|
کدخبر: 333830

تکلیف قیمت بلیط تهران به مشهد مشخص شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که سقف قیمت بلیت از تهران به مشهد، بر اساس تعیینات شرکت‌های هواپیمایی، معادل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و فروش بلیت با قیمت بالاتر از این مقدار غیرقانونی خواهد بود.

اقتصاد تکلیف قیمت بلیط تهران به مشهد مشخص شد

اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، تاکید کرد که در حال حاضر تمام شرکت‌های هواپیمایی تمایل دارند زائران را به مشهد مقدس منتقل کنند. او اعلام کرد: "در حال حاضر ۲۲ شرکت هواپیمایی فعال هستند و تمام این شرکت‌ها مجوز جابه‌جایی زائران از تمام نقاط کشور به مشهد را دارند."

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی گسترده و عرضه تعداد قابل توجهی بلیت هواپیما به مقصد مشهد، هم‌اکنون در سایت‌های فروش، بلیت به وفور موجود است و زائران دغدغه‌ای در این راستا نخواهند داشت. سقف نرخ بلیت مشهد که از سوی شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

سامانی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایرلاین‌ها، قیمت تعیین شده‌ای را اعلام کردند اما هم‌اکنون تعدادی از شرکت‌های هوایی در حال عرضه بلیت با قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب هستند و بلیت‌های برگشت از مشهد به تهران نیز به قیمت ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که به عبارت دیگر کم‌تر از یک چهارم قیمت مصوب شده، عرضه می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پایان گفت: عرضه بلیت مشهد بالاتر از نرخ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان غیر مجاز خواهد بود و با توجه به عرضه گسترده بلیتی که وجود دارد، دلالان بازار سیاه نمی‌توانند به این بازار ورود داشته باشند.

پرواز-داخلی-فرودگاه

 نرخ‌های جدید بلیت هواپیما + جدول قیمت‌

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از اعلام نرخ‌های جدید بلیت هواپیما توسط برخی از شرکت‌ها خبر داد.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا نرخ جدید بلیت‌های هواپیما مشخص شده است یا خیر، گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ شرکت هواپیمایی نرخ‌های جدید خود را اعلام کرده‌اند و در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های خودشان نیز این قیمت‌ها را بارگذاری کرده‌اند.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمای علیرغم تورم و افزایش دستمزدها و برخی از هزینه‌های ارزی خارج از کشور کماکان براساس نرخ ۴۰ دلار هر ساعت صندلی مسیرهای پروازی خود را تعیین کرده‌اند و به تدریج قیمت‌ها را اعلام می‌کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: هر شرکتی مجاز است که قیمت خودش را برای مسیر های مختلف پروازی اعلام کند. شرکت‌ها کلاس های نرخی متفاوتی دارند و همه شرکت‌ها مکلف به رعایت سقف قیمتی هستند.

وی ادامه داد: اطلاعیه هم داده‌ایم که اگر مسافران بالاتر از نرخ‌هایی اعلام شرکت‌ها بلیت تهیه کرده‌اند با ایمیل info@aira.ir یا پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۱۲۰۵۳۵۹۷ مکاتبه کنند و قطعا رسیدگی خواهد شد.

سامانی در خصوص سقف قیمتی مسیرها پرتردد گفت: به طور مثال سقف قیمت بلیت اکونومی هواپیمای تهران - مشهد حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تهران - تبریز حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تهران - شیراز هم دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: وقتی بازار به تعادل برسد عرضه بلیت بیشتر شده و قیمت‌ها نیز کاهشی می ‌شود. قطعا قیمت‌های جدید از قیمت‌ها فعلی بازار و حتی سقف نرخی که خود شرکت‌ها گذاشته‌اند، کمتر خواهد شد. این اطمینان را می دهیم که این آزادسازی به نفع مردم و شرکت‌ها خواهد بود.

نرخ-بلیت

نرخ-بلیت-1

نرخ-بلیت-2

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها