|
کدخبر: 333297

قیمت خانه در پردیس ریخت | قیمت مسکن در پرند ۸۰۰ میلیون کاهش یافت

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط واسطه‌های ملکی، در حال حاضر قیمت واحدهای آماده تحویل در فاز ۱۱ پردیس بین ۲.۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان است. برای واحدهای واقع در طبقات بالا که رو به آفتاب و دارای چشم‌انداز و امکانات کامل هستند، این قیمت می‌تواند به ۳ میلیارد تومان نیز برسد. این در حالی است که سال گذشته فروشندگان حاضر به فروش واحدها به کمتر از ۳.۸ میلیارد تومان نبودند.

اقتصاد قیمت خانه در پردیس ریخت | قیمت مسکن در پرند ۸۰۰ میلیون کاهش یافت

بازار خرید خانه در شهرهای حومه ای استان تهران حسابی داغ شده و خریداران این روزها در خصوص آخرین نرخ مسکن در این مناطق پرس و جو می کنند. شنیده ها حکایت از آن دارد که قیمت مسکن در این حوالی نسبت به روزهای گذشته با کاهش محسوسی مواجه شده است.

بازار مسکن در سه شهر جدید پردیس، پرند و هشتگرد در رکود به سر می‌برد و قیمت‌ها نسبت به اواخر سال گذشته بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان کاهش داشته است.

نیمه دوم سال گذشته قیمت آپارتمان در شهر جدید پردیس نوسان افزایشی داشت؛ به طوری که قیمت‌ها در فاز ۱۱ تا سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در مواردی تا چهار میلیارد تومان رسیده بود. از اواخر  پارسال تحت تاثیر رکود بازار مسکن در شهر تهران نرخ‌ها در شهرهای اقماری نیز روند کاهشی به خود گرفت.

آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند در حال حاضر واحدهای آماده تحویل در فاز ۱۱ پردیس بین ۲.۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان فروخته می‌شود. این قیمت برای واحدهای طبقات بالا رو به آفتاب با چشم‌انداز و دارای امکانات کامل که بعضی بخر و بفروش‌ها برای مشتری‌پسندی ایجاد می‌کنند تا ۳ میلیارد تومان می‌رسد؛ در حالی که سال گذشته فروشنده‌ها به کمتر از ۳.۸ میلیارد تومان رضایت نمی‌دادند.

نرخ-مسکن

برخی فروشنده‌های پول لازم پردیس در شرایط موجود واحدها را بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کمتر از نرخ‌های متعارف بازار عرضه می‌کنند که برای این دسته از آپارتمان‌ها نیز به سختی مشتری پیدا می‌شود.

در پرند هم قیمت واحدهای مسکن مهر تا ۶۰۰ میلیون تومان کاهش را تجربه کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت آپارتمان در شهر جدید پرند از مرز۱.۶ تا ۱.۸ میلیارد تومان سال گذشته در حال حاضر به یک میلیارد تومان در مواردی کمتر از این رقم رسیده است.

قیمت-مسکن

قیمت پیشنهادی مسکن در شهرهای اطراف تهران

هم‌چنین در شهر جدید هشتگرد واقع در استان البرز به همین ترتیب شاهد افت ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت مسکن در مقایسه با شش ماهه دوم سال گذشته هستیم. در این شهر نیز مشاوران املاک از رکود سنگین معاملات گلایه‌مند هستند.

آمار رسمی می‌گوید قیمت خانه در تهران طی یک سال گذشته ۹.۷ درصد افزایش داشته و به ۸۵.۹ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. اما قیمت‌های پیشنهادی که سال ۱۴۰۱ روند صعودی عجیب و غریبی را طی می‌کرد در حال حاضر افت سنگینی را تجربه می‌کند. برخی مالکان آپارتمان در پایتخت از قیمت‌های قبلی کوتاه آمده‌اند. بنا به گفته مشاوران املاک در نیمه شمالی تهران قیمت‌های اعلامی مسکن تا ۳۰ درصد و بیشتر کاهش یافته است.

مسکن مهر یک برنامه دولتی در ایران است که هدف آن فراهم کردن امکان خرید مسکن برای طبقه‌های متوسط و پایین جامعه با قیمت‌های کمتر از بازار است. این برنامه توسط سازمان مسکن و شهرسازی اجرا می‌شود و شامل ساخت و فروش واحدهای مسکونی در محدوده‌های مختلف کشور است.

مسکن-مهر

ویژگی‌های مسکن مهر

    قیمت کمتر از بازار: واحدهای مسکن مهر معمولاً با قیمت‌های کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شوند تا برای افراد با درآمدهای کمتر دست‌یافتنی باشد.

    موقعیت‌های مختلف: این واحدها در شهرها و مناطق مختلف کشور ساخته می‌شوند تا دسترسی به تمام اقشار جامعه را تضمین کند.

    انواع مختلف مسکن: برنامه مسکن مهر شامل ساخت انواع مختلف مسکن از جمله آپارتمان‌ها، خانه‌های تک‌طبقه و دو‌طبقه است.

    دفعات وام بلندمدت: برای خرید این واحدها امکان دریافت وام بلندمدت با نرخ‌های بهره کمتر از بانک‌ها و موسسات مالی فراهم شده است.

    مشاوره و پشتیبانی: سازمان مسکن و شهرسازی به مشتریان مشاوره‌های لازم را برای خرید و ادارک مسکن مهر ارائه می‌دهد.

    کاهش هزینه‌های مسکن: این برنامه به افراد کمتر درآمد امکان می‌دهد تا با هزینه‌های کمتر به مسکن دسترسی پیدا کنند.

    توسعه مناطق شهری: ساخت واحدهای مسکن مهر منجر به توسعه و بهبود زندگی در مناطق شهری می‌شود.

    کاهش مشکلات مسکنی: این برنامه به کاهش مشکلات مسکنی در جامعه کمک می‌کند و به افزایش رفاه اجتماعی منجر می‌شود.

چالش‌ها و موانع

    تأخیر در تحویل: گاهی اوقات تأخیر در ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر رخ می‌دهد که می‌تواند باعث نارضایتی مشتریان شود.

    کیفیت ساختمان‌ها: نگرانی‌هایی در مورد کیفیت ساختمان‌ها و زیرساخت‌های مرتبط با آن وجود دارد که نیاز به نظارت و کنترل دقیق‌تر دارد.

    محدودیت منابع مالی: محدودیت منابع مالی می‌تواند مانع توسعه بیشتر این برنامه شود.

برنامه مسکن مهر یک تلاش مثبت برای حل مشکلات مسکنی در جامعه است که با توجه به چالش‌ها و موانع موجود، نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق‌تر دارد تا مزایای آن را به شکل مؤثرتری برای جامعه قابل دسترس کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها