|
کدخبر: 333364 هادی خرسند

اختصاصی گسترش نیوز؛

۵ خودرو چینی که قند در دل آب می کنند | مردم کدام ماشین چشم بادامی را دوست دارند؟

تقریبا چند سالی است که واردات خودروهای خارجی به کشور به دلایل مختلفی مانند کمبود ارز ممنوع شده است. تا همین چند سال پیش که واردات خودروهای خارجی و لوکسی مانند بنز و بی ام و به آسانی وارد کشور می شدند و قیمت آن ها سر به فلک نکشیده بود کمتر سخن از خودرو های چینی به میان می آمد.

اقتصاد ۵ خودرو چینی که قند در دل آب می کنند | مردم کدام ماشین چشم بادامی را دوست دارند؟

تقریبا از سال ۱۴۰۰ به بعد خودروهای چینی فضای بیشتری در کشور برای تاخت و تاز پیدا کردند و برای رقابت به بازار خودرو ایران راه پیدا کردند.قبل از سال ۱۴۰۰ فقط نام خودروهایی مانند چری ، تیگو  وجک بر سر زبان ها بود.

با شدت گرفتن ممنوعیت واردات خودرو و تحریم ها خودروهای خارجی لوکس مانند پروشه هیوندای نیسان بیشتر جای خود را به خودروهای چینی دادند. این جای گزینی تا جایی پیش رفت که خودروهای چینی به عنوان خودرو لاکچری مورد قبول واقع شد.

باید به این نکته مهم توجه شود که تنها خودرو های چینی در ایران مورد قبول واقع می شوند که متقاضیان بیشتری دارند و مصرف کنندگان آن ها بیشتر از آن ها رضایت دارند.

البته اینکه بخواهیم یک مدل خاص را به عنوان بهترین خودروی چینی معرفی کنیم سخت و در دنیای خودرو کمی غیر منطقی محسوب می شود ، چرا که گاهی یک خودرو آپشن هایی دارد که عده ای از افراد آن را می پسندند و دسته ای دیگر نتها نمی پسندند بلکه از آن آپشن ها به عنوان ضعف خودرو یاد می کنند. گسترش نیوز قصد دارد تا چند مدل از خودرو های چینی را در این گزارش بررسی کند و در نهاین این شما هستید که انتخاب می کنید که کدام مدل می تواند بهترین باشد.با ما همراه باشید.

کی ام سی J7 

کی ام سی J7  را می توان یکی از اولین خودروهای چینی دانست که توانست از اواسط سال ۱۴۰۱ راه خود را به بازار خودرو ایران پیدا کند.کی ام سی به دلیل ظاهر و امکانات رفاهی و فنی خوبی که داشت به سرعت در بازار طرفداران خاص خود را پیدا کرد.از آپشن های این خودرو می توان به دوربین ۳۶۰ درجه ، صفحه کیلومتر دیجیتالی و کیس استارت اشاره کرد.از مزایای این خودرو می توان فضای جادار کابین سرنشینان و صندوق عقب را نام برد. البته باید این مهم را در نظر داشت که بیکیفیتی بعضی از قطعات داخلی کابین به چشم می خورد.

کی-ام-سی

جک S5

خودرو چینی دیگری که می توان به آن اشاره کرد جک S5 است که بیش از ۸ سال است در بازار خودرو ایران معامله می شود. در سال ۱۴۰۰ بود که کمپانی کرمان موتور با تغییرات اندکی در ضاهر این خودرو و تغییرات گسترده ای در مسائل فنی این خودرو را روانه بازار کرد.ظاهر این خودرو به جز در قسمت جلویی که شامل جلوپنجره و سپر می شود تغییر دیگه ای نکرده است. از امکانات جدیدی که روی این خودرو نصب شده است به کروزکنترل می توان اشاره کرد.

جک S5 از لحاظ فنی موتور ۲ لیتری قبلی برداشته شد و جای خود را به موتور ۱.۵ لیتری TGDi داد، که می تواند ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

جک S5

هایما اس ۷ پلاس

سومین خودروی چینی که در بازار ایران طرفداران بسیاری دارد هایما اس ۷ است که جز قدیمی های بازار خودرو ایران بشمار می آید.

در اوایل سال ۱۴۰۰ بود که هایما اس 7 پلاس توسط ایران خودرو وارد بازار شد و با توجه به بهبود موتور و افزایش آپشن در بازار جایگاه خود را ارتقا داد. در طراحی ظاهری این خودرو تغییرات اندکی به چشم می خورد.  روکش صندلی و فرمان جدید و همچنین که پنل لمسی بزرگ در وسط داشبورد از مهمترین ویژگی های جدید هایما اس 7 پلاس است.

هایما-اس

لاماری ایما

خودروی بعدی که و چهارمین خودرویی که از آن می خواهیم در این گزارش یاد کنیم لاماری ایما است.لاماری ایما از خودرو های چینی است که که توانست به سرعت با ظاهر جذابی که دارد طرفداران بسیاری را مجذوب خود کند . این خودرو جذاب توسط شرکت آرین پارس موتور نیز مونتاژ شده است و توانست سهم بزرگی از بازار خودروهای چینی را به خود اختصاص دهد.

لاماری ایما امکاناتی از قبیل: کروز کنترل، حالت های رانندگی، فرمان D کات 3 حالته، دوربین ثبت وقایع و سقف پاناروما به چشم می خورد.از ویژه گی های فنی این خودرو چینی می توان به موتور میتسوبیشی ۱.۵ لیتری که می تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند اشاره کرد.

لاماری-ایما۱

چری تیگو۷

آخرین و  پنجمین خودروی چینی که در این گزارش از آن صحبت شده است چری تیگو۷ است.خودریی که با ورودش به بازار توقع مردم را از خودروهای چینی بالابرد این خودرو را کمپانی مدیران خودرو با برند جدید فونیکس تیگو ۷ پرو وارد ایران کرده است. طراحی داخلی خودرو به طور کلی دچار تغییرات چشمگیری شده و اکنون با طراحی‌های مدرن و جذاب‌تری روبرو هستیم. این خودرو دارای امکاناتی نظیر استارت بدون کلید، استارت از راه دور، گرمکن فرمان و صندلی، صندوق عقب برقی و سقف پانوراما است. فضای داخلی آن نیز جادار و رضایت‌بخش به نظر می‌رسد.

چری-تیگو۷

  • مهرادیزدانی ارسالی در

    در مورد خودرو اینجانب میخواهم در خودرو ش رکت کنم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها