|
کدخبر: 333028

گزارش اختصاصی گسترش نیوز

قمیت دوربین عکاسی در روز حهانی عکاس | دوربین هم قیمت پراید سال ۹۸ شد

هنر های بسیاری در دنیا وجود دارد که افراد را به سمت خود جذب می کند و یکی از این هنرها عکاسی است. کاری با ظرافت و لطافت که همراه با ذوق هنری عکاس؛ اثری فوق العاده خلق می کند. گسترش نیوز ضمن تبریک روز جهانی عکاس با گزارشی در مورد عکاسی همراه شما است.

اقتصاد قمیت دوربین عکاسی در  روز حهانی عکاس | دوربین هم قیمت پراید سال ۹۸ شد

عکاسی به معنای ثبت و خلق یک تصویر است که در دو مرحله انجام می‌شود؛ ابتدا، تصویر با استفاده از دوربین به دست می‌آید و بر روی سطح حساسی ثبت می‌شود و در مرحله دوم، عکس پنهان حاصل از دوربین ظاهر و تثبیت می‌گردد. عکاسی در ابتدا بر پایه اصول علمی شکل گرفت. در واقع، این هنر نه تنها کشف یا اختراع یک فرد خاص نیست، بلکه تاریخچه عکاسی در جهان نشان‌دهنده تلاش‌های نوآورانه و خلاقانه افراد مستعد در طول زمان است که به تکامل این هنر کمک کرده‌اند.

اختراع دوربین عکاسی، اکتشافات نوری، تحقیقات در زمینه کاغذهای حساس به نور و موارد بسیاری است که نتیجه تحقیقات و آزمایش های علمی نخبگان عکاسی است . این علم در صنعت گسترش یافت و توسعه ای فراگیر پیدا کرد و این توسعه به جای جای جهان رنگ و بویی دیگر بخشیده است.

اساس کار عکاسی

اساس کار دوربین عکاسی از جعبه تاریک آغاز شد که مربوط به دورانی بسیار قدیمی تر از اختراع اولین دوربین عکاسی می شود. نقش نور در ایجاد تصویر موضوع مهمی است که اساس کار عکاسی را بر عهده دارد. برای ایجاد تصویر باید نور را بر روی فیلم عکاسی و یا گیرنده تصویر الکترونیکی ثبت کرد این تصویر باید به طریقه‌ای ظهور یافته و یا به نوعی ثابت شود.

هنر عکاسی، هنر ثبت لحظات است. لحظه هایی که شاید تکرار ناپذیر باشند توسط عکاس ثبت شده و به تاریخ می پیوندند. هنر عکاسی به شیوه های گوناگونی اجرا می شود و عکاس در زمینه های مختلفی فعالیت می کند. همه ما می توانیم امکاناتی را فراهم نماییم که کارمان را راحت انجام دهیم. مثلا پروژکتور و سه پایه را در جای ثابتی قرار دهیم، همچنین از یک دیوار یا پس زمینه ثابت استفاده کنیم و بارها و بارها در مقابل آن عکس بگیریم. این شیوه، خیلی راحت و قابل پیش بینی است؛ اما اگر خودتان را در موقعیت های سخت قرار ندهید، پس چگونه می توانید رشد یا پیشرفت کنید؟ سریع ترین راه برای رشد در عکاسی، تجربه موقعیت های سخت و دشوار است. عکاسی  با توجه به ذوق فردی که آن را عکاس می نامیم شکوفا می شود. در عصر حاضر، ثبت تصاویر بر روی کاغذ حساس به ثبت لحظات ناب بر روی گیرنده های تصویر تبدیل شده است. میان تفاوت عکس خوب و عکس بد در اصولی است که هنرمند عکاس برای خلق تصاویر هنری به کار می گیرد.

دوربین

چنانچه اصول عکاسی به صورت آکادمیک تدریس شود می تواند با علاقه هنرجو ترکیب شده و جلوه ای بدون نقص را نمایان کند. از این رو با توجه به علاقه ای که در بین اقشار جوان و مستعد وجود دارد؛ تصویرگران پویا اندیش، سالهاست اقدام به برگزاری  کلاس های آموزش عکاسی برای سنین مختلف نموده است.

هدف از عکاسی 

  هدف عکاسی ثبت وقایع لذت بخش و برقرار کردن ارتباط  است؛  عکاسی این توانایی را دارد که لحظاتی دوست داشتنی و مکانی خاص را برای مخاط خود خلق کند. یکی از آسان ترین راه ها برای ثبت لحظات دوربین عکاسی است زیرا برای عکاسی  کردن روزمره نیاز به مهارت خاصی ندارید.

پیدایش عکاسی و گسترش روش‌های گوناگون آن در ایران 

پیدایش عکاسی  در ایران ، با اختلاف حدود سه سال از اعلام موجودیت عکاسی در فرانسه روی داده‌ است.  صنعت عکاسی بر روی کاغذ حساس در سال ۱۸۳۹  میلادی به وجود آمد و در سال ۱۸۴۱ میلادی پلاک‌های شیشه برای عکاسی اختراع گردید و از نمونه موجود این اختراعات و همه ی انواع وسایل عکسبرداری ۲ تا ۳ سال پس از اینکه به بازار صنعت عکاسی در ایران با ظهور شبکه‌های اجتماعی به رونق گسترده‌ای دست یافته‌است.

در پابان این گزارش نگاهی به قیمت دوربین عکاسی در بازار ایران داریم تا ببینیم یک هنرمند عکاس برای کار خود چقدر باید هزینه کند. 

Untitled design

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها