|
کدخبر: 333300

آمار استفاده کشورها از ChatGPT در ۲۰۲۴ | این آسیایی رکورد شکست!

ربات چت GPT (Generative Pre-trained Transformer) یک مدل هوش مصنوعی پیشرفته است که برای تولید متن، پاسخ به سوالات، و انجام مکالمات طبیعی طراحی شده است. این مدل توسط شرکت OpenAI توسعه یافته و بر اساس تکنولوژی یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی مصنوعی کار می‌کند. امروزه بسیاری از کابران فضای مجازی از این امکان برای تسریع امور خود بهره می گیرند. البته در این میان برخی کشورها سرآمد بوده که در این مطلب ضمن ارائه یک لیست، به معرفی آن ها می پردازیم.

اقتصاد آمار استفاده کشورها از ChatGPT در ۲۰۲۴ | این آسیایی رکورد شکست!

ربات GPT می‌تواند متن‌های طولانی و متنوعی را بر اساس ورودی‌های کوتاه تولید کند. این مدل می‌تواند به سوالات مختلف با دقت بالا پاسخ دهد و اطلاعات مرتبط ارائه دهد.

GPT می‌تواند مکالمات طبیعی و پیوسته با انسان‌ها داشته باشد و به طور موثر با آن‌ها تعامل کند. این ربات پیشرفته با استفاده از داده‌های عظیم و متنوع آموزش دیده و توانایی یادگیری از تجربیات جدید را دارد.

استفاده از GPT برای پاسخ به سوالات مشتریان و ارائه پشتیبانی آنلاین و بهره گیری از این مدل برای تولید محتوای نوشتاری، ترجمه زبان‌های مختلف و بهبود کیفیت ترجمه‌ها می تواند به تسریع فعالیت های کاربران کمک شایانی کند.

GPT می‌تواند داده‌های متنی را تحلیل کند و اطلاعات مهم را استخراج نماید. همچنین استفاده از این مدل می تواند تاثیر خوبی در توسعه نرم‌افزارهای هوشمند و سیستم‌های مدیریتی داشته باشد.

مزایای روبات چت GPT

    دقت بالا: GPT می‌تواند با دقت بالا پاسخ به سوالات و تولید متن انجام دهد.

    هزینه کمتر: استفاده از این مدل می‌تواند هزینه‌های مربوط به پشتیبانی مشتریان و تولید محتوا را کاهش دهد.

    کارایی بالا: این مدل می‌تواند به سرعت و به طور موازی پاسخ به سوالات و تولید متن انجام دهد.

چالش‌ها و موانع

    نیاز به منابع محاسباتی: GPT نیاز به منابع محاسباتی قوی و پردازش داده‌های بزرگ دارد که می‌تواند هزینه‌بر باشد.

    محدودیت درک مفهومی: این مدل ممکن است در برخی موارد قادر به درک کامل مفهوم سوالات یا متن‌ها نباشد.

    مخاطره‌های امنیتی: استفاده از این مدل می‌تواند مخاطره‌های امنیتی را افزایش دهد، به ویژه در زمینه‌های حساس مانند اطلاعات شخصی.

ربات چت GPT یک ابزار قدرتمند برای توسعه و بهبود تکنولوژی‌های هوش مصنوعی است. با وجود مزایا و چالش‌های آن، استفاده از این مدل می‌تواند به شکل مؤثری در حل مسائل مختلف کمک کند و به پیشرفت تکنولوژیکی جامعه کمک کند.

نزدیک به دو سال از زمانی که OpenAI، مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT را منتشر و به راه‌اندازی انقلاب هوش مصنوعی مولد کمک کرد، می‌گذرد. کاربران به صورت مجازی صف کشیدند تا از ChatGPT استفاده کنند. این امر باعث شروع یک رقابت جدید در زمینه هوش مصنوعی بین حداقل سه شرکت بزرگ فناوری شد. نمودار زیر کشورهای مختلف جهان که بیشترین استفاده را از ChatGPT می‌کنند، به تصویر می‌کشد.

در میان کشورهای مورد بررسی، هند بالاترین سهم (۴۵٪) افرادی را دارد که از ChatGPT استفاده می‌کنند.این امر می‌تواند تا حدی به دلیل تعداد زیاد مشاغل فناوری اطلاعات در این کشور باشد. ChatGPT می‌تواند برای آنها یک دارایی ارزشمند محسوب شود.

با توجه به اطلاعات این رتبه بندی، کشورهایی با میانگین سنی پایین‌تر احتمالاً به دلیل جمعیت جوان‌تر و آشناتر با فناوری، تمایل بیشتری به استفاده از ChatGPT دارند.

این همبستگی همچنین در نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی نیز مشاهده می‌شود. به عنوان مثال، پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی جهانی احساسات مصرف‌کننده CCI در هند و فیلیپین، از هوش مصنوعی برای اهداف خاص استفاده می‌کنند: کمک در تحقیقات یا به عنوان دستیار شخصی مجازی.

ربات-چت

کشورهایی که از ChatGPT بیشترین استفاده را می‌کنند

در مقابل، پاسخ‌دهندگان در ایالات متحده و آلمان (با استفاده کمتر از ChatGPT) عمدتاً با آن بازی می‌کنند.

مصرف‌کنندگانی که از هوش مصنوعی صرفا به خاطر تازگی آن استفاده نمی‌کنند، پرداختن به نیازهای برآورده نشده، یک علت کلیدی است. به عبارت دیگر آنها از هوش مصنوعی برای تنظیم اهداف مالی، یافتن توصیه‌های شخصی‌، یا جستجوی موارد مشابه، استفاده می کنند.

در مجموع، حدود ۴۰٪ از تمام پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی گفتند که در مورد هوش مصنوعی هیجان‌زده‌اند، ۲۸٪ در مورد آن دچار تعارض و ۲۹٪ نگران هستند.

ربات-چت-جی-پی-تی

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها