|
کدخبر: 333694

واریز همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری قطعی شد

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد فرآیند واریز مبلغ یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه ۱۴۰۳ از روز ۷ شهریور آغاز شده است و تا روز شنبه ۱۰ شهریور به حساب مستمری بگیران این صندوق واریز می شود.

اقتصاد واریز همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری قطعی شد

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مسائل حیاتی و حساس در سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی کشورها به شمار می‌آید. برای تحقق این هدف، نیاز به بررسی‌های دقیق و ارائه راهکارهای مؤثر وجود دارد. این اقدام باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و با رعایت اصول عدالت و پایداری انجام شود تا به بهبود وضعیت بازنشستگان و حفظ تعادل در نظام بازنشستگی منجر گردد.

یکی از دغدغه‌های اساسی بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی در این روزها، افزایش و همسان‌ سازی حقوق آنها است. به همین دلیل، بازنشستگان معترض سوالی مطرح کرده‌ اند که تکلیف افزایش حقوق آن ها در سال ۱۴۰۳ چه خواهد بود؟

در همین راستا اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اعلام کرد طبق دستورالعمل دولت، مبلغ یک میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی تیرماه ۱۴۰۳ روز، ۷ شهریور ۱۴۰۳، پس از تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل، به حساب حقوقی تمامی بازنشستگان مشمول واریز گردید.

همچنین یاسر گریوانی، مدیر کل خدمات رفاهی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، گفت که پرداخت یک میلیون تومان به عنوان علی الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در برنامه مالی این صندوق قرار دارد و این مبلغ حداکثر تا روز شنبه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

پرداخت-حقوق-معلمان

لایحه برنامه هفتم توسعه

با توجه به بند الحاقی به ماده ۲۹ برنامه هفتم، سازمان تأمین اجتماعی موظف است با تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه، اقداماتی را برای متناسب سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل به عمل آورد؛ به طوری که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشستگان به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقرار گردد.

همسان سازی مستمری در سال اول به نسبت ۴۰ درصد، و در سال‌های دوم و سوم هرکدام به نسبت ۳۰ درصد تا رسیدن به ۹۰ درصد از نسبت اولیه مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال، صورت خواهد گرفت.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام امیدوارم هستم یک روز هم که شده مثل ما بازنشستگان کشوری زندگی داشته باشید ک ه تا پیش زن وفرزند شرمنده شوید

  • لیلا ارسالی در

    یک میلیون تومان ، باید در گینس ثبت بشه . لطفا در سازمان ملل هم این خبر را منتشر کنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها