|
کدخبر: 333366

بهمن موتور بازار خودرو را در شهریور ۱۴۰۳ تسخیر کرد | فیدلیتی پرستیژ دردسترس خریداران قرار گرفت

گروه خودروسازی بهمن موتور در حل حاضر برای سومین بار محصول جدید خود را در اختیار متقاضیان محصولات خود قراراد.این شرکت برای اولین بار خودرو فیدلیتی پرستیژ را در زمستان ۱۴۰۲ معرفی کرد.قبل از این کار گروه بهمن موتور عرضه فیدلیتی پرایم را دردستور کار قرار داشت.این شرکت در نیمه مرداد سال جاری و با توجه به نیاز بازار برای بار دوم فیدلیتی پرستیژ را در اختیار خریداران قرارد.حال در اوایل شهریور ماه شاهد سومین عرضه این خودرو لاکچری در کشور هستیم .

اقتصاد بهمن موتور بازار خودرو را در شهریور ۱۴۰۳ تسخیر کرد | فیدلیتی پرستیژ دردسترس خریداران قرار گرفت

فیدلیتی پرستیژ به نسبت فیدلیتی پرایم از قدرت بیشتری برخوردار است و می‌تواند توجه بیشتری از خریداران را جلب کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که فیدلیتی پرستیژ از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ بهره می‌برد، در حالی که فیدلیتی پرایم از موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ استفاده می‌کند. این موتور در فیدلیتی پرستیژ قدرتی در حدود ۱۹۷ اسب بخار تولید می‌کند.

البته این افزایش قدرت و قابلیت های بیشتر برای متقاضیانی که قصد در اختیار گرفتن فیدلیتی پرستیژ را دارند، هزینه های بیشتری نیز دارد.

قیمت فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ در کارخانه حدود یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان است. اما قیمت فیدلیتی پرایم تیپ ۱ در مبدا حول و حوش یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون تومان است. بنابراین شاهد هستیم که قیمت فیدلیتی پرستیژ حدود ۲۱۰ میلیون تومان از دیگر عضو خانواده فیدلیتی گران تر است.

همین مساله بر قیمت فیدلیتی پرستیژ تیپ ۲ و فیدلیتی پرایم ۲ در کارخانه نیز قابل مشاهده است. اختلاف قیمت فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی پرایم حدود ۲۲۰ میلیون تومان است.

فیدلیتی پرستیژ هنوز آن طور که باید و شاید در بازار آفتابی نشده از این رو شاهد هستیم که قیمت بازاری آن بیشتر از قیمت فیدلیتی پرایم است.

قیمت های بازاری فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ حدود دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان است. دیگر تیپ این خودرو یعنی فیدلیتی پرستیژ تیپ ۲ نیز در بازار حول و حوش دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بنابراین خرید فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ از کارخانه و فروش آن در بازار سودی حول و حوش ۴۰ درصدی برای صاحبان این خودرو به همراه دارد. این سود نشان می دهد فاصله قیمتی بازار خودرو و کارخانه فیدلیت پرستیژ تیپ ۱ حدود ۶۶۰ میلیون تومان است.

فیدلیتی پرستیژ تیپ ۲ نیز سودی نزدیک به ۴۲ درصد به حساب متقاضیانی که این خودرو را از کارخانه خریداری کنند و در بازار بفروشند، واریز می کند. بنابراین شاهد هستیم که فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه تیپ ۲ این محصول بهمن نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان برآورد می شود.

پیش بینی می شود عرضه بیشتر از سوی بهمن موتوری ها می تواند قیمت بازاری فیدلیتی پرستیژ را کاهش داده و آن را تا حدی متعادل کند.

فیدلیتی پرستیژ در واقع همان جتور X۷۰  پلاس است. جتور یکی از شرکت های زیر مجموعه چری است. بهمن موتوری ها برای اینکه بتوانند بعد از بازگشت تحریم ها به نوعی روی پای خود بایستند و ضربه گیری برای تحریم ها پیدا کنند ترجیح دادند تا محصولات خود را با نام های دیگر در بازار عرضه کنند. فیدلیتی و دیگنیتی نام محصولات جدید بهمن موتور بعد از تحریم ها بود.

فیدلیتی پرستیژ باید در بازار با محصولاتی مانند فونیکس تیگو ۷ پرو، فردا T۵، هایما S۸ و تیارا مکث موتور رقابت کند.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها