|
کدخبر: 333625

واگذاری زمین با صفر ریال هزینه | مسکن ملی وارد فاز تازه شد

یک کارشناس سیاستگذاری مسکن اظهار کرد: برای ترویج نهضت ملی مسکن، لازم است تسهیلات ساخت و اختصاص زمین با هزینه صفر ارائه شود.

اقتصاد واگذاری زمین با صفر ریال هزینه | مسکن ملی وارد فاز تازه شد

تخصیص زمین رایگان به متقاضیان یکی از اقدامات گسترده حوزه مسکن توسط دولت سیزدهم بود که به خوبی به نیازهای مسکن متقاضیان پاسخ داد. در حال حاضر، حدود ۲.۶ میلیون پروژه نهضت ملی مسکن در حال اجرا در کشور است و تقریباً یک میلیون واحد مسکونی دیگر نیز باید توسط دولت ساخته شود. برای تسریع در فرآیند ساخت این واحدها، بسیاری از کارشناسان معتقدند که دولت باید زمین‌ها را با هزینه صفر در اختیار قرار دهد تا بخشی از نیازهای مسکنی کشور رفع شود.

در همین زمینه متقی کارشناس سیاست‌گذاری مسکن با بیان اینکه دولت چهاردهم و وزیر راه و شهرسازی باید سیاست های برنامه هفتم در خصوص بخش مسکن را دنبال و سیاست تخصیص زمین با قیمت صفر را ادامه دهد گفت: رونق تولید مسکن یکی از مهم ترین برنامه های دولت سیزدهم بود که با توجه به قانون جهش تولید مسکن توانست آن را به خوبی اجرا کند بنابراین باید همین سیاست را دولت چهاردهم  ادامه دهد تا نیازهای مسکنی کشور پاسخ داده شود‌.

وی ادامه داد: طبق قانون جهش تولید مسکن باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که بخشی از نیاز از طریق تخصیص زمین  تامین شود‌. دولت باید برای تامین زمین و تسهیلات برنامه ریزی کند.

زمین-رایگان

تخصیص زمین با قیمت صفر

متقی با بیان اینکه دهک‌های پایین جامعه در حال حاضر توان تامین پرداخت اقساط مسکن را ندارند، بنابراین طبق یکی از بندهای قانون جهش تولید مسکن باید زمین رایگان در اختیار این دهک ها قرار داده شود تا آنها اقدام به دریافت تسهیلات و ساخت مسکن کنند گفت: سیاست تخصیص زمین با قیمت صفر و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن می تواند بخشی از این نیاز متقاضیان را پاسخ دهد.

او گفت: دولت سیزدهم از همان ابتدای روی کار آمدن وعده ساخت ۴ میلیون مسکن را دادند و شروع به کار کردند، هر چند در یک سال ابتدایی روند مسکن سازی به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها خیلی کند بود.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور  با بیان اینکه پروژه مسکن از سال ۱۴۰۰ و همزمان با فعالیت  دولت  سیزدهم شروع شد  گفت: در این مدت ۲ و نیم میلیون قطعه زمین به مردم اعطا شد تا اقدام به مسکن سازی کنند بنابراین برای سایر متقاضیان باقی مانده باید این سیاست دنبال شود.

وی ادامه داد: برای پیشبرد نهضت ملی مسکن نیاز به اعطای تسهیلات ساخت و تخصیص زمین با قیمت صفر است  و باید برای یک میلیون پروژه مسکن که سالانه‌ باید ساخته شود این سیاست تا پایان دولت چهاردهم ادامه یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    به هر مستاجر زمین بدهید هرکس برای خودش ب سازد تنها راه سریع خانه دار شدن مستاجر ه ا.چهار دیواری کشیده شد حتی یک اتاق برای خود بسازد راضی است تا هرچه میگیرد اجاره خانه ندهد.چرا زمین نمی‌دهید.،،؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها