|
کدخبر: 333505

اعتراف تلخ و دردناک مارک زاکربرگ | پای دولت بایدن در میان است

مارک زاکربرگ پس از حواشی اخیر و حملات تند و تیز منتقدانش، لب به سخن گشود و اعترافات بی سابقه ای را مطرح کرد. بعد از دستگیری پاول دورف در فرانسه، موج نقدها از موسس شبکه اجتماعی فیسبوک بالا گرفته و برخی او را دوست و همکار سیاست مداران قلمداد کردند. زاکربرگ به شدت از سوی جریان راست مورد نقد قرار گرفته و حالا به نظر می رسد که به گوشه رینگ افتاده است.

اقتصاد اعتراف تلخ و دردناک مارک زاکربرگ | پای دولت بایدن در میان است

دستگیری پاول دورف توسط دولت فرانسه، موجی از بازخوردهای گوناگون را در پی داشته است. کاربران فضای مجازی ضمن تاختن به امانوئل مکرون، خواستار بنیان گذار شبکه اجتماعی تلگرام شده اند. در این راستا اشخاص مشهور نیز واکنش های متعددی داشتند و در این راستا اعلام موضع گرفتند.

ایلان ماسک، مالک پلتفرم ایکس نیز به شدت علیه تصمیم دولت فرانسه موضع گیری کرد و خواهان آزادی دورف شد. فارغ از تمام این بحث ها، بار دیگر صدای انتقادات از مالک شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام بالا گرفته و زاکربرگ نیز در پیوند با حملات اخیر اظهارنظره جالبی داشته است.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، به‌تازگی در نامه‌ای اعتراف کرد دولت «جو بایدن» برای سانسور محتوای کاربران، به‌ویژه سال ۲۰۲۱ درباره کرونا، شرکت او را تحت فشار قرار داده بود. زاکربرگ این نامه را درحالی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان نوشته است که دستگیری «پاول دورف»، بنیان‌گذار تلگرام، به موضوع مهمی درباره آزادی بیان در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

مارک زاکربرگ در نامه خود می‌نویسد: «درنهایت، این تصمیم ما بود که محتوا را حذف کنیم یا نه و ما مسئول این تصمیم‌ها هستیم... من معتقدم فشار دولت اشتباه بوده و متأسفم که درباره آن صریح‌تر نبودیم. همچنین فکر می‌کنم ما تصمیم‌هایی گرفتیم که با نگاه به گذشته و اطلاعات جدیدی که در اختیار داریم، امروز آن‌ها را تأیید نمی‌کنیم.»

او در نامه‌اش می‌گوید مقامات ارشد دولت بایدن بارها به متا فشار آوردند تا برخی محتواهای مربوط به کووید ۱۹ ازجمله محتوای طنز را سانسور کند. زمانی هم که این کار انجام شد، تیم‌های متا با این کار موافق نبودند و خیلی ابراز ناامیدی کردند.

مارک-زاکربرگ12

اعتراف مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ در نامه خود می‌گوید: «در‌حال‌حاضر صحبت‌های زیادی درباره نحوه تعامل دولت ایالات متحده با شرکت‌هایی مانند متا وجود دارد و من می‌خواهم موضعم را روشن کنم. پلتفرم‌های ما برای همه است.»

از شنبه که فرانسه پاول دورف را دستگیر شد، بحث آزادی بیان و سانسورنکردن محتواها به یکی از موضوعات مهم رسانه‌ها تبدیل شده است؛ برای مثال «ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی ایکس، ضمن حمایت از پاول دورف، بر دفاع از آزادی بیان تأکید کرده است.

ماسک همچنین گفت در اینستاگرام نشانه‌هایی از سوءاستفاده از کودکان دیده می‌شود ولی کسی مارک زاکربرگ را دستگیر نمی‌کند. او گفته بود زاکربرگ آزادی بیان را سانسور می‌کند و به دولت‌ها اجازه می‌دهد به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.

مارک-زاکربرگ

پیشینه مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل شرکت فیس‌بوک، یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است. وی با تأسیس فیس‌بوک در دانشگاه هاروارد، یک شبکه اجتماعی که به یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان تبدیل شد، شهرت فراوانی کسب کرده است.

زاکربرگ تلاش‌های بسیاری برای توسعه فیس‌بوک انجام داده و این شرکت را به یکی از پرافتخارترین و پرارزش‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه فناوری تبدیل کرده است. او به عنوان یکی از میلیاردرهای جوان و موفق دنیای فناوری شناخته می‌شود و نقش بسیار مهمی در توسعه و رشد فیس‌بوک داشته است.

مارک زاکربرگ با ایجاد و رشد شبکه اجتماعی فیس‌بوک، تأثیر قابل توجهی بر صنعت شبکه‌های اجتماعی داشته است. تأثیرات او شامل موارد زیر است:

سهولت دسترسی به ارتباطات: فیس‌بوک امکان برقراری ارتباط بین افراد را به صورت آسان و سریع فراهم آورد و به کاربران این امکان را داد تا با دوستان، خانواده و افراد دیگر در سراسر جهان به راحتی در ارتباط باشند.

تأثیر بر فرهنگ اینترنتی: با افزایش تعداد کاربران فیس‌بوک، روند تعاملات اجتماعی و انتقال اطلاعات به صورت آنلاین تحت تأثیر فیس‌بوک قرار گرفته و این شبکه اجتماعی به شکلی بی‌سابقه در فرهنگ اینترنتی جای گرفته است.

مارک-زاکربرگ11

تأثیر بر تبلیغات و بازاریابی: فیس‌بوک به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی قدرتمند شناخته می‌شود که به شرکت‌ها و کسب و کارها امکان می‌دهد تا به طور مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و بازاریابی هدفمند انجام دهند.

تأثیر بر حریم خصوصی: با افزایش استفاده از فیس‌بوک، مسائل حریم خصوصی و امنیت داده‌ها تبدیل به یک موضوع مهم در صنعت شبکه‌های اجتماعی شده است، و این موضوع بخشی از بحث‌ها و اقدامات بسیاری شده است.

تأثیر بر ارتباطات و رسانه‌ها: فیس‌بوک به عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباطی و رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده در جهان شناخته می‌شود که تأثیر بسزایی بر جریان اطلاعات و ارتباطات دارد.

به طور کلی، مارک زاکربرگ با فراهم کردن یک پلتفرم ارتباطی گسترده و قدرتمند مانند فیس‌بوک، تأثیر بزرگی بر صنعت شبکه‌های اجتماعی و فضای آنلاین داشته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها