|
کدخبر: 333442

آمار واردات تلفن همراه در ۵ ماهه اول سال | با عددی عجیب مواجه شدیم!

گمرک ایران اعلام کرد که در پنج ماهه ابتدایی امسال، بیش از ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده است.

اقتصاد آمار واردات تلفن همراه در ۵ ماهه اول سال | با عددی عجیب مواجه شدیم!

گمرک ایران اعلام کرده است که در پنج ماهه ابتدای امسال، بیش از ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است. بر اساس گزارش گمرک از پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳، این آمار‌ها نشان می‌دهند که تعداد واردات تلفن‌های همراه با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته و افت ۱۰ درصدی در ارزش آنها روبرو بوده است.

این کاهش هم در واردات تجاری و هم در واردات مسافری گوشی رخ داده است. در رویه تجاری، تعداد واردات ۱۳ درصد و ارزش آن ۵ درصد کاهش یافته است. در رویه مسافری نیز این کاهش به ترتیب ۴۳ درصد و ۴۵ درصد بوده است.

گمرک ایران اعلام کرده که در پنج‌ماهه نخست سال جاری، بیش از ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۹۶۶ میلیون دلار وارد کشور شده است.

از مجموع گوشی‌های واردشده به کشور در پنج‌ماهه اول سال جاری، ۴ میلیون و ۹۳ هزار و ۷۷۴ دستگاه به ارزش ۸۹۴ میلیون دلار به شیوه تجاری و ۱۳۳ هزار و ۳۰۸ دستگاه به ارزش ۷۲ میلیون و ۴۹۲ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شده است.

بازار-موبایل

شیوه‌ ثبت اطلاعات گوشی مسافری اعلام شد

مسافران می‌توانند با در دست داشتن گذرنامه، کارت ملی و گوشی خود به نزدیک‌ترین گمرک مراجعه کنند.

گمرک ایران با هدف تسهیل در انجام تشریفات گمرکی و جلوگیری از قاچاق تلفن همراه، شیوه‌نامه‌ای جدید برای مسافرانی که در ثبت اطلاعات گوشی مسفاری خود در سامانه رجیستری با مشکل مواجه شده‌اند، تدوین کرده است.

طبق این شیوه‌نامه، مسافرانی که در ثبت اطلاعات گوشی همراه خود در سامانه رجیستری با مشکل روبرو شده‌اند، می‌توانند با در دست داشتن گذرنامه، کارت ملی و گوشی خود به نزدیک‌ترین گمرک مراجعه کنند. در گمرک، فرم مخصوصی در اختیار مسافر قرار می‌گیرد که پس از تکمیل و بررسی مدارک، اطلاعات گوشی در سامانه ثبت می‌شود.

مراحل ثبت اطلاعات گوشی در گمرک:

    مراجعه مسافر با مدارک به گمرک

    دریافت و تکمیل فرم درخواست

    بررسی اطلاعات توسط مامور سامانه رجیستری

    تایید اطلاعات و ارجاع به حراست و بازرسی گمرک

    راستی‌آزمایی اطلاعات و احراز هویت مسافر

    ثبت اطلاعات در سامانه دبیرخانه گمرک و ارائه شناسه رهگیری به مسافر

گمرکات موظف هستند که اطلاعات مربوط به هر ماه را به صورت ماهانه به دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد ارسال کنند. این دفتر نیز اطلاعات را به نماینده‌ای که از سوی رئیس کل گمرک منصوب شده، ارسال می‌کند تا در سامانه ثبت شود.

دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد مسئول رسیدگی به شکایات احتمالی در خصوص اجرای این شیوه‌نامه نیز خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها