|
کدخبر: 332896

حساب فرهنگیان شارژ می شود | استخدام نیروی انسانی در آموزش پرورش چگونه است؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که میانگین حقوق معلمان به ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان می‌رسد و افزود: برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته، به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

اقتصاد حساب فرهنگیان شارژ می شود |  استخدام نیروی انسانی در آموزش پرورش 
چگونه است؟

یکی از نتایج اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، افزایش حقوق اعضای جامعه فرهنگی کشور بود. به گفته رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، حقوق معلمان با اجرای این طرح ۲۶درصد افزایش یافته است، در حالی که حق واقعی معلمان بیشتر از این مقدار است.

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در مورد میانگین حقوق معلمان بیان کرد: میانگین حقوق معلمان از تازه‌استخدام‌ها تا افرادی که دارای رتبه استاد معلمی هستند و بیش از ۳۰ سال سابقه خدمت دارند، ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است. این مبلغ بدون احتساب اضافه‌کاری و برای ۲۴ ساعت تدریس موظف در هفته محاسبه شده است.

وی افزود: برخی معلمان تا ۳۵ سال خدمت می‌کنند و آموزش و پرورش تمام محدودیت‌ها برای ادامه خدمت معلمان را برداشته است، ادارات آموزش و پرورش استان‌ها موظفند با استمرار خدمت معلمان موافقت کنند مگر آنکه به نیروی انسانی نیاز نداشته باشند.

فرهادی درباره بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: بودجه این وزارتخانه امسال ۱۱۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند و اگر بتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم در سال آینده مشکل نخواهیم داشت. اکثر بدهی‌های پرسنلی پرداخت شده است، بدهی اصلی ما مربوط به پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ است که پرداخت آن به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تلاش می‌کنیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را در شهریور پرداخت کنیم.

منبع: تسنیم
  • زهرا ارسالی در

    تو را خدایی کا می پرستید فکری به حال ما نهضتی ها کا تما لیسانس به بالا هستیم و چ قدر تا حالا زحمت کشیدیم در هر شرایطی کنی د سپاس

  • حمیدرضا رستاقی ارسالی در

    چه دلیلی دارد که بعد از یک سال و گاها دو سال بعد از بازنشستگی پاداش پایان خدمت را پرداخت کنید؟؟
    کدام وزارت خانه با کارمندانش اینچنین رفتار میکند؟
    ب ا تورم موجود در کشور ، عملا پولی که به آ نها میدهید به هیچ درد آنها نمی خورد و گر ه گشای زندگی این عزیزان نمی شود.
    کاش روی این مساله بیشتر فکر و کار شود این حق معلمان عزیز نیست که بعد از ۳۰ سال اینگونه با آنها برخورد شود.
    لطفا با متخلفین این امر برخورد قضایی ش ود.

  • اکرم روحی ارسالی در

    رتبه بندی که حق واقعی را ندادند

  • بازنشسته ارسالی در

    باسلام ....جوانی خودرا دادیم تا در سالمن دی زندگی راحت داشته باشیم حال فهمیدیم هم هرا باختیم

  • ناشناس ارسالی در

    شما جیب معلمارو نزنید الباقی پیشکش

  • حسین ارسالی در

    سلام چرا از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگه استفاده نمکید چه اشکالی دارد که در این احوالات کمبود معلم این قشر از جامعه که ایرانی هم هستن جذب کنید مگه عدالت در جامعه برای همه نیست 😤

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها