|
کدخبر: 333590

شوک اپل به کارمندان خود | اخراج ها در ۲۰۲۴ اوج گرفت

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که اپل به تازگی حدود ۱۰۰ شغل را از بخش خدمات خود حذف کرده است.

اقتصاد شوک اپل به کارمندان خود | اخراج ها در ۲۰۲۴ اوج گرفت

شرکت اپل با کاهش ۱۰۰ شغل در بخش خدمات، چهارمین دور از اخراج‌ها را در سال ۲۰۲۴ آغاز می‌کند. هرچند این تعداد اخراج‌ها نسبت به سایر شرکت‌های فناوری در سال‌های اخیر نسبتاً کم به نظر می‌رسد، اما برای اپل که مدیرعامل آن، «تیم کوک»، بارها تأکید کرده که اخراج کارکنان آخرین گزینه این شرکت است، این موضوع اهمیت زیادی دارد.

بخش‌های اپل بوکز و اپل نیوز بیشتر از همه تحت‌تأثیر این کاهش‌ها قرار گرفته‌اند، حتی روی برخی مهندسان این بخش‌ها نیز تأثیر گذاشته‌ است. اپل نیوز که سرویس اشتراک پولی برای دسترسی به مجلات و پازل‌ها ارائه می‌دهد، همچنان یکی از منابع اصلی درآمد بخش خدمات باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر، به گفته گرمن، در آینده توجه کمتری به اپل بوکز خواهد شد؛ شاید به این دلیل که اپل بوکز در دهه گذشته نتوانسته منبعی برای رشد درآمد شرکت به حساب بیاید.

اپل تاکنون علاقه‌ای به مدل اشتراکی برای کتابفروشی نشان نداده. از سوی دیگر، آمازون با سرویس اشتراکی خود به کاربران امکان دسترسی به کتاب‌های صوتی و خرید ماهانه این کتاب‌ها را می‌دهد.

شرکت-اپل-1

به‌علاوه، از لحاظ قانونی، اپل بوکز سال‌ها پیش ضربه سنگینی خورد؛ زمانی که سیستم قضایی علیه روش‌های تجاری این شرکت در زمینه کتاب‌های الکترونیکی حکم صادر کرد. درنتیجه، کتاب‌های الکترونیکی به‌طورکلی حاشیه سودی را که اپل از درآمدهای حاصل از فروشگاه اپلیکیشن یا حتی اپل نیوز به‌ دست می‌آورد، ندارند. بنابراین، بازار کتاب‌های الکترونیکی برای تأمین درآمد موردنیاز اپل بعد از پرداخت به نویسندگان و ناشران به اندازه کافی بزرگ نیست.

این خبر به فاصله کوتاهی پس از این منتشر شد که اپل تاریخ رویداد رونمایی از آیفون ۱۶ و بازنشستگی قریب‌الوقوع مدیر مالی شرکت، «لوکا ماستری»، را اعلام کرد. با همه این اوصاف، وال استریت به اخراج‌ها نگاه مثبتی دارد؛ زیرا این اقدام نشان می‌دهد که شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها و به حداکثر رساندن سودآوری آماده‌اند. هرچند شنیدن اخبار ازدست‌دادن شغل‌ها هرگز خوشایند نیست، داشتن نام اپل در رزومه می‌تواند در پیداکردن شغل بعدی امتیاز مثبتی باشد.

مارک گرمن همچنین اشاره می‌کند که این خبر چهارمین دور اخراج‌های شناخته‌شده اپل در ۲۰۲۴ است. اپل پیشتر پروژه خودروی الکتریکی خودران خود را متوقف کرده، تحقیق و توسعه در زمینه microLED را کاهش داده و ۱۲۱ شغل مرتبط با هوش مصنوعی را در قالب بخشی از تغییر ساختارهای سازمانی از دست داده بود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها