|
کدخبر: 332914

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

صفر تا صد قیمت و ثبت نام خودرو ریرا | ری را بخریم یا هایما S5 ؟

در سامانه عرضه خودرو، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفته است؛ خودرو لاکچری و داخلی را در طرح ماردان روانه بازار کند. آیا با این کار پای دلالان هم به بازار خودرو باز می شود؟

اقتصاد صفر تا صد قیمت و ثبت نام خودرو ریرا | ری را بخریم یا  هایما S5 ؟

آبی های جاده مخصوص بعد از اینکه در پروژه همکاری با فرانسوی ها کامشان تلخ شد، راه خودرو را از خودروساز فرانسوی جدا کردند. تارا یکی از محصولات بومی این خودروسازی بزرگ داخلی بود که بعد از تحریم تولید و در بازار عرضه شد؛ اما ری را خودرویی که از الگوبرداری هایی از پژو ۲۰۰۸ نیز تولید شده است و حالا به مرحله اجرا و عرضه در بازار رسیده است.

ری را کاملا از لحاظ نزدیکی با خودرو فرانسوی ۲۰۰۸ نیز متفاوت است و مشابهت های کمی را دارد. در ری را دیگر خبری از موتور و گیر بکسی که برای پژو ۲۰۰۸ نیز استفاده شده نیست. اگر بخواهیم اشتراکی میان این ۲ خودرو نیز نام ببریم می توانیم ابعاد آن را بگوییم که تنها در این زمینه مسترک هستند.   این ماشین که با کد K۱۲۵ شناخته می‌شد و بعداً ری‌را نام گرفت، در تیرماه ۱۴۰۱ رونمایی شد.

این خودرو ملی  از یک توربو شارژ نیز بهره می برد که با کار گیری فناوری پرخوران عملکرد بهتری را به راننده ارائه می دهد. پیشرانه این خودرو توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار را دارد و مصرف سوخت آن پایه (EF۷ TC) به میزان ۰.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است. موتور این خودرو همچنین از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های هوا و دود (DVVT) بهره می‌برد که به بهبود احتراق و افزایش کارایی کمک می‌کند. این موتور با استاندارد آلایندگی یورو ۵ طراحی شده و قابلیت ارتقا به یورو ۶ را دارد.

ری-را

خودروی ری را بر روی پلتفرم جدیدی طراحی شده است که برای تولید نسخه بنزینی و برقی نیز بسیار مناسب است. کیفیت بدنه این خودرو از فولادهای با استحکام بالا، به ویژه فولادهای DP، ساخته شده است که بهبود عملکرد در تست‌های تصادف و افزایش ایمنی سرنشینان را به همراه دارد. این نوع فولادها همچنین به کاهش وزن خودرو و بهبود مصرف سوخت کمک می‌کنند.

خودرو ری را دارای سیستم پیشرفته کمک راننده است. این سیستم با استفاده از ۴ سنسور و یک یونیت به راننده در تشخیص خودروهای موجود در نقاط کور کمک می‌کند. این خودرو به ۸ سنسور پارک (۴ عدد در جلو و ۴ عدد در عقب) مجهز است که در سرعت‌های پایین فعال می‌شوند.

شتاب ریرا معادل ۱۰.۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعتش به حدود ۱۹۵ کیلومتربرساعت می‌رسد که برای این کراس‌اور ۱۴۲۵ کیلوگرمی، عدد قابل قبولی است. حجم باک ریرا معادل ۵۰ لیتر بوده و مصرف ترکیبی آن نیز حدود ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده.

قیمت ماشین ریرا

به تازگی ایران خودرو طرح فروش خودرو ری-را را برای مادران نیز فعال کرده است که با قیمت ۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون نیز عرضه می شود. ای طرح فروش با استقبال زیادی نیز مواجه شده است . قیمت حواله های ری را در آگهی ها و پلتفرم های فروش خودرو تقریبا از ۳۰۰ میلیون شروع می شود وتا ۶۰۰میلیون هم می رسد.

ری-را-حواله

حواله-ری-را

داخل ماشین ری را

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها