|
کدخبر: 333372

مرد عنکبوتی پول پارو کرد | کدام قسمت فیلم اسپایدر من جذاب تر بود؟

مرد عنکبوتی یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین برندها در صنعت سرگرمی به شمار می‌آید. به عنوان یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین ابرقهرمانان تاریخ، جای تعجب نیست که هر ساله سرمایه‌گذاری و تلاش زیادی برای تبلیغ شخصیت مرد عنکبوتی در رسانه‌ها انجام می‌شود. مانند بسیاری از فیلم‌های ابرقهرمانی با بودجه بالا، تقریباً هر پروژه مرد عنکبوتی با صحنه‌های اکشن فوق‌العاده‌ای همراه است؛ به گونه‌ای که برخی از آن‌ها در ژانر خود به عنوان بهترین‌ها شناخته می‌شوند.

اقتصاد مرد عنکبوتی پول پارو کرد | کدام قسمت فیلم اسپایدر من جذاب تر بود؟

علاقمندان فیلم های مرد عنکبوتی هر کدام یک قسمت را بیشتر پسندیده اند اما رتبه بندی جهانی برای این فیلم اعلام شده است که بر اساس کیفیت اکشن آ‌ن‌ها رتبه‌بندی شده است. در این گزارش همراه ما باشید. 

۱۰. مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (۲۰۱۷)

کارگردان: جان واتس

اولین فیلم مستقل مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول شامل صحنه‌های اکشن فوق‌العاده و هیجان‌انگیزی است که تا حد زیادی مدیون شخصیت شرور فیلم، ولچر (مایکل کیتون) است. برخلاف دیگر فیلم‌های مرد عنکبوتی، فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» بیشتر بر روی زندگی دبیرستانی پیتر پارکر (تام هالند) تمرکز دارد و بنابراین صحنه‌های اکشن در آن کمتر مورد توجه قرار گرفته.

در حالی که اکشن در «بازگشت به خانه» فوق‌العاده است، اما در مقایسه با دیگر فیلم‌های مرد عنکبوتی به همان اندازه نمی‌تواند رقابت کند؛ زیرا اولویت‌های فیلم بیشتر بر روی زندگی شخصی پیتر پارکر به عنوان جدیدترین عضو دنیای سینمایی مارول قرار دارد. اما نباید «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» را دست‌کم گرفت؛ به ویژه با توجه به صحنه‌های اکشن در پرده سوم فیلم، که نشان داد مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول در راه دستیابی به دستاوردهای بزرگی است.

۹. مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (۲۰۱۲)

کارگردان: مارک وب

مشابه «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، اولویت‌های «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» در موضوع اکشن نیست؛ زیرا این فیلم در پرده اول و دوم نسبت به بقیه کندتر پیش می‌رود. هدف از بازسازی اصل داستان در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» این بود که همه چیز کمی کندتر پیش برود و زمان بیشتری را با پیتر پارکر (اندرو گارفیلد)، عمو بن (مارتین شین)، و عاشقانه‌هایی با گوئن استیسی (اما استون) بگذرانیم. بعد از این‌ها هم که فیلم مستقیماً وارد اکشن معمول مرد عنکبوتی می‌شود که همه به آن عادت کرده‌ایم.

«مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» بسیار بیشتر از دیگر فیلم‌های مرد عنکبوتی مبتنی بر شخصیت است و به اندرو گارفیلد این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های بازیگری خود را نشان داده و رابطه خود را با استون، شین و سالی فیلد محکم کند. اما چندین صحنه اکشن که در نیمه آخر فیلم ظاهر می‌شود، بسیار هیجان‌انگیز است. «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» همچنین تنها فیلمی است که شامل یک صحنه نبرد در راهروهای مدرسه پیتر است که واقعاً جذاب است.

۸. مرد عنکبوتی ۳ (۲۰۰۷)

کارگردان: سم ریمی

در فیلم‌های سه‌گانه «مرد عنکبوتی» به کارگردانی سم ریمی، هدف همیشه این بوده که هر فیلم از نسخه قبلی بزرگ‌تر و بهتر باشد و این موضوع در مورد «مرد عنکبوتی ۳» هم صادق است. اگرچه داستان این فیلم به خاطر همین هدف کمی تحت‌الشعاع قرار گرفته، اما صحنه‌های اکشن مطمئناً این‌گونه نبوده‌اند. در واقع، بیشتر صحنه‌های اکشن در «مرد عنکبوتی ۳» بسیار بزرگ‌تر و باشکوه‌تر از دو فیلم قبلی هستند.

چه در صحنه نبرد شدید بین مرد عنکبوتی (توبی مگوایر) و سندمن (توماس هیدن چرچ) در اعماق شبکه مترو نیویورک باشد یا در صحنه‌ای که مرد عنکبوتی به سوی آسمان‌ها می‌شتابد تا گوئن استیسی (برایس دالاس هاوارد) را قبل از برخورد به زمین بگیرد، اکشن «مرد عنکبوتی ۳» هیجان‌انگیز است. این اتفاق به معنی خوش‌شانسی است؛ زیرا مرد عنکبوتی در این فیلم در بدترین وضعیت خود قرار دارد، اما حداقل طرفداران می‌توانند به صحنه‌های اکشن امید داشته باشند.

۷. مرد عنکبوتی: دور از خانه (۲۰۱۹)

کارگردان: جان واتس

اگر نکته‌ای منفی در مورد «مرد عنکبوتی: دور از خانه» وجود داشته باشد، این است که این فیلم کمتر شبیه دنباله‌ای برای «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» بوده و بیشتر شبیه دنباله‌ای برای «انتقام‌جویان: پایان بازی» به نظر می‌رسد. این موضوع اصلا ایده‌آل نیست؛ اما این رویکرد باعث می‌شود که صحنه‌های اکشن فیلم تقویت شود. تمرکز کمتر روی شخصیت‌ها نسبت به «بازگشت به خانه» به جان واتس این امکان را داده تا فضای بیشتری برای جای دادن اکشن‌های بیشتر در فیلم داشته باشد.

علاوه بر این، اکشن در «دور از خانه» نسبت به سایر فیلم‌ها بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد؛ با توجه به این که این اولین ماجراجویی مرد عنکبوتی است که در خارج از کشور اتفاق می‌افتد و همه صحنه‌های اکشن آن در سراسر اروپا رخ می‌دهد. چه زمانی که با یکی از چندین هیولای عنصری که با آن‌ها می‌جنگد مواجه می‌شود و چه زمانی که با استاد المان‌های بصری خیره‌کننده، میستریو (جیک جیلنهال)، رو‌به‌رو می‌شود، اکشن مرد عنکبوتی در «مرد عنکبوتی: دور از خانه» در سطح بالایی قرار دارد.

۶. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (۲۰۱۸)

کارگردانان: باب پرسیچتی، پیتر رمزی و رادنی روتمن

اگر فیلمی وجود داشته باشد که تماشاگران را شگفت‌زده کرده و به یک پروژه پیشگامانه برای فیلم‌های ابرقهرمانی و حتی فیلم‌های انیمیشن به‌طور کلی تبدیل شود، آن فیلم «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» است. داستان‌گویی و جلوه‌های بصری این فیلم چشمگیر بودند و همچنین شامل صحنه‌های اکشن نفس‌گیر بسیاری بود.

اکشن در «به درون دنیای عنکبوتی» با جلوه‌های بصری زیبا و منحصربه‌فردی همراه است؛ اما صحنه‌های اکشن به تنهایی نیز هیجان‌انگیز و لذت‌بخش هستند. از بخش‌های برجسته فیلم می‌توان به صحنه‌هایی اشاره کرد که در آن پروولر (ماهرشالا علی)، مایلز مورالز (شامیک مور) را از میان مترو تعقیب کرده و سپس به نیویورک می‌رسد. همچنین صحنه‌ای که در آن مردان عنکبوتی در خانه عمه می (لیلی تاملین) غافلگیر می‌شوند و خانه در این فرآیند تخریب می‌شود، بسیار سرگرم‌کننده است. «به درون دنیای عنکبوتی» یکی از بازدیدپذیرترین فیلم‌های انیمیشنی دهه ۲۰۱۰ است و صحنه‌های اکشن نقش بزرگی در این موفقیت دارند.

۵. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (۲۰۲۱)

کارگردان: جان واتس

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» موفق‌ترین فیلم مرد عنکبوتی از نظر فروش تا به امروز بوده و همچنین، نیروی محرکه بزرگی برای بازگرداندن مردم به سینماها پس از دوران کرونا. البته این فیلم چیزی بیشتر از یک بهانه برای بازگشت تماشاگران به صندلی‌های سینما ارائه داد. در واقع، فیلم چنان صحنه‌های اکشنی داشت که مشابه هیچ یک از اکشن‌های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول نبود.

«راهی به خانه نیست» غیرممکن را ممکن کرد و شرورها و مرد عنکبوتی‌های قسمت‌های گذشته را در کنار هم قرار داد و به آن‌ها فرصتی داد تا آنچه در چنته دارند را بر روی پرده رو کنند. طرفداران به صحنه‌هایی مانند همکاری مرد عنکبوتی با سندمن برای مبارزه با الکتروی دوباره متولد شده (جیمی فاکس) و بازگشت دکتر اختاپوس (آلفرد مولینا) در پرده اول علاقه زیادی داشتند. اما صحنه اکشنی که هرگز از یاد تماشاگران نخواهد رفت، دیدن همکاری سه مرد عنکبوتی برای اولین بار بر روی پرده سینماست.

۴. مرد عنکبوتی (۲۰۰۲)

کارگردان: سم ریمی

اولین حضور مرد عنکبوتی بر روی پرده، نقطه عطفی بزرگ در تاریخ سینما بود. این یک معرفی عالی برای مرد عنکبوتی و استانداردی جدید برای اکشن ابرقهرمانی بر روی پرده بزرگ ایجاد کرد. فیلم مرد عنکبوتی چگونگی حرکت و مبارزه این ابرقهرمان را تعریف کرد و او را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فیلم‌های ابرقهرمانی و ستاره بی‌چون و چرای کمیک‌های مارول تبدیل کرد.

با توجه به اینکه تنها ضدقهرمان فیلم، گرین گابلین (ویلم دفو) بود که شخصیتی ترسناک و بی‌رحم داشت، صحنه‌های مبارزه در «مرد عنکبوتی» هیجان‌انگیز و حتی بی‌رحمانه بودند. نمادین‌ترین صحنه در پرده سوم رخ می‌دهد؛ زمانی که گرین گابلین مرد عنکبوتی را به داخل یک ساختمان متروکه پرتاب می‌کند. آنچه پس از آن اتفاق می‌افتد، می‌تواند یکی از بی‌رحمانه‌ترین مبارزات در هر فیلم مرد عنکبوتی باشد که با اجرای قدرتمند ویلم دفو به اوج خود می‌رسد. این صحنه به شدت سخت و استخوان‌شکن است و مرد عنکبوتی تاکنون به این شکل از کسی کتک نخورده بود!

۳. مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (۲۰۲۳)

کارگردانان: خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون

اگر فیلم «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» به اندازه کافی پایه‌های دنیای سینما را نلرزانده، دنباله آن یعنی «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» این کار را به خوبی انجام داده. این فیلم به راحتی یکی از بهترین و بصری‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تا به امروز است. مشابه پیش‌درآمد فیلم، «در میان دنیای عنکبوتی» با جلوه‌های بصری زیبا، تماشاگران را با صحنه‌های اکشن فوق‌العاده‌ای مواجه کرد.

اگر متوقف کردن یک سوپر کلایدر در فیلم اول به اندازه کافی بزرگ به نظر نمی‌رسید، «در میان دنیای عنکبوتی» طرفداران را با صحنه‌ای شگفت‌انگیز که در آن مایلز باید با کل جامعه مردان عنکبوتی مبارزه کند و از آن‌ها فرار کند، شگفت‌زده کرد. قرار گرفتن یک‌نفر در برابر صدها نفر به زیبایی در این فیلم به تصویر کشیده شده است. برای بهتر کردن اوضاع، ضدقهرمان فیلم، اسپات (جیسون شوارتزمن) و توانایی‌هایش در باز کردن پورتال‌ها، مبارزات منحصر به فردی را پیش چشمان تماشاگر می‌گذارد.

۲. مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ (۲۰۱۴)

کارگردان: مارک وب

در حالی که «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» یکی از معدود فیلم‌های سری مرد عنکبوتی است که امتیازات نسبتا پایینی دریافت کرده، اما برخی از بهترین صحنه‌های اکشن و بصری مرد عنکبوتی را در خود دارد. اگرچه صحنه‌های مبارزه‌ای و اکشن در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» به یکی از نمادین‌ترین صحنه‌های فیلم‌های مرد عنکبوتی تبدیل شده‌اند؛ ولی متأسفانه به خاطر پذیرش ضعیف فیلم، اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

اما مردم نباید خودشان را گول بزنند. صحنه‌های اکشن «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» فوق‌العاده هستند. چه زمانی که مرد عنکبوتی در میدان تایمز نورانی با تنها یک وب‌شوتر با الکترو روبه‌رو می‌شود؛ چه زمانی که در حال تاب خوردن از تیرک‌های یک نیروگاه برای دوری از الکترو است؛ یا درگیر نبردی نزدیک و شدید با گرین گابلین جدید (دین دنهان) می‌شود، هیچ صحنه اکشنی در «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» وجود ندارد که تاثیرگذار نباشد.

۱. مرد عنکبوتی ۲ (۲۰۰۴)

کارگردان: سم ریمی

«مرد عنکبوتی ۲» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ شناخته می‌شود. این فیلم به لطف فیلم‌نامه بسیار جذاب و صحنه‌های اکشنی که تماشاگران را تا به امروز مجذوب خود کرده، توسط بسیاری از منتقدان و بینندگان تحسین شده است. حتما دلیلی وجود دارد که فیلم هنوز جاذبه خود را از دست نداده و تا به امروز به شدت مورد احترام قرار می‌گیرد. دلیل این است که کیفیت این فیلم هنوز بالاست و هنوز هم به همان اندازه معتبر است.

در حالی که صحنه‌هایی مانند نبرد بانک و نبرد نهایی در رده‌های بالای صحنه‌های اکشن فیلم قرار دارند، صحنه‌ای در «مرد عنکبوتی ۲» وجود دارد که به‌راستی به عنوان یکی از بهترین صحنه‌های اکشن تمام تاریخ شناخته می‌شود؛ آن هم نه تنها در ژانر ابرقهرمانی، بلکه در کل فیلم‌های اکشن. نبرد قطار را در پایان پرده دوم یادتان هست؟ صحنه نبرد قطار در «مرد عنکبوتی ۲» یک کلاس‌درس در تمامی موارد کارگردانی و ترکیب شات است و به‌طور کلی یک شاهکار به حساب می‌رود. حتی پس از ۲۰ سال، «مرد عنکبوتی ۲» به خاطر صحنه‌های اکشن افسانه‌ای خود که دست‌نخورده باقی مانده‌اند، همچنان یک نقطه عطف برای سینمای ابرقهرمانی است.

قسمت سوم فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی» پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان می‌شود. فیلم «مرد عنکبوتی ۳» اگرچه به گفته‌ سازندگان آن هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰میلیون دلار داشته است، اما منابع آگاه در ساخت این فیلم اعلام کردند: بیش از ۵۰۰‌میلیون دلار برای ساخت این فیلم هزینه شده است که این مبلغ، «اسپایدرمن ۳»‌ را به پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان تبدیل خواهد کرد. به گزارش روزنامه نیویورکر، «لائورا زیسکین»، از تهیه‌کنندگان این فیلم از اعلام مبلغ هزینه شده برای این فیلم خودداری کرد، با این حال واژه «سوپر گران» را برای مرد عنکبوتی ۳ انتخاب کرد.پیش از این، رکورد پر هزینه‌ترین فیلم تاریخ سینما با ۲۹۰‌میلیون دلار در اختیار «کلوئه‌پاترا» بود.

منبع: نمناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها