها برای پوست خطرناک نیستند. اما بیماری‌های پوستی نشان می‌دهند که این ادعا درست نیست. زیرا هیچ‌کس نمی‌داند این لباس‌ها قبل از این بر تن چه افرادی بوده و چه مسیری را طی کرده‌اند تا به فروشگاه‌های تاناکورا برسند.

پزشکان به هیچ وجه پوشیدن لباس‌ های تاناکورا را به دلیل مشکلات و خطرات بهداشتی توصیه نمی‌ کنند. باقی ماندن لکه‌ های خون، انتقال آلودگی‌ های ناشی از بندپایان، گال، حشرات و شپش از جمله تهدیداتی هستند که می‌ توانند سلامت مصرف‌ کنندگان را به خطر بیندازند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها