|
کدخبر: 332927

لرزش در بازار ارز دیجیتال ادامه دارد ؟

در ۲۴ ساعت گذشته، بازار ارزها و موضوعات داغ جدیدی را تجربه کرده است. به ویژه، ریسک‌گریزی در میان معامله‌گران آپشن افزایش یافته است. در این مقاله، به بررسی گزارش اخیر بیت گت (Bitget) خواهیم پرداخت و ضمن تحلیل روند کلی بازار، دو فرصت احتمالی ایردراپ را معرفی خواهیم کرد.

اقتصاد لرزش در بازار ارز دیجیتال ادامه دارد ؟

در بعدازظهر ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد)، ارزهای دیجیتال به طور ناگهانی دچار ریزش شدند و بیت کوین به پایین‌ترین قیمت خود در اوایل آگوست رسید. بزرگترین معاملات اختیار معامله (آپشن) نیز نشان‌دهنده احساس ریسک‌گریزی نسبتاً واضحی هستند. بنابراین، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود که صبر کنند و منتظر بمانند.

بخش سودآور بازار

در حال حاضر، به نظر می‌رسد هیچ دلیل خارجی آشکاری برای فروش مذکور وجود ندارد. سهام ایالات متحده با ۲.۴٪ افزایش شاخص نزدک و ۱.۶٪ افزایش شاخص SnP ۵۰۰ دوباره به سطح قبل از وحشت در اوایل ماه آگوست بازگشته‌اند.

سنگین‌ترین معامله آپشن، خرید کال (اختیار خرید) با قیمت اعمال ۶۵٬۰۰۰ دلاری و سررسید پایان سال و فروش پوت آپشن (اختیار فروش) با قیمت اعمال ۸۵٬۰۰۰ دلار و سررسید پایان مارس سال آینده بودند که مجموعاً ۳۸۰ بیت کوین ارزش داشتند. فروش آپشن‌ها عمدتاً برای سیو سود و در مجموع نشان‌دهنده احساسات نسبتاً آشکار ریسک‌گریزی بود.

در بخش سودآور بازار، پیشرفت‌های قابل توجهی، به ویژه در بخش میم‌کوین‌های سولانا (SOLS، JUNGLE) رخ داده است. دلیل اصلی تغییر مذکور این است که خزانه سیرکل اخیراً ۲۵۰ میلیون USDC در بلاکچین سولانا مینت کرده است. انتظار می‌رود این افزایش نقدینگی عملکرد دارایی‌های مختلف در اکوسیستم سولانا را تقویت کند. طی ۲۴ ساعت گذشته، SOLS و JUNGLE به ترتیب ۴.۰۱٪ و ۴.۸۸٪ افزایش داشته‌اند.

روند توکن‌های سولانایی در اکوسیستم سولانا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا بسیاری از توکن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) سولانا لیست می‌شوند. در نتیجه، حرکت قیمت سولانا مستقیماً بر ارزش سایر توکن‌های اکوسیستم تأثیر می‌گذارد.

یی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت تغییر در سود باز (Open Interest) است. روز گذشته، سود باز سولانا افزایش یافت که نشان‌دهنده هجوم پول‌های سفته‌بازانه بود.

همچنین، پروژه‌های اکوسیستم بیت کوین (SATS، ATOM) بخشی بود که شایسته توجه است. آرتور هیز (Arthur Hayes)، یکی از بنیان‌گذاران بیت‌مکس (BitMEX)، اخیراً در رسانه‌های اجتماعی اظهار داشت که اگر بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو اجازه ندهند اختلاف نرخ بهره بین دلار آمریکا و ین کاهش یابد، بازار به افزایش اهرم خود ادامه خواهد داد. در صورت فروپاشی سیستم ارز فیات یا اگر نقدینگی ارزهای فیات بیشتری به دارایی‌های با عرضه محدود مانند بیت کوین سرازیر شود، می‌تواند منجر به افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین شود که به نفع کل اکوسیستم بیت کوین خواهد بود.

در این اکوسیستم، SATS، یک پروژه محبوب اینسکریپشنی و استاندارد BRC-20، عملکرد قوی‌تری نسبت به ORDI نشان داده است و احتمال رشد بیشتر آن وجود دارد. ATOMARC، توکن بومی اتومیکالز پروتکل (Atomicals Protocol)، روشی منعطف برای مینت، انتقال و به‌روز رسانی اشیاء دیجیتالی در یک بلاکچین بر اساس مدل UTXO مشابه بیت کوین ارائه می‌دهد. ATOM به عنوان توکنی با بیشترین ارزش بازار در این اکوسیستم، موقعیت خوبی برای جذب سرمایه‌های قابل توجه دارد و می‌تواند بازار را در یک رشد احتمالی رهبری کند.

Chaos Labs

کیاس لبز (Chaos Labs)، در حوزه برنامه‌های غیرمتمرکز محبوب (Dapps)، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این ارائه‌دهنده خدمات تحلیل ریسک بلاکچین اخیراً یک مرحله مالی ۵۵ میلیون دلاری سری A را تکمیل کرده است. این مرحله توسط هان ونچرز (Haun Ventures) با مشارکت سرمایه‌گذارانی مانند اف پرایم کپیتال (F-Prime Capital)، اسلو ونچرز (Ventures) و اسپارتان کپیتال (Spartan Capital)، و همچنین لایت‌اسپید ونچرز پارتنرز (Lightspeed Venture Partners)، گلکسی ونچرز (Galaxy Ventures) و پی‌پال ونچرز (PayPal Ventures) رهبری شد. این دور تأمین مالی نشان‌دهنده علاقه رو به رشد به ابزارهایی است که می‌توانند خطرات را در فضای بلاکچین ارزیابی کرده و کاهش دهند.

پلتفرم X

مؤسسه تحقیقاتی بیت‌گت (BitGet Research Insitute) در پلتفرم X در رابطه با افزایش ریسک ریزش دوباره در بازار کریپتو بحث و تاکید کرد که هدف اصلی معاملات آپشن، ریسک‌گریزی است. با توجه به شرایط فعلی بازار، آنها توصیه کردند که سرمایه‌گذاران رویکردی محتاطانه داشته و قبل از هر حرکتی منتظر سیگنال‌های پایدارتر باشند.

Swell Network

سوول نتورک (Swell Network) با راه‌اندازی swBTC، اولین توکن لیکویید ری‌استیکینگ (LRT) بیت کوین، در اکوسیستم اتریوم خبرساز شد. این توکن جدید به هولدرهای بیت کوین اجازه می‌دهد تا از پروتکل‌هایی مانند آیگن‌لیر (EigenLayer) و دیگر پروتکل‌های ری‌استیکینگ مانند سیمبیوتیک (Symbiotic) و کاراک (Karak) درآمد کسب کنند. کاربران می‌توانند بیت کوین رپ‌شده (WBTC) را برای به دست آوردن swBTC واریز و استیک کنند. انتظار می‌رود درآمدزایی از این پلتفرم تا اواسط سپتامبر شروع شود. ری‌استیکینگ WBTC از طریق این سیستم می‌تواند سه برابر درآمد بیشتر نسبت به سیمبیوتیک را به همراه داشته باشد و لایه دیگری از درآمد احتمالی را برای کاربران اضافه کند.

چشم‌انداز جهانی

در سطح جهانی، برنامه غیرمتمرکز تپ‌سواپ (TapSwap) ترند شده است. تپ‌سواپ، یک مینی‌اپ درآمدزا، پس از تایید شدن توسط پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، محبوبیت زیادی را به دست آورد. این پلتفرم در ابتدا در شبکه سولانا راه‌اندازی و سپس به اکوسیستم TON منتقل شد.

فرصت‌های احتمالی ایردراپ

در بخش پایانی، تعدادی از فرصت‌های احتمالی ایردراپ را آورده‌ایم که به شرح زیر هستند:

سوفامون (Sofamon)

سوفامون (Sofamon)، یک پروژه نوظهور که بر بستر شبکه بیس (Base) ساخته شده است، در حال حاضر بازار استیکر چت شخصی را برای تلگرام توسعه می‌دهد. کاربران می‌توانند مجموعه استیکرهای خود را مدیریت کرده، دوستان خود را دعوت کنند و به چت‌های گروهی خصوصی سوفامون دسترسی داشته باشند. اخیراً، سوفامون دور اولیه تامین مالی خود را با سرمایه‌گذاران بزرگی مانند پالی‌چین کپیتال (Polychain Capital) ، سیدکلاب ونچرز (Seed Club Ventures) و اینسپشن کپیتال (Inception Capital) تکمیل کرده است. سرمایه‌گذاران فرشته آن عبارتند از نیک وایت (Nick White)، مدیر ارشد اجرایی سلستیا (Celestia)، 0x Beans مهندس سابق در کوین‌بیس و جرج لمبث (George Lambeth)، یکی از بنیان‌گذاران دایورجنس ونچرز (Divergence Ventures).

در حالی که سوفامون هنوز جزئیات خاصی را در مورد ایردراپ اعلام نکرده است، محبوبیت فزاینده آن در رسانه‌های اجتماعی و در جامعه کریپتو نشان‌دهنده احتمال فرصت ایردراپ در آینده است. برای مشارکت احتمالی، سرمایه‌گذاران ممکن است به فکر خرید یک سری استیکر NFT که توسط سوفامون راه‌اندازی شده‌اند، بیفتند که می‌تواند برای ایردراپ مفید باشد.

لاوا نتورک (Lava Network)

لاوا نتورک (Lava Network) به دلیل افزایش سریع محبوبیت و تامین مالی قابل توجهی که دارد، «سلستیای ۲۰۲۴» نام گرفته است. در فوریه سال جاری، لاوانتورک یک دور اولیه ۱۵ میلیون دلاری به رهبری جامپ کپیتال (Jump Capital)، هش‌کی کپیتال (Hashkey Capital) و ترایب کپیتال (Tribe Capital) را با مشارکت سایر سرمایه‌گذاران مانند نورت آیلند ونچرز (North Island Ventures)، دیسپرژن کپیتال (Dispersion Capital)، الاینس دائو (Alliance DAO) و فاینالیتی کپیتال پارتنرز (Finality Capital Partners) تکمیل کرد. دور تامین مالی همچنین شاهد مشارکت مدیران پروژه‌های بلاکچینی مانند سلستیا، کازماس، استارک‌ویر و فایل کوین بود.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها