|
کدخبر: 332886

فروش بلیت چارتری ممنوع | پروازهای فوق العاده به کمک زائران اربعین می آید

دادستان تهران با تأکید بر ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری در ایام اربعین، اعلام کرد: تا کنون ۱۰ وب‌سایت که بلیت‌ها را بالاتر از نرخ مصوب عرضه کرده‌اند، به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و با آنها به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

اقتصاد فروش بلیت چارتری ممنوع | پروازهای فوق العاده به کمک زائران اربعین می آید

علی صالحی، دادستان تهران، در جلسه‌ای که به منظور بررسی قیمت بلیت هواپیما در ایام اربعین برای خادمان زوار ابا عبدالله(ع) برگزار شد، اعلام کرد: دادستانی تهران به منظور حفظ حقوق عمومی و نظارت بر نرخ مصوب بلیت هواپیما در این ایام، اقدام به برگزاری جلسات با مسئولان مربوطه و همچنین انجام بازدیدها و نظارت‌های میدانی مستمر از فرودگاه‌های تهران کرده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، تقاضای زائران از طریق سفرهای هوایی افزایش یافته که این عامل باعث شده است تا قیمت در برخی سایت‌ها که عمدتا فاقد مجوز هستند، بالاتر از نرخ مصوب عرضه شود؛ از اینرو با نظارت کامل بر این سایت‌ها و از طریق رصد فضای مجازی مراکز عرضه غیرمجاز شناسایی و فورا نسبت به مسدودسازی آنها اقدام می‌شود.

صالحی اضافه کرد: یکی از مواردی که باعث گلایه زائران شده، فروش بلیت‌ چارتری است در حالی که عرضه این نوع بلیت‌ها در ایام اربعین ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

دادستان تهران ادامه داد: با تدابیر اتخاذ شده، امسال عرضه بلیت مستقیم در سایت شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام می شود و در صورتی که سایت معتبر مورد تایید شرکت هواپیمایی داخلی برای عرضه بلیت اعلام شود، امکان عرضه بلیت توسط آن سایت نیز وجود دارد و در هر حال در صورت عرضه بالاتر از نرخ مصوب در سایت‌های مذکور، شرکت هواپیمایی باید پاسخگو و نسبت به عودت مبالغ اضافی اقدام کند.

وی در ادامه توضیح داد: شعب ویژه تعزیرات حکومتی با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های متولی و نظارت نماینده دادستانی تهران در فرودگاه امام خمینی(ره) برای نظارت بر نرخ بلیت مستقر شده‌اند و در صورت مشاهده هر نوع تخلف ضمن تشکیل پرونده، اقدامات مقتضی را به عمل می آورند.

صالحی اظهار داشت: زائران اربعین در صورت مشاهده گرانفروشی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و عرضه بلیت خارج از شبکه مصوب، می‌توانند برای گزارش و پیگیری از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی تعزیرات حکومتی مستقر در فرودگاه امام خمینی(ره) همچنین از طریق سایت رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری و ۱۲۴ تعزیرات حکومتی شکایات خود را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای فزاینده هوا در سال جاری و حجم بالای تقاضای مسافرت هوایی و اتفاق نظر مسئولان در خدمت حداکثری، در جهت صیانت دادستانی از حقوق عامه، موضوع افزایش حداکثری و برقراری پروازهای فوق العاده مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها